Gå til innhold

spot- , variabel- eller fastpris på strøm fra hafslund?

Anbefalte innlegg

Har akuratt flyttet inn i ny leilighet og skal tegne strømabonnement. Får spørsmål om jeg vil ha spot-, variabel, eller fastpris abonnement. Hva er forskjellene i praksis og hva er best å tegne nå?

Edit: Kan jo si at det er en liten leilighet på 35 kvadrat og at varmtvann og oppvarming (fjernvarme) inngår i fast leie

Mvh Snorre :)

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke ha variabel. En kamerat av meg skrev masteroppgave om markedet for strøm i Norge, og han konkluderte (blant annet) at det aldri lønnet seg med variabel i stedet for spot.

Så de aktuelle alternativene er spot og fastpris. Dette er analogt med spørsmålet om å binde renten eller ikke. Som oftest vil det lønne seg med spot, men hvis du misliker usikkerheten, kan det være verdt det med fast pris.

Men i og med at varmtvann og oppvarming er inkludert, kommer du ikke til å betale mye i strøm uansett, og litt variasjon tåler du nok, så jeg anbefaler spot.

Edit: Så først etterpå at du spesifiserer Hafslund. Er det noen spesiell grunn til at du vil bruke dem? For de er de klart dyreste, hvertfall på variabel..

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...