SumFortyOne Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Har en pc med 300gb fordelt på disk C og E, begge med ca 150gb hver. Nå begynner det å bli lite plass på disk C og lurer på om det er mulig å overføre noe ifra disk E til C? Isåfall, hvordan? Disk E noe recovery greier å trenger vel ikke 150gb? Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Er jeg nødt til å laste ned et program? Ikke mulig ellers? Og hvor mye kan jeg fjerne fra disk E? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det spørs hva du har som tar så mye plass på C: Du må selv ta noe ansvar for hvor du lagrer ting du laster ned. Du kan enkelt flytte 'Documents' til en annen partisjon. http://www.lockergnome.com/windows/2006/12...der-in-vista-2/ Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Lenke til piratkopiert programvare fjernet. (Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres. Send evt. en PM) Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Linux kommer å redder dagen. Man kan f.eks bruke gparted for å resize ntfs partisjoner. http://gparted.sourceforge.net/livecd.php Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Dette virka for avsnert for meg Får se om det er noen kjente som har peiling. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Du må nok lese første linje i post #3 fra hårek , gjerne 2-3 ganger, før du kaster deg til "dagens tips" nemlig Linux kommer å redder dagen, jeg håper at du ikke gjør det. Grunn til det er at hvis du ikke forstår og retter tiltak vedrørende sin nåværende C: situasjon, det vil ikke gå veldig lenge før du sitter igjen med samme problem i en 300GB disk. Det er noe som heter vedlikehold nemlig. Så først: -har du veldig mye i søppelkurven? Det er tiltak vedrørende det----finne ut. -har du renset for restorpoints i det siste? Det er tiltak vedrørende det----finne ut. -har du installert programmer, men aldri avinstallert noè? Det er tiltak vedrørende det----finne ut. -har du brukt noe gang vedlikehold for din partition`? (diskopprydding?) Det er tiltak vedrørende det---finne ut. -har du lest, eller forstått noe om Vistas partitionerings verktøy? noe gang? Det er tiltak vedrørende det og----finne ut? -har du lest eller forstått noe om generelt, hvordan bruker man diskplass på beste måte, og hva betyr å ha, 2 partitioner. og hvordan arkivere-lagrer man ting? Det er tiltak for det og-----finne ut. Du forstår sikkert at det er deg som bruker her, som kan redde dagen din. Ingen andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå