Gå til innhold

Bryter Telenor loven?

Anbefalte innlegg

Trøbbel med Telenor

For og forklare problemet så har jeg nå i 2 år hatt en veldig stabil linje med noe ”men” en gang i året. Men nå for omtrent 4 uker siden opplevde jeg at nette var borte i opp til 2 dager og ringte til Telenor for og melde om feil på linja. De kjørte standard testene sine å ba meg om å skru av modemet for så at de kjørte en test. Det ente med at de konstaterte med at linja mi var dradd ut og at det var puttet en annen linje i vår kontakt. I følge Telenor så SKAL ikke sånt skje men det gjorde det og dagen etter var vi på nett ingen. Men dette var ikke alt, ikke mer en et par timer etterpå så var linja nede igjen og siden da har vi ringt til Telenor nesten dagelig om at de må få fikset det og ja det har vært folk på sentralen og fikset det men den faller stadig ut. Men her på mandag var problemet fikset jo da har Telenor løste problemet med å sette linja vår ned fra 14000kbps / 850 kbps til 9605kbps / 619 kbps uten forvarsel. De sier at linja ikke tåler hastigheten jeg hadde. Men kan noen forklare meg hvordan den har fungert fint i to år å plutselig nå ikke klarere det mer. Har Telenor i det hele tatt lov til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Telenor har dessverre full rett til å gjøre dette.

greit nok at de sier i fra at de skrur ned hastigheten men har de lov til å gjøre det uten og informere. si de gjorde det med strømmen eller vannet ??

Lenke til kommentar
vel, du betaler 399kr for inntil 16mbit, da er 8mbit minste fart.

Har selv hatt 8mbit i 2år. selv om linjelengde kun er 1000 meter så er sentralen/eller linjene inn antagelig for dårlig til å gi meg 16mbit.

ja er klar over det men har hatt 12 mbit nå i 2 år og først nå tåler ikke linja det lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...