Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gammel virago 125 og oppgradering

Snooz

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et utslitt tema, men jeg fant ikke så mange nye poster på dette. De som har postet sist har ikke logget inn siden 2006.

Jeg har en "gammel" 97modell virago 125xv, og tenker å ta den ibruk igjen da det har kommet så mange 70-soner til trondheim. Viragoen er perfekt helt til 70kmt og bakker da blir den for veik, så jeg søkte litt rundt på nett på morro.

Mitt eneste mål er å klare 80-90kmt i de fleste forhold, sånn den er originalt er det som å kjøre en undermotorisert bil, en frustrerende veksling mellom 4 og 5 gir for å ikke sinke trafikken.

Mine muligheter for høyere fart er å få tak i effektanlegg, nye drev, dyser o.l, men også å kjøpe et nytt sylindersett à la:

http://www.bike-teile.de/index.php?seite=e...p;teilid=598024 . Dette virker jo veldig drastisk, men jeg er rimelig gla i viragoen som kjøretøy og ønsker egentlig ikke å bytte sykkel. Er det noen som kjenner til folk som har gjort dette? Teknisk sett må man bytte veiv, dyser, eksosanlegg o.l for at ting skal gå bedre, eller vil dette gi nok effekt for å holde trafikken? Tåler de andre delene i motoren dette, forutsatt at jeg ikke skal kjøre som en gal? Jeg har ingen planer om å komme særlig over 100kmt.

Ang. omregistrering koster vel dette flesk? Det er bare så utrolig irriterende at denne sykkelen skal ha akkurat for liten motor i forhold til f.eks honda shadow 125 som har 15hk.

-snooz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...