Krankemot Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Har akuratt flyttet inn i ny leilighet og skal tegne strømabonnement. Får spørsmål om jeg vil ha spot-, variabel, eller fastpris abonnement. Hva er forskjellene i praksis og hva er best å tegne nå? Edit: Kan jo si at det er en liten leilighet på 35 kvadrat og at varmtvann og oppvarming (fjernvarme) inngår i fast leie Mvh Snorre Endret 31. juli 2009 av Snobjorn Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) Du vil ikke ha variabel. En kamerat av meg skrev masteroppgave om markedet for strøm i Norge, og han konkluderte (blant annet) at det aldri lønnet seg med variabel i stedet for spot. Så de aktuelle alternativene er spot og fastpris. Dette er analogt med spørsmålet om å binde renten eller ikke. Som oftest vil det lønne seg med spot, men hvis du misliker usikkerheten, kan det være verdt det med fast pris. Men i og med at varmtvann og oppvarming er inkludert, kommer du ikke til å betale mye i strøm uansett, og litt variasjon tåler du nok, så jeg anbefaler spot. Edit: Så først etterpå at du spesifiserer Hafslund. Er det noen spesiell grunn til at du vil bruke dem? For de er de klart dyreste, hvertfall på variabel.. Endret 1. august 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå