christhenoob Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 God kveld! Jeg sitter her og ser på det NYDELIGE svarte EVGA X58 SLI LE hovedkortet. Har lenge sett etter et nøytralt hovedkort, som ikke har upassende farger som oransj eller gul eller lignende. Dette er hovedkortet jeg vil ha! MEN! så kommer jeg over diverse info som ikke stemmer. - komplett sier at hovedkortet er 3-way SLI & Crossfire x ready.. men i utvidet produktbeskrivelse står det at det bare er SLI ready? - kortet har totalt 4x pci express 16 lanes. med denne båndbredden i rekkefølge nedover: x16-x8-x4-x8 (x4 er visst ment for physx enhet) Men jeg er fast bestemt på å kjøre enten 2x4890'er eller 2x4870x2 på dette hovedkortet. Vil det bli redusert performance med den x8 båndbredden? har hørt mye rart om det, men klarer ikke akkurat å bestemme meg for noe selv, så lettere å spørre her! Håper på noen fine svar! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 EVGA er nå nVida fan til benmargen. Hadde det vært opp til EVGA, så hadde det ikke vært et eneste produkt med Crossfire støtte i deres sortiment. Nå det er sagt så er X58 et Intel basert chipset og ikke nVidia nForce chipset, Intel er/var som kjent mer for Crossfire enn SLi støtte. Så dermed skal EVGA X58 SLi LE ha både SLi og Crossfire støtte. Kjøre 16x8x vil selvfølgelig bety mindre ytelse, dog hvor mye i praksis kan jeg dessverre ikke svare på. Om ytelse er en viktig faktor, så har du jo kort som MSI Eclipse Plus. Dette er ganske nøytralt i farge layouten, du får med bedre lydkort og PCIe sporene kjører på 16x16x16x4x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå