Gå til innhold

xbox 360, ps3 eller nintendo wii ?

donald66

Anbefalte innlegg

Bare ut av interesse; på hvilke måter er live så overlegent psn? Har lenge lett etter svar, men ingen ser ut til å gi meg noe konkret.

Nå kommer jo psn og med cross game chatting, så det argumentet er ikke valid lengre.

Svar så objektivt som mulig, vil ikke starte en ny krig her :p

Joda får vel fortsette ...

Jeg svarer ikke på noe her, men jeg bare lurer på noe: Er det noen slag poeng eller noe sånn, som Microsoft Points, som gjør at man kan kjøpe småspill, etc uten å bruke bankkort?

Vil heller ikke lage noe krig : p Hva slags konsoll har du, Cuz?

Jupp, har visst kommet sånne "points" til ps3. Om det selges i norge vet jeg ikke. Når det er sagt er det en del greiere å kunne betale med ekte penger på psn, er mer oversiktlig enn de pointsa.

Jeg har begge konsollene.

Ok, hvilken mener du er best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil en Xbox 360 finne en Windows 7 PC på et nettverk?

Har ikke koblet PC på samme nett som Xbox der jeg bor nå fordi NAT-kravene Xboxen har virker å være strengere enn PS3. Det er nå en annen sak.

For meg blir pros and cons følgende:

Xbox:

+ Pris på konsoll og kontroll

+ Kontrollen

+ At jeg fikk med HDMI-kabel (IKKE MED LENGER. Litt dårlig.)

- Bråker!

- Maks 4-player på FIFA (PS3 har 7 på samme maskin.. Mulig det er flere på FIFA 10)

PS3:

+ Støyer lite

+ Mindre krav til NAT (Mulig dette er sprøyt, men hos meg er det iallefall slik...)

+ Oppladbar kontroll

+ Streamer filmer/serier rett fra PC over trådløst nett

+ Blu-Ray

- Pris! Kontrolleren er også dyrere enn Xbox sin, til tross for at Xboxen har bedre.. :(

- Ingen HDMI-kabel medfølger

Og jeg føler det er litt mer loadingtime enn det er for Xbox, men dette er sikkert bare på grunn av spillene jeg har til maskinen..

Det NAT greiene kan jeg skrive under på. Har store problemer med å komme på live med gears of war 2.

Lenke til kommentar

De mener vel Xbox Live er å foretrekke fordi det er mer samkjørt enn det PSN er, ettersom Sony i stor grad lar utviklere gjøre som de vil uten å legge seg for mye opp i det. At Sony snart kommer med noe betyr ikke at de har det , eller for den saks skyld har hatt det tidligere.

Lenke til kommentar
De mener vel Xbox Live er å foretrekke fordi det er mer samkjørt enn det PSN er, ettersom Sony i stor grad lar utviklere gjøre som de vil uten å legge seg for mye opp i det. At Sony snart kommer med noe betyr ikke at de har det , eller for den saks skyld har hatt det tidligere.

Samkjørt på hvilken måte? Syntes fks. storen til psn er mer oversiktlig. Serverene har jeg aldri hatt problemer med på begge konsollene (unntak av gears 2).

Syntes ikke jeg får nok for pengene jeg betaler for når jeg kjøper live. Ihvertfall ikke som jeg har erfart hittil.

Det med at sony kommer med cross game chatting gjør jo at 360 ikke har denne fordelen over ps3, noe som gjør at 360 kan stryke det argumentet av listen sin. Ikke akkurat idag kan de det nei =)

Mener at ps3 er best. Syntes online fungerer bra, liker spillene litt bedre, og syntes ting er enklere og mer inkludert designmessig og funksjonsmessig i ps3. Men 360 faller ikke langt bak. Liker begge godt.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Irriterer meg litt at PS3 ikke har mottaker for IR slik at jeg kan bruke Harmony kontrollen til Blu-Ray filmene.

Om Harmony fungerer til Xbox aner jeg ikke. Litt mindre aktuelt uten BR uansett.

Vet forvørig at man kan kjøpe ekstrautstyr i form av en IRmottaker som igjen sender til PS3 via bluetooth.

Lenke til kommentar

Cross game chat, custom soundtracks og achievements er alle elementer som på Xbox 360 har vært på plass lenge, og i stor grad vært påbudt for utviklere. At dette har vært og i stor grad fortsatt er fordeler 360 har over PS3 kan du ikke avfeie, selv om noe av det nå er delvis implementert hos Sony, og mer kommer. PS3 har ikke cross game chat , obliagoriske trophies er nettopp innført, og custom soundtracks langt mindre utbredt på PS3 enn på 360.

Det jevner seg sikkert ut etterhvert, men å si at Live ikke har noen fordeler over PSN er feil, og å si at Live aldri har hatt noen fordeler over PSN er veldig feil.

Lenke til kommentar
Cross game chat, custom soundtracks og achievements er alle elementer som på Xbox 360 har vært på plass lenge, og i stor grad vært påbudt for utviklere. At dette har vært og i stor grad fortsatt er fordeler 360 har over PS3 kan du ikke avfeie, selv om noe av det nå er delvis implementert hos Sony, og mer kommer. PS3 har ikke cross game chat , obliagoriske trophies er nettopp innført, og custom soundtracks langt mindre utbredt på PS3 enn på 360.

Det jevner seg sikkert ut etterhvert, men å si at Live ikke har noen fordeler over PSN er feil, og å si at Live aldri har hatt noen fordeler over PSN er veldig feil.

Vil ikke si at achievements i stor grad er en fordel over ps3(var det, ikke nå), chatting er det nå, men vil ikke være det. Soundtracks er en god fordel ja. Men betaler ikke 599 i året for å kunne bruke custom soundtracks og fordeler 360 har hatt, men ikke har nå. Greit nok at du har betalt for disse fordelene hittil, men i fremtiden vil 2/3 av disse fordelene ikke gjelde, og det er det jeg tenker på.

Lenke til kommentar

Hvorvidt du ikke vil si det spiller ingen rolle, da for store mengder brukere er dette viktige ting. Personlig driter jeg ganske langt i alt dette, men må vel nesten akseptere av folk vil ha det og legger vekt på det.

Og igjen, vi lever nå, så la oss fokusere på hva vi har, fremfor hva vi kanskje vil få en gang om en evighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...