Gå til innhold

Feil med GPS på iPhone 3G men ingen feil utbedret.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk det tilleggsarket av ass. butikksjef for å klargjøre hva som var ment i den servicemeldingen til moobi, han skulle sende en mail til moobi i tillegg sa han fordi han mente dette var for dårlig av de. Vet ikke hvordan disse ordner seg i mellom bare jeg slipper å sitte noe mer med denne Nokiatelefonen fra 2004 som jeg blir gal av, så blir jeg glad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du fikk et ark hvor det stod at du ikke ville heve kjøpet, men ville ha swap? Og på det han sendte til Moobi skrev han at du ville heve kjøpet og butikk skulle få en salgspakke? Jeg lurer på hvordan dette kommer til å ende, for jeg tviler sterkt på at Apple både swapper telefonen din OG sender en ny salgspakke til butikken.

Hvis du leser ordentlig brukte ass. butikksjef dette kun for å understreke at kunden er misfornøyd. Skriver jo at ny salgspakke ønskes.

Lenke til kommentar
Hvis du leser ordentlig brukte ass. butikksjef dette kun for å understreke at kunden er misfornøyd. Skriver jo at ny salgspakke ønskes.

Ja, men en ny salgspakke er ikke det samme som swap. Salgspakker er som ordet beskriver, en helt ny pakke med alt tilbehør. Dette er det butikkene gjerne får istedenfor penger dersom kunder får hevet kjøpet på telefoner. Det koster Apple mer å gi butikken en ny salgspakke enn å swappe telefonen, og det kan derfor være vanskeligere å få igjennom. Men nå har nå TS blitt "lovet" både muntlig og skriftlig at han skal få swappet telefonen sin (på den ene eller den andre måten), så eventuelle problemer må butikken ta seg av.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan disse ordner seg i mellom bare jeg slipper å sitte noe mer med denne Nokiatelefonen fra 2004 som jeg blir gal av, så blir jeg glad.

Nå finner jeg ikke frem til den aktuelle saken i forbrukertvistutvalget, men du har faktisk krav på en lånemobil med tilsvarende spesifikasjoner som i den telefonen du opprinnelig hadde. Dvs at du kan kreve at lånemobilen både har gps, 3G osv.

Vil tro forbrukerrådet er behjelpelige om du ringer og hører med dem.

Det at telebutikkene låner bort gamle nokiatelefoner, er vel like uhørt som at elektronikkbutikkene prøver å fortelle deg at du ikke har rett på låneprodukt når din spillkonsoll o.l. slutter å fungere.

Lenke til kommentar

http://innsyn.e-kommune.no/innsyn_ftu/wfdo...;variant=P&

Utvalget bemerker at lånetelefonen skal fylle tilnærmet det samme formål

som kjøpsgjenstanden, selv om man ikke kan kreve at den på alle måter er identisk. I den forelagte sak fikk klageren tilbud om en lånetelefon uten GPS og kamera, og har etter utvalgets syn således

ikke fått stilt en erstatningsgjenstand til sin disposisjon som oppfyller kravet i fkl § 30(3).

Versegod.

Lenke til kommentar

I dag ringt det en dame fra moobi og sa at GPS fungerte fint og at jeg ikke kunne få ny telefon. Jeg begynte så og forklare at den kun triangulerte ved hjelp av mobilmaster og at GPS gir meter øyaktig posisjon og ikke kilometer. Hun skjønte ingen ting og ba meg repetere det jeg så slik at hun "kunne sjekke det internt". Hun viste rett og slett ikke hva GPS er eller hvordan den skal fungere. 3 timer senere ringer de opp igjen fra moobi og sier at de har "funnet feil" og swap vil bli sendt.

Mobilen har vært inne 3 ganger og borte fra meg i månedsvis på verksted/service og så viser det seg at alt som trengtes var at de ringte meg og fikk forklart hvordan GPS virker, skremmende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Helt idiotisk kundebehandling. Skal de ha noen for å se på slike feil bør de ha en viss forståelse for hvordan ting fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har ringt inn til moobi på vegne av kunder. Og de har rimelig slett kundebehandling, de ler faktisk når jeg leser opp caseids og kaller kundene litt av hvert..

Apple iphone har så ræva brukerstøtte og verksted rutine at jeg blir gal, se på nokia og sony ericsson, de har ihvertfall seriøse verksteder. Og det går ann å kommunisere med faglig gode personer hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...