Gå til innhold

Tips til og informasjon rundt rapportering


Anbefalte innlegg

Rapporteringssystemet i versjon 3.x har gjort det enklere for oss å kontakte dere tilbake på PM. Det er vårt mål at dette skal skje oftere heretter. Det gjelder selvsagt spesielt der rapporteringen ikke tas til følge, ellers vil det jo ofte være postet i tråden. Når man ikke får en begrunnet beskjed kan man heller ikke rette en begrunnet klage på avgjørelsen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på noe angående rapporter. Jeg har inntrykk av at dere kan trykke dere inn på en liste hvor eventuelle rapporter vises, og at dere deretter kan behandle dem slik det passer seg. Dere får altså ingen beskjed om rapporter i en tråd når dere klikker dere inn på tråden helt tilfeldig.

 

For ikke så lenge siden lagde jeg to rapporter i samme tråd, en som omhandlet brudd på retningslinjene av en bruker, og jeg mente tråden var feilpostet. Kort tid etterpå ser jeg at det er en moderator i tråden, og så forsvinner h*n. Tråden er ikke flyttet, brukerens innlegg (som jeg mente var et brudd på retningslinjene) er ikke slettet.

 

Det kan så klart være at moderatoren var uenig med meg, men det tviler jeg faktisk sterkt på, og jeg har heller ikke fått noen beskjed på pm fra moderatoren.

 

Denne "hendelsen" styrker antagelsene jeg kom med i første avsnitt. Og det er noe jeg synes bør fikses på (om det stemmer). Jeg skal ikke legge meg opp i hvor mye tid moderatorene/veilederne bruker på modereringen sin, men om de først er i en tråd hvor noe er blitt rapportert virker det for meg fornuftig at de tar seg av rapportene med én gang. Så jeg foreslår at det kommer en slags "pop-up" løsning for dere ledere som viser på en god måte om det faktisk fins rapporter i tråden dere tilfeldigvis har klikket dere inn på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på noe angående rapporter. Jeg har inntrykk av at dere kan trykke dere inn på en liste hvor eventuelle rapporter vises, og at dere deretter kan behandle dem slik det passer seg. Dere får altså ingen beskjed om rapporter i en tråd når dere klikker dere inn på tråden helt tilfeldig.

Det stemmer ikke. Innlegg som er blitt rapportert markeres med et lite ikon, så det er mulig for oss å se om et innlegg er rapportert, også om vi tilfeldigvis detter inn i tråden.

For ikke så lenge siden lagde jeg to rapporter i samme tråd, en som omhandlet brudd på retningslinjene av en bruker, og jeg mente tråden var feilpostet. Kort tid etterpå ser jeg at det er en moderator i tråden, og så forsvinner h*n. Tråden er ikke flyttet, brukerens innlegg (som jeg mente var et brudd på retningslinjene) er ikke slettet.

 

Det kan så klart være at moderatoren var uenig med meg, men det tviler jeg faktisk sterkt på, og jeg har heller ikke fått noen beskjed på pm fra moderatoren.

 

Denne "hendelsen" styrker antagelsene jeg kom med i første avsnitt. Og det er noe jeg synes bør fikses på (om det stemmer). Jeg skal ikke legge meg opp i hvor mye tid moderatorene/veilederne bruker på modereringen sin, men om de først er i en tråd hvor noe er blitt rapportert virker det for meg fornuftig at de tar seg av rapportene med én gang. Så jeg foreslår at det kommer en slags "pop-up" løsning for dere ledere som viser på en god måte om det faktisk fins rapporter i tråden dere tilfeldigvis har klikket dere inn på.

1. Begge rapportene dine er åpne, dvs. at ingen moderator har tatt på seg ansvaret for å behandle dem

2. Når du sier "for en stund tilbake" så er det 20 minutter siden i skrivende stund. Rapporterer man noe etter kl 00:00 på en hverdag, så må man nesten regne med at rapporten blir liggende en stund. Moderatorer, administratorer og veiledere sover vi også. ;)

3. Det kan være en rekke forklaringer på det du beskriver (at moderatorer går inn og ut av en tråd som er blitt rapportert):

- Tilfeldigheter

- Moderator sjekker rapporten, klikker seg inn i tråden og oppdager at vedkommende ikke er rette mannen for jobben (en del av forumet man ikke kjenner til f. eks.)

- Moderator er ute etter å bruke et par minutter på moderering innimellom slagene og oppdager at rapportert sak vil ta for lenge, og lar den da stå slik at en moderator med bedre tid kan ta seg av saken.

- Moderatoren(e) finner ut at det er en sak vi ikke har føringer på, et tvilstilfelle, eller noe man er usikker på. Da settes den "til diskusjon", slik at vi får vurdert saken i fellesskap internt. Da vil jo gjerne en rekke moderatorer og administratorer poppe inn og ut av tråden etterhvert slik at de kan vurdere saken og si sin mening.

- Sikkert flere andre årsaker jeg ikke kommer på i farten.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ønsker å fjerne innlegget som er meget irrelevant,

og kan være med på å ødelegge framtida mi som jobbsøker.

 

Innlegget er dumt skrevet og lite gjennomtenkt.

 

Ønsker også å fjerne brukerprofilen(leifsae) min.

 

Innlegget er opplistet her, og skrevet i går:

 

Hei!

 

Et annet viktig poeng er å avklare på forhånd

at de du skal på intervju med faktisk dekker reiseregninga.

 

Jeg som er ingeniørutdannet, tok det som en selvfølge at arbeidsgivere

dekket dette. Forrige mandag fikk jeg en dyrebar lærepenge, som

kostet meg den store sum av 4 300 kr. Flybillettene kostet rundt 3800 kr.

 

Da var jeg på intervju ved et stort privat firma, Oslo Oppmåling.

 

Ser etter lov og regler at jeg ikke har krav på å få dekket reiseregning.

Men når reisen blir såpass lang som fra Finnsnes i Troms til Oslo, og en i tillegg

har måttet legge ut for fullflex-billetter på flyet, er det på sin plass å få dekket sånne kostnader.Vi har massevis av lover og forskrifter i dette landet, hovedsaklig, pga dårlig moral blant folk. Dessverre ser det også ut til at det også er på høy tid med å lovfeste at reiseregning skal dekkesav arbeidsgiver som gjennomfører jobbintervju.

 

Ønsker ikke at andre går i samme fella som meg. Har skjønt her at jeg nå må begynne å forme jobbsøknadene mine annerledes etter en såpass "dyrebar" lærepenge. Det er ikke alltid man husker å avtale det med reiseregning på forhånd.

 

Lykke til videre med arbeidet

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er rapportering i det hele tatt nødvendig? Ja, eg klager litt nå ettersom eg rapporterte ett innlegg igår som var VELDIG off-topic og som prøvde å dra igang en diskusjon som vi i "Generelt om spill" og "Sony" og forøvrig "Microsoft" kategoriene er lei av.

 

Sjekket hva som hadde skjedd i tråden idag og til min store forundring og "begeistring" så var MITT innlegg (som eg hadde redigert bort tidligere) fjernet fra tråden, men innlegget som ble rapportert fortsatt stod å gliste imot meg.

 

Eg har forøvrig rapportert innlegget igjen idag, i håp om at noen skal gjøre noe med det, evt fjerne RETT innlegg denne gangen.

 

Om dere har nok Moderatorer/Veiledere i eksempelvis de nevnte trådene aner eg ikke, men det kan til tider ikke virke sånn. Nei eg forventer ikke handling etter 4 minutter, men eg mener at det burde være en smal sak å vertfall klare å fjerne eller moderere de innleggene som blir rapportert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...