-Karsten- Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hei, eg skal ha ein Chevy 350 i Volvo 240. Eg lurer på kva modifikasjonar eg trenger. Kass girkasse trenger eg til denne motoren? Trenger eg ny bakaksling? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Har de ikke sluttet å registrere slike biler? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Kan kjøpe en som står til salgs nå Skal finne linken jeg Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 240 V8 godkjent.. 90 000 er kanskje litt mye, men aner ikke hva de er verdt Lenke til kommentar
-Karsten- Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Ja.. men vil helst bygge bilen selv.. så eg lurer bare på ka eg trenger av deler for å gjere den trygg å kjøre. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Det er dessverre blitt vanskelig å få godkjent 350 i 240 de senere årene. Ikke på grunn av effekten, men på grunn av dreimomentet. 305 har lavere dreimoment og blir fremdeles godkjent. Så vil du absolutt ha 350 i er det nok lettere å kjøpe en som allerede er godkjent . Du trenger motorfester (overgang fra Chevrolet til Volvo), skikkelig girkasse (f.eks. TH350 eller TH700 eller forsterket manuell), ny mellomaksling, sterkere fjærer og bakaksling. Bilen blir godkjent med 200hk med de vanlige bremeskivene og 220hk med ventilerte. Det finnes biler med opp til 500cui motor som er godkjent, men det er biler som ble godkjent tidligere da biltilsynet ikke var så nøye på ting som nå. Ellers er det en ganske OK prosess å få godkjent ombygningen så lenge du er i dialog med BT underveis. Mange har gått veien før deg og montert V8'er i 240, disse har dannet grunnlaget for at godkjenningen blir enklere. Ta en kikk her, det finnes en del informasjon om ombygninger som gjøres nå og som er gjort tidligere . Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Skal det bli bra, og trygt, så kommer du fort opp i 90.000, så det blir omtrent som å dra pengene ned i dass... Men hver sin smak Lenke til kommentar
-Karsten- Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Tusen takk for svartet. Har alltid likt volvo 240. Så da er som du seier Kvar sin smak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå