Gå til innhold

Har Z-5500, oppgradere systemet med 3-ways?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et Logitech Z-5500 5.1 system og Asus Xonar D2 lydkort nå, men ønsker å forbedre systemet, bygge på det jeg har.

Vil ha litt mer trøkk og klarere lyd, serlig i diskanten og skapere bass.

For noen år siden hadde jeg en Sony forsterker og 2stk Sony 3-ways med 8" Woofers trur jeg "130w". Var knall diskant i det systemet og bassen var skarp. Men dette er bortevekk nå.

Kunne godt tenke meg å bytte ut 2stk satelitter med 2-ways/3-ways og trenger sikkert en forsterker? Z-5500 klarer vell ikke å dra dette?

Høytalerne skal brukes til alt! Film og fra klassisk musikk til litt bass :)

Er ingen HIFIer og har lite kunnskap, men liker god lyd.

Hva er å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ditt største problem er at pcen din står for da-konvertering, samt at de absolutt fleste pc-anlegg ikke greier å levere god lyd og god dynamikk som er viktig for klassisk musikk, spesielt.

Bruk en lapp eller to på en dac fra ebay, gjerne en usb-variant, finnes mange av de. Kjøp en kurant to-kanals reciever, ikke en lettvekter med dårlig strømforsyning, men heller en Marantz, Cambridge, Denon etc.. Par dette med et par gamle gulvstående som du kjøper for 1/3-1/4 av nypris. Gamle høyttalere som er godt behandlet har ingen forringelse i lyden, men ikke kjøp FOR gamle, ti år burde gå finfint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...