baalzam Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hei! Viser til denne tråden, der jeg greier ut om problemet for min Creative Zen Vision: M 60GB, som ikke lenger klarer å spille av lyder fra harddisken, samt lyd-og videoavspilling henger seg opp. -men radioen spiller av lyd, og alt annet fungerer. Jeg lurer på om det er rimelig å klassifisere defekten som en mangel, og om reklamere til selger etter 2,5 år(kjøpt desember 2006) for en defekt Mp3-spiller? -jeg tenker spesielt i hht. Forbrukerkjøpslovens §27: Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Så for å oppsummere: 1) Kan defekten på min mp3-spiller ansees som en mangel? 2) Er en mp3-spiller en ting som er ment å være i bruk i mer enn 2 år? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Dette var en forholdsvis dyr spiller da den var ny, og jeg vil absolutt mene at den burde vare vesentlig lenger en 2 år. Men det kan jo selvsagt være at selger mener noe annet. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Dette var en forholdsvis dyr spiller da den var ny, og jeg vil absolutt mene at den burde vare vesentlig lenger en 2 år. Men det kan jo selvsagt være at selger mener noe annet. Enten er det 3 år eller 5 år ikke under 3 år på sånt problemt. Hør med butikken angående problemet. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Reklamasjonsfrister er 2 eller 5 år. EOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå