Liestöl Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hei! Har et Logitech Z-5500 5.1 system og Asus Xonar D2 lydkort nå, men ønsker å forbedre systemet, bygge på det jeg har. Vil ha litt mer trøkk og klarere lyd, serlig i diskanten og skapere bass. For noen år siden hadde jeg en Sony forsterker og 2stk Sony 3-ways med 8" Woofers trur jeg "130w". Var knall diskant i det systemet og bassen var skarp. Men dette er bortevekk nå. Kunne godt tenke meg å bytte ut 2stk satelitter med 2-ways/3-ways og trenger sikkert en forsterker? Z-5500 klarer vell ikke å dra dette? Høytalerne skal brukes til alt! Film og fra klassisk musikk til litt bass Er ingen HIFIer og har lite kunnskap, men liker god lyd. Hva er å anbefale? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Du kommer nok til å ødelegge anlegget ditt dersom du prøver dette. Ordentlige høyttalere til PCen er kjempeide, jeg gjør det selv, men da trenger du en forsterker også. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Z-5500 er ikke noe å bygge videre på, da bør du heller investere i en grei surround receiver og et par greie fronthøyttalere, også kjøpe senter og surround høyttalere etterhvert som du har råd. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Ditt største problem er at pcen din står for da-konvertering, samt at de absolutt fleste pc-anlegg ikke greier å levere god lyd og god dynamikk som er viktig for klassisk musikk, spesielt. Bruk en lapp eller to på en dac fra ebay, gjerne en usb-variant, finnes mange av de. Kjøp en kurant to-kanals reciever, ikke en lettvekter med dårlig strømforsyning, men heller en Marantz, Cambridge, Denon etc.. Par dette med et par gamle gulvstående som du kjøper for 1/3-1/4 av nypris. Gamle høyttalere som er godt behandlet har ingen forringelse i lyden, men ikke kjøp FOR gamle, ti år burde gå finfint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå