Gå til innhold

Reklamasjon mulig? -Mp3-spiller defekt etter ca. 2,5 år

Anbefalte innlegg

Hei!

Viser til denne tråden, der jeg greier ut om problemet for min Creative Zen Vision: M 60GB, som ikke lenger klarer å spille av lyder fra harddisken, samt lyd-og videoavspilling henger seg opp. -men radioen spiller av lyd, og alt annet fungerer.

Jeg lurer på om det er rimelig å klassifisere defekten som en mangel, og om reklamere til selger etter 2,5 år(kjøpt desember 2006) for en defekt Mp3-spiller? -jeg tenker spesielt i hht. Forbrukerkjøpslovens §27:

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

Så for å oppsummere:

1) Kan defekten på min mp3-spiller ansees som en mangel?

2) Er en mp3-spiller en ting som er ment å være i bruk i mer enn 2 år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Dette var en forholdsvis dyr spiller da den var ny, og jeg vil absolutt mene at den burde vare vesentlig lenger en 2 år. Men det kan jo selvsagt være at selger mener noe annet.

Lenke til kommentar
Dette var en forholdsvis dyr spiller da den var ny, og jeg vil absolutt mene at den burde vare vesentlig lenger en 2 år. Men det kan jo selvsagt være at selger mener noe annet.

Enten er det 3 år eller 5 år ikke under 3 år på sånt problemt. Hør med butikken angående problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...