Gå til innhold

xbox 360, ps3 eller nintendo wii ?


donald66

Anbefalte innlegg

Så da er vi tilbake der vi var for 7 innlegg siden:

 

Den største forskjellen ligger i hvilke spill som er eksklusive til hver konsoll. Hvilke av disse spillene du liker best er det som bør avgjøre hvilken konsoll du velger. I tillegg kan det være greit å ha samme konsoll som vennene dine om du vil spille mye online mot folk du kjenner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du? Det er det samme som jeg sa, XBL koster 21,- / mnd, PSN er gratis, de fleste mener XBL er verd summen. Hva er poenget ditt?

 

Du snakker for 1 person, det gjør det til en subjektiv mening. Slutt å legge objektive vinklinger på tydelig subjektive meninger.

 

Det er ingen som har sagt at man trenger en filmkontroll for å se filmer på PS3. Igjen, poenget her var?

 

Du sa "Du trenger ikke noen "filmkontroll" for å se film på Xbox 360(...)" blant annet noe som indirekte kan indikere at PS3 har behov for filmkontroll for å se film. Om det er intensjonene dine eller ikke skal jeg ikke si men slik det fremstår kan det lett tolkes slik. Jeg gjør oppmerksom derimot på at det er bare tull og at PS3 funker like godt som X360 som mediaspiller "out of the box".

 

Utvilsomt, det gjør man på begge konsoller. Eneste prisene jeg refererte til var på originale kontroller og da med lavest pris på hardware.no, så poenget her var?

 

Igjen for å rette opp i tydelig vinklinger mot et unøyaktig bilde.

 

Endrer ikke det faktum at begge konsoller støtter surround-lyd. Med mindre du har en ganske ny surround-forsterker så har man ikke HDMI-innganger. For de brukerne vil TosLink via fiber fungere bra med begge konsoller.

 

Igjen, og igjen, kun for å rette opp i skjeivheter i vinklinger.

 

...ingenting som var PS3-bashing så hvorfor du formulerer innlegget ditt som du gjør er hensides meg. Jeg slo ikke ned på PS3en i det hele tatt så du trenger overhodet ikke å ligge i fanboy-skyttergrava. Med unntak av PS3 chatpadden så bringer du ingenting nytt til diskusjonen så det hadde kanskje vært best om du bare skrev om chatpadden, alt det andre er jo bare tøys eller gjentagelse av det jeg allerede skrev.

 

For meg gjør det en sabla dritt hva brukeren kjøper seg, jeg er ute etter er en nøyansert og balansert informasjon som gjør nettopp det, informerer, og kommer jeg med noen personelige meninger legger jeg vekt på dette.

 

Om du er ute etter relevant informasjon se innlegg 10 lengre opp.

Lenke til kommentar

Alt jeg skrev må naturligvis sees i sammenheng med innlegget jeg svarte på.

 

Hva mener du? Det er det samme som jeg sa, XBL koster 21,- / mnd, PSN er gratis, de fleste mener XBL er verd summen. Hva er poenget ditt?

 

Du snakker for 1 person, det gjør det til en subjektiv mening. Slutt å legge objektive vinklinger på tydelig subjektive meninger.

 

Ang. XBL vs PSN så er gjennomgangstråden i PS3 vs 360 sammenligninger fra spillmedia er at XBL er den bedre tjenesten, men PSN er gratis så de ender opp med lik score. Dermed formulerte jeg det som jeg gjorde: "Xbox Live koster 21,- pr mnd, men regnes for å være en betydelig bedre onlinetjeneste enn PlayStation Network så de fleste mener prisen er verd det man får i retur."

 

Det er ingen som har sagt at man trenger en filmkontroll for å se filmer på PS3. Igjen, poenget her var?

 

Du sa "Du trenger ikke noen "filmkontroll" for å se film på Xbox 360(...)" blant annet noe som indirekte kan indikere at PS3 har behov for filmkontroll for å se film. Om det er intensjonene dine eller ikke skal jeg ikke si men slik det fremstår kan det lett tolkes slik. Jeg gjør oppmerksom derimot på at det er bare tull og at PS3 funker like godt som X360 som mediaspiller "out of the box".

 

Jeg indikerte ikke noe som helst indirekte, det var et direkte svar på påstanden fra bamsemumss der han sa at man måtte ha en filmkontroll for å spille film på 360. Merk også at bamsemumss har redigert innlegget sitt og bla. fjernet uttalelsen om filmkontroll på 360.

 

Utvilsomt, det gjør man på begge konsoller. Eneste prisene jeg refererte til var på originale kontroller og da med lavest pris på hardware.no, så poenget her var?

 

Igjen for å rette opp i tydelig vinklinger mot et unøyaktig bilde.

 

Hvilke vinklinger? bamsemumss påsto at utstyr til 360en er dyrere enn på PS3 og det medfører ikke riktighet. Det kan ikke vinkles på noen annen måte enn at det er 100% feil.

 

Endrer ikke det faktum at begge konsoller støtter surround-lyd. Med mindre du har en ganske ny surround-forsterker så har man ikke HDMI-innganger. For de brukerne vil TosLink via fiber fungere bra med begge konsoller.

 

Igjen, og igjen, kun for å rette opp i skjeivheter i vinklinger.

 

Hva er skjevt ved å si at begge støtter surround? Det er jo 100% korrekt.

 

...ingenting som var PS3-bashing så hvorfor du formulerer innlegget ditt som du gjør er hensides meg. Jeg slo ikke ned på PS3en i det hele tatt så du trenger overhodet ikke å ligge i fanboy-skyttergrava. Med unntak av PS3 chatpadden så bringer du ingenting nytt til diskusjonen så det hadde kanskje vært best om du bare skrev om chatpadden, alt det andre er jo bare tøys eller gjentagelse av det jeg allerede skrev.

 

For meg gjør det en sabla dritt hva brukeren kjøper seg, jeg er ute etter er en nøyansert og balansert informasjon som gjør nettopp det, informerer, og kommer jeg med noen personelige meninger legger jeg vekt på dette.

 

Om du er ute etter relevant informasjon se innlegg 10 lengre opp.

 

 

For framtiden skal jeg uten unntak sitere innlegget jeg svarer på. Dermed slipper man at noen misforstår meninger og sammenhenger (som over), og samtidig at brukere fjerner feilaktige påstander ved å redigere innleggene sine.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Hvilke vinklinger? bamsemumss påsto at utstyr til 360en er dyrere enn på PS3 og det medfører ikke riktighet. Det kan ikke vinkles på noen annen måte enn at det er 100% feil.

 

svar: var ikke dette jeg mente, det jeg mener er at ps3 kan bruke mer ting som ikke sony har laget som f.eks. logitech lager masse. da mener jeg egentlig da har man litt større utvalg?

Endret av bamsemumss
Lenke til kommentar

Og det samme kan 360en. F.eks lager Fanatec noe av det råeste du får tak i av bilratt til konsoll. De fleste rattene deres støttes av PS3, Xbox 360 og PC. Samme med den nye gitaren i tre fra Logitech, den støttes også på 360en.

Det er ikke slik at man MÅ kjøpe originalt utstyr fra MS for at det skal fungere på Xbox 360.

Lenke til kommentar
Og det samme kan 360en. F.eks lager Fanatec noe av det råeste du får tak i av bilratt til konsoll. De fleste rattene deres støttes av PS3, Xbox 360 og PC. Samme med den nye gitaren i tre fra Logitech, den støttes også på 360en.

Det er ikke slik at man MÅ kjøpe originalt utstyr fra MS for at det skal fungere på Xbox 360.

da er det noen som har sakt feil til meg.

da beklager jeg

Lenke til kommentar

Jeg har ps3 og xbox 360. Foretrekker ps3 av en rekke grunner.

 

* Kontrollerene til 360 er billigere, men bruker AA batterier. Dette blir dyrt i lengden, og det er derfor lurt å kjøpe en battery charger pack. Disse koster ca. 200kr. Kontrolleren kommer ikke så langt fra prisen til ps3 sin da, som er oppladbar.

 

* Xbox live er dyrt. På 5 år vil du bruke 2500kr (500kr for 12 mnd, og det er for den billigste løsningen. Playstation er derimot gratis, og fungerer helt greit i følge min mening, har ikke sett store forskjeller mellom denne og live, bortsett fra bedre chatmuligheter.

 

* Designet ser uten tvil bedre ut på ps3, og 360 bråker som et veldig gammelt kjøleskap.

 

* Det følger ikke med trådløs nettverksadapter. Disse koster alene over 600kr. Går selvfølgelig an å legge en lang nettverkskabel, men dette er tungvindt hvis modemet ikke ligger i samme rom som konsollen. Da blir konsollen med ett veldig mye dyrere.

 

* Blu-ray er framtidens format, akkurat som dvd var. Med ps3 får du blu-ray på kjøpet, og er godt rustet til framtiden når det kommer til filmer. (blu-ray spiller er ikke billig) Spill vil også etterhvert ta større bruk av blu-ray, og spill på 360 vil lanseres på flere disker pga. liten plass på dvd som 360 bruker.

 

* Spill, playstation vant for beste eksklusive spill i 2008, og 2009 på gametrailers.com. Selv om 360 har mange flotte topptitler, har nok ps3 gått forbi den i antall gode eksklusive spill de to forrige årene, og oppkommende. (kan nevne uncharted 1 og 2, little big planet (vil passe ypperlig for deg og broren din!), Metal Gear Solid 4 , killzone 2, Resistance 1,2, inFamous, rachet and clank ToD (vil også broren din elske!), warhawk, motorstorm 1,2, gran turismo 5, singstar, Naruto: Ultimate Ninja Storm(også for broren din), agent osv. Mange jeg sikkert har glemt, men å påstå at 360 har bedre spill blir feil. Dessuten har ps3 mer kraft i seg, og mer potensiale til kommende spill.

 

* Tilbehør. I pro pakken til 360 får du med et headset, noe som er flott, men dette kobles med ledning til kontrolleren og bruker strøm fra denne. Til ps3 kan du bruke hvilket som helst billig eller dyrt blåtann headset. Du kan og koble til tastatur og mus for å bruke nettleseren, eller installere linux (fungerer nesten som windows) på ps3`en for enda flere muligheter.

 

* Menyer. Jeg syntes menyene til ps3 er mye lettere å komme inn i, og navigere i. Men dette er selvfølgelig en tilvenningssak. 360 skal ha pluss for personlige avatarer.

 

*Støtte. Ps3 har støtte for divx avspilling på konsollen. Det vil si at du kan ta en nedlastet film over på en minnepenn og overføre den til harddisken på ps3, for så å kunne avspille den derifra. Veldig nyttig. Ps3 har også bedre streamingmuligheter, kan fks. streame mkv (nedlastede HD filmer) filer med playstation media server. Ps3 har også en ypperlig måte å navigere bilder på.

 

I min bok er det ingen tvil hva jeg ville valgt. Å si at 360 er billigere blir ikke helt riktig. Man får ps3 2994 kr med 80 gb hdd, blu-ray spiller, innebygget trådløs nettverk og gratis bruk av onlinetjenesten.

 

Jeg kan jo sette opp ett regnskap, alt er det billigste jeg fant over internett.

 

Ps3 80gb: 2994 kr.

5 år med psn: 0kr.

Blu-ray spiller: 0kr.

Tråløs nettverksadapter: 0kr.

 

Sum: 2994 kr.

 

Xbox 360 premium: 1973kr.

5 år med xbox live: 2500kr.

Blu-ray spiller: 1395kr.

Tråløs nettverksadapter: 625kr.

 

Sum: 6493 kr.

 

Selvfølgelig, ikke ta dette for god fisk, da du nødvendivis ikke trenger alt som listes opp her. Poenget mitt er at du får mer for pengene med ps3 (ihvertfall med mitt bruk), og du er mer framtidsrettet.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Jeg har ps3 og xbox 360. Foretrekker ps3 av en rekke grunner.

 

* Kontrollerene til 360 er billigere, men bruker AA batterier. Dette blir dyrt i lengden, og det er derfor lurt å kjøpe en battery charger pack. Disse koster ca. 200kr. Kontrolleren kommer ikke så langt fra prisen til ps3 sin da, som er oppladbar.

 

Batteri og ladekabel for stikka (du kan lade mens du spiller) koster 49,- (Totalpris 348,- vs PS3s 449,-)

 

 

* Xbox live er dyrt. På 5 år vil du bruke 2500kr (500kr for 12 mnd, og det er for den billigste løsningen. Playstation er derimot gratis, og fungerer helt greit i følge min mening, har ikke sett store forskjeller mellom denne og live, bortsett fra bedre chatmuligheter.

 

Med dagens dollarkurs betaler du 261,- /mnd for Xbox Live (21,75 kr pr mnd). Som med det meste annet så handler man vel ikke der det er dyrest? Kjøp Xbox live online, f.eks hos Maximuscards.

 

* Designet ser uten tvil bedre ut på ps3, og 360 bråker som et veldig gammelt kjøleskap.

 

Design er opp til hver enkelt. Personlig synes jeg hverken brødboksen (PS3) eller 360en ser spesielt vakre ut. 360ene som er i butikken nå er produsert med mindre komponenter og produserer mindre varme, det betyr mindre viftestøy. De som har begge mener 360en nå lager mindre bråk enn PS3, når spillet er installert på harddisken. DVD-stasjonen i 360 bråker visstnok like mye som før, selv på de nye versjonene av konsollen.

 

* Det følger ikke med trådløs nettverksadapter. Disse koster alene over 600kr. Går selvfølgelig an å legge en lang nettverkskabel, men dette er tungvindt hvis modemet ikke ligger i samme rom som konsollen. Da blir konsollen med ett veldig mye dyrere.

 

Det er så flott med 360en at du kan kjøpe en ribbet 360 Arcade (på tilbud ofte til under 1000,-!) om man ikke trenger noe mer. Er ikke alle som har bruk for internettaccess på konsollen engang, og mange som fint klarer seg med kabel. På 360en får man valgfriheten! Og som over, man handler vel ikke der det koster mest? Så om man absolutt må ha trådløsadapteret: Trådløsadapter til kroner 310,-

 

* Blu-ray er framtidens format, akkurat som dvd var. Med ps3 får du blu-ray på kjøpet, og er godt rustet til framtiden når det kommer til filmer. (blu-ray spiller er ikke billig) Spill vil også etterhvert ta større bruk av blu-ray, og spill på 360 vil lanseres på flere disker pga. liten plass på dvd som 360 bruker.

 

Blu-Ray spillere er faktisk billig nå. Du får f.eks Samsungs BD-P1500 for 1395,- hos Netshop. Framtiden er det heller ikke, snarere tvert om.

Plastplater er gammeldags og BluRay blir nok siste generasjon med optisk media for bruk til film/spill. Allerede idag kan du kjøpe hele spill online og laste de ned direkte til din konsoll. Fra høsten kan du også se filmer i full HD (1080p) med full surroundlyd, også det direkte via internett. Er det ikke flott at du slipper å vente til et spill eller en film er i butikken, for så å dra dit, evt. bestille via internett? Nå får du akkurat det du vil ha av spill og film rett på konsollen med bare nedlastingen for spill som ventetid (merk at dette foreløpig ikke er tilgjengelig på Playstation 3).

 

Så hva er framtiden? Digital distribusjon!

 

 

* Spill, playstation vant for beste eksklusive spill i 2008, og 2009 på gametrailers.com. Selv om 360 har mange flotte topptitler, har nok ps3 gått forbi den i antall gode eksklusive spill de to forrige årene, og oppkommende. (kan nevne uncharted 1 og 2, little big planet (vil passe ypperlig for deg og broren din!), Metal Gear Solid 4 , killzone 2, Resistance 1,2, inFamous, rachet and clank ToD (vil også broren din elske!), warhawk, motorstorm 1,2, gran turismo 5, singstar, Naruto: Ultimate Ninja Storm(også for broren din), agent osv. Mange jeg sikkert har glemt, men å påstå at 360 har bedre spill blir feil. Dessuten har ps3 mer kraft i seg, og mer potensiale til kommende spill.

 

Spør man en 360 fanboy vil de nok si at 360en er de som har de beste spillene og så ramse opp en haug med spill og franchises som Gears of War, Halo og Forza Motorsport. Om kraften til PS3 er så enorm så har de ikke klart å vise det enda.

 

* Tilbehør. I pro pakken til 360 får du med et headset, noe som er flott, men dette kobles med ledning til kontrolleren og bruker strøm fra denne. Til ps3 kan du bruke hvilket som helst billig eller dyrt blåtann headset. Du kan og koble til tastatur og mus for å bruke nettleseren, eller installere linux (fungerer nesten som windows) på ps3`en for enda flere muligheter.

 

Headsettet som følger med har ledning ja, men du får naturligvis trådløse headset også til 360en. Det koster f.eks 314,- hos Papyrus. Tastatur kan også kobles til 360en, enten direkte i konsollen via USB/trådløst eller koblet til kontrolleren. Tastatur og mus kan brukes i spill via et adapter.

 

 

* Menyer. Jeg syntes menyene til ps3 er mye lettere å komme inn i, og navigere i. Men dette er selvfølgelig en tilvenningssak. 360 skal ha pluss for personlige avatarer.

 

Smak og behag, begge menyensystemene gjør jobben.

 

 

*Støtte. Ps3 har støtte for divx avspilling på konsollen. Det vil si at du kan ta en nedlastet film over på en minnepenn og overføre den til harddisken på ps3, for så å kunne avspille den derifra. Veldig nyttig. Ps3 har også bedre streamingmuligheter, kan fks. streame mkv (nedlastede HD filmer) filer med playstation media server. Ps3 har også en ypperlig måte å navigere bilder på.

 

360en gjør akkurat det samme. Du kan putte inn en minnepenn med filmer/musikk/bilder i en rekke formater, inkludert divx/xvid og spille de av direkte. Andre kilder kan være lokalt nettverk, Xbox Live, intern harddisk, osv. 360en har samme streamingmuligheter som PS3 og kan også vise mkv fra PS media server, Tiversity eller lignende.

 

 

I min bok er det ingen tvil hva jeg ville valgt. Å si at 360 er billigere blir ikke helt riktig. Man får ps3 2994 kr med 80 gb hdd, blu-ray spiller, innebygget trådløs nettverk og gratis bruk av onlinetjenesten.

 

Jeg kan jo sette opp ett regnskap, alt er det billigste jeg fant over internett.

 

Ps3 80gb: 2994 kr.

5 år med psn: 0kr.

Blu-ray spiller: 0kr.

Tråløs nettverksadapter: 0kr.

 

Sum: 2994 kr.

 

Xbox 360 premium: 1973kr.

5 år med xbox live: 2500kr.

Blu-ray spiller: 1395kr.

Tråløs nettverksadapter: 625kr.

 

Sum: 6493 kr.

 

Selvfølgelig, ikke ta dette for god fisk, da du nødvendivis ikke trenger alt som listes opp her. Poenget mitt er at du får mer for pengene med ps3 (ihvertfall med mitt bruk), og du er mer framtidsrettet.

 

Ang. pris så kommer det an på hva du trenger. Skal du bare spille noen runder Rock Band? Da klarer du deg fint med en Xbox Arcade til 999,-

 

La oss prøve regnestykket igjen:

 

360 Arcade: 999,-

5 år med Xbox live: 1305,-

BluRay-spiller er unødvendig med digital distribusjon i 1080p: 0,-

Wlan adapter: 310,-

---------------------------

Totalt: 2614,-

 

 

Sannheten er at regnestykket kan vendes og vris i alle mulige retninger med alle mulige utfall. Så til det siste poenget, PS3 framtidsrettet? Da må Sony få opp dampen på digital distribusjon, for det er der framtiden ligger.

 

 

Edit til bamsemumss: Du kan kjøpe de fleste spillene fra utlandet også til Xbox 360, det er mange spill som ikke har noen sonebegrensning.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Ser at du er flink, og har brukt tid på å komme med gode priser på tingene jeg har nevnt. Problemet her ligger i at folk flest ikke vil være så opplyste å bestille live fra utlandet, eller kjøpe trådløs adapter fra dealextreme. De vil mest sannsynlig gå for oppsettet mitt.

Men allikevel, 2614 kr?! Selv med de flotte prisene du har gravd dypt for å få fram er det likevel dyrt. Det er 400 kr fra ps3, som har innebygget trådløs adapter, blu-ray spiller (du kan si at blu-ray spiller er unødvendig, men det vil ta laaang tid før det blir allmennt å streame filmer i god HD kvalitet. Blu-ray er kommet for å bli, og kommer til å brukes i en god del år framover.), gratis online, harddisk (noe arcade ikke har).

Så du får nok mer for pengene med ps3 uansett hvor flink man er til å argumentere.

Lenke til kommentar
Da må Sony få opp dampen på digital distribusjon, for det er der framtiden ligger.

Nå har de allerede en flott kanal for dette, med PlayStation Store, der hele PSP-spill, og en god del fulle PS3-titler ligger, samt mindre spill som mindre utviklere har laget. Det er utrolig mye å hente der altså, og det er rom for mere, Sony må bare sette opp kapasiteten på serverene sine tenker jeg, og få til avtaler ol.

 

PS3 er vel best egnet til digital distrubusjon, siden man kan koblei ekstern harddisk å lagre spill til den, eller rett og slett bytte harddisk på selve PS3en. =)

Lenke til kommentar
Ser at du er flink, og har brukt tid på å komme med gode priser på tingene jeg har nevnt. Problemet her ligger i at folk flest ikke vil være så opplyste å bestille live fra utlandet, eller kjøpe trådløs adapter fra dealextreme. De vil mest sannsynlig gå for oppsettet mitt.

Men allikevel, 2614 kr?! Selv med de flotte prisene du har gravd dypt for å få fram er det likevel dyrt. Det er 400 kr fra ps3, som har innebygget trådløs adapter, blu-ray spiller (du kan si at blu-ray spiller er unødvendig, men det vil ta laaang tid før det blir allmennt å streame filmer i god HD kvalitet. Blu-ray er kommet for å bli, og kommer til å brukes i en god del år framover.), gratis online, harddisk (noe arcade ikke har).

Så du får nok mer for pengene med ps3 uansett hvor flink man er til å argumentere.

 

Lang tid? Før året er omme kan du streame en haug med storfilmer i 1080p med surroundlyd direkte på din 360 i Norge. Du får nok ikke mer med pengene med PS3. Det er en spillekonsoll. Skal du spille GTA4 eller Rock Band f.eks kan du gjøre det på en 360 til 999,- eller en PS3 til 3990,- Ditt valg. Så er det alt tilbehøret rundt da, og her kan man regne seg ihjel. En samlet spillpresse maser om hvor viktig prisnedsettelse er for Sony og at det må komme KJAPT, dermed blir det lettere komisk at du sier at man får "mer for pengene med PS3".

Lenke til kommentar
Design er opp til hver enkelt. Personlig synes jeg hverken brødboksen (PS3) eller 360en ser spesielt vakre ut. 360ene som er i butikken nå er produsert med mindre komponenter og produserer mindre varme, det betyr mindre viftestøy. De som har begge mener 360en nå lager mindre bråk enn PS3, når spillet er installert på harddisken. DVD-stasjonen i 360 bråker visstnok like mye som før, selv på de nye versjonene av konsollen.

 

Det har aldri vært viftestøyen som har produsert mesteparten av støyen i X360 men drevet. PS3en lager nesten ikke en eneste lyd når den står på i forhold til X360en som høres ut som en forhøster til tider.

 

Jeg skulle gjerne sett hvem det er som har sagt alt av dette "de som har begge" delene dine eller "flesteparten" opplegget ditt. Det ser ut som du forsøker å snakke for "alle" som eier begge konsollene men jeg var definitivt ikke på det møte hvor du ble oppnevnt og ja, jeg har begge enhetene.

 

Blu-Ray spillere er faktisk billig nå. Du får f.eks Samsungs BD-P1500 for 1395,- hos Netshop. Framtiden er det heller ikke, snarere tvert om.

Plastplater er gammeldags og BluRay blir nok siste generasjon med optisk media for bruk til film/spill. Allerede idag kan du kjøpe hele spill online og laste de ned direkte til din konsoll. Fra høsten kan du også se filmer i full HD (1080p) med full surroundlyd, også det direkte via internett. Er det ikke flott at du slipper å vente til et spill eller en film er i butikken, for så å dra dit, evt. bestille via internett? Nå får du akkurat det du vil ha av spill og film rett på konsollen med bare nedlastingen for spill som ventetid (merk at dette foreløpig ikke er tilgjengelig på Playstation 3).

 

Så hva er framtiden? Digital distribusjon!

 

Bare så synd at X360 har en utgave uten HDD og i tilegg koster en større HDD til X360 skjorta ettersom du er nødt å kjøpe Microsoft mest craptastice løsning i moderne teknologiske historie. Digital distro har lenge vært fremtiden, det sørget Steam for for meget lenge siden.

 

Når det gjelder nedlasting av film kommer dette til PS3 og. Link.. Dette var planlagt allerede tilbake i 2008. Det er og planlagt med mulighet for nedlasting av spill til PS3 samt at de i tilegg ser etter emulerings løsninger for å spille PS2 spill på dagens PS3 uten chip løsningen.

 

Sannheten er at regnestykket kan vendes og vris i alle mulige retninger med alle mulige utfall. Så til det siste poenget, PS3 framtidsrettet? Da må Sony få opp dampen på digital distribusjon, for det er der framtiden ligger.

 

Som de da er i gang med. Fordelen da til PS3 er hvor lett det er å erstate HDDen uten at dette koster deg svinmasse penger. Den kjører en standard 2.5" HDD mye lik den man finner til bærbare PCer (om jeg har skjønt det rett). Det gjør det lett å erstatte en PS3 HDD. På komplett får man en WD HDD 500 Gb til vel 800 kr. X360ens mye mindre 120GB koster 999 ,-.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Om viftestøy:

 

Fra forumbrukeren NIrD:

"...produsert etter oktober 2008. så får du en Jasper modell som er den nyeste, veldig stille!!"

 

Fra KEELr:

"Jeg gikk fra en Launchbox til en "Resident Evil" Limited Edition Elite, og det var som natt & dag med tanke på støy.

Når DVD'n spinner i den nye bråker den mye mindre enn kun viftene på den gamle.

Og når man kan installere hele spill på HDD, så er alt som heter støy borte."

 

Fra Ganam:

"Problemet mitt med PS3 er at den ikkje er stillegående. Den lager omtrent eller meir støy enn Xbox 360 i idle, Xbox 360 har ein rein vifte sus ulyd men min PS3 lider av vifte sus og elektrisk støy i ett. Veldig irriterende å høre på når eg er i menyene."

 

Forumbrukeren chiefo om PS3:

"Jeg leverte min inn, fikk den tilbake, og da var den stille.. helt til jeg la inn et spill, og saa var det tilbake til gamle synder.

Min PS3 lager mer stoy enn min 360."

 

 

Virker som PS3 ikke er så stille for mange:

 

Brukeren Veritas_:

"Støyproblemet mitt kom med en oppdatering for en tid tilbake, er flere som har opplevd det samme, vet ikke hvorfor det skjer."

 

Brukeren Ganam om PS3:

"Eg hører min PS3 4 meter unna :/ rommet den er i er på 21 Celcius

Vurderer snart å levere den inn og ikkje kjøpe ny. :/"

 

 

Flere finner du om du søker.

 

 

Igjen, man handler ikke der det koster mest. Dealextreme, 480,- for en 120GB harddisk. Men er enig i at det er latterlig dyrt for harddiskene til 360en og teit at man ikke får putte inn hva som helst av disker.

 

Distribusjon av fulle PS3 spill kan vel bli problematisk. PS3 fanboys er jo raske å påpeke hvor mye råere PS3en er og hvor fantastisk spillene er når de tar 50 gigabyte. Skal du laste ned 50GB tar det over 7 timer på den raskeste Canal Digital-linja (20 Mbps teoretisk maks). Har du ei middels (10mbps linje) vil det ta over 14 timer. Da kan det fort bli raskere å stikke på butikken ;)

Et standard 360-spill er rundt 6GB og vil kunne lastes ned på 40-50 minutter på en 20Mbit link.

 

Med tanke på digital distribusjon ble plutselig lossless lyd og video en bakdel...

Lenke til kommentar

Ja får si det er en imponerende majoritet av X360 brukere som du snakker for...

 

Samt at om du leser ser det ut som et par av dine kompanjonger har et problem med sin PS3. Kanskje verd å lese hva man poster.

 

Du er forferdelig rask med å påpeke hvem som er PS3 fanboys men dessverre er du blind for ditt eget skriveri.

Lenke til kommentar

Du mente jeg var alene om å mene at en PS3 kan støye mer enn en nyere 360, jeg siterte de første treffene jeg fikk på et søk her på forumet. Om man virkelig sku lagt sjela i det kunne man søkt i google heller og sikkert funnet hundrevis av folk som opplever det samme, men så har man jo annet å bruke dagene på.

 

Du kaller det fanboyisme men jeg har ikke sagt noe med vilje som er ukorrekt om noen av konsollene og har heller ikke skylapper for det Sony får til med PS3en eller Nintendo får til med Wii så jeg føler absolutt ikke at stempelet passer. Eneste "problemet" jeg har med PS3, og årsaken til at jeg ikke eier en, er at den koster for mye. Den høye prisen var jeg delvis forberedt på å svelge i meg til fordel for Gran Turismo 5 (med Buzz som bonus), men jeg begynner å bli lei av å vente på det.

 

Utenom "Nicoloco" kjenner jeg ingen på forumet så hva du mener med at "mine kompanjonger" har problemer med sin PS3 forstår jeg ikke. Utdyp det gjerne.

 

 

Og ja, jeg referer til fanboys iblant når det kommer fram ting som er hårreisende feil, eksempelvis at 360 ikke støtter HD eller krever en egen fjernkontroll for å spille film. Du fikk den klistra på deg etter dette innlegget (og tøyset i dette) fordi det du skrev, utenom om chatpadden, ikke hadde noen verdi eller relevans.

Lenke til kommentar

Med hårreisende feil mener du da f.eks utsagn som "PS3 har ikke tastatur som du kan feste til kontrollen slik X360 har" eller "PS3 har ikke en planlagt filmtjenste som X360 har"?

 

Finner nok av personer på nettet som synes X360 er et støyende monster så du kan vel google opp litt fra den kanten og.

Lenke til kommentar
Ser at du er flink, og har brukt tid på å komme med gode priser på tingene jeg har nevnt. Problemet her ligger i at folk flest ikke vil være så opplyste å bestille live fra utlandet, eller kjøpe trådløs adapter fra dealextreme. De vil mest sannsynlig gå for oppsettet mitt.

Men allikevel, 2614 kr?! Selv med de flotte prisene du har gravd dypt for å få fram er det likevel dyrt. Det er 400 kr fra ps3, som har innebygget trådløs adapter, blu-ray spiller (du kan si at blu-ray spiller er unødvendig, men det vil ta laaang tid før det blir allmennt å streame filmer i god HD kvalitet. Blu-ray er kommet for å bli, og kommer til å brukes i en god del år framover.), gratis online, harddisk (noe arcade ikke har).

Så du får nok mer for pengene med ps3 uansett hvor flink man er til å argumentere.

 

Lang tid? Før året er omme kan du streame en haug med storfilmer i 1080p med surroundlyd direkte på din 360 i Norge. Du får nok ikke mer med pengene med PS3. Det er en spillekonsoll. Skal du spille GTA4 eller Rock Band f.eks kan du gjøre det på en 360 til 999,- eller en PS3 til 3990,- Ditt valg. Så er det alt tilbehøret rundt da, og her kan man regne seg ihjel. En samlet spillpresse maser om hvor viktig prisnedsettelse er for Sony og at det må komme KJAPT, dermed blir det lettere komisk at du sier at man får "mer for pengene med PS3".

Du kan gå for det billigste alternativet, og spille på en 360 for 999. Men det var ikke det jeg argumenterte for i det hele tatt. Hvis man spiller mye, og har behov for å spille online som ihvertfall 21 millioner 360 eiere har gjort, så må man ut med mer enn 999kr. Det er fakta. Du kommer til å bruke mer penger som en 360 eier på tilbehør og online service enn du gjør som ps3 eier, velger du å betale for dette.

Det er fakta. Omtrent alle i dette forumet og de fleste nordmenn velger å gå online med konsollen sin, og kjøpe en del tilbehør, det er derfor dette regnestykket er så relevant. Ikke bare se bort fra det og si "vi kan regne oss ihjel", da dette virkelig interesserer en som skal kjøpe en ny konsoll og ikke har studert så mye.

Og ps3 koster faktisk bare 2995 kr nå.

Den har gått dramatisk ned i pris de siste månedene. (fra 3990) Jeg skjønner ikke hvorfor du totalt overser prisen jeg tydelig har skrevet foran deg. Du ser deg blind på dette fordi det ikke faller i ditt fravør.

Jeg må virkelig mate dette inn med teskje for deg, prøv å ta ett skritt tilbake og ikke vær så fanboy (ja, du hørte meg). Selvfølgelig syntes du 360 er best. Du har brukt mye tid på den, og føler en trang for å forsvare konsollen du setter så høyt. Det er helt forståelig.

Men prøv å hold deg saklig, og gjør litt reaserch på begge sidene av gjerdet. Da vil du finne ut at hver ting 360/Ps3 gjør, vil omtrent alltid den andre ha et motsvar på.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...