Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Filen ctaud2k.sys er ikke digitalt signert! Gresk for meg

Anbefalte innlegg

Har nylig fått problemer med at lyden min lagger når jeg spiller visse spill og at jeg plutselig kan miste lyden.

Derfor kjørte jeg en DirectX-diagnose (dxdiag i "Kjør/Run") og fikk denne erroren i "Lyd 1" tabben:

Filen ctaud2k.sys er ikke digitalt signert, noe som betyr at den ikke har blitt testet av Microsofts WHQL (Windows Hardware Quality Labs). Du kan kanskje få en WHQL-logosertifisert driver fra maskinvareprodusenten.

Hvordan fikser jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digital signering av driveren gjøres av de som utvikler driverne og det er ikke noe du kan gjøre selv annet enn å sjekke etter en annen driver til lydkortet som er digitalt signert.

Det betyr ikke nødvendigvis at det at driveren ikke er digitalt signert er det som er problemet men kan jo være greit å oppdatere den uansett.

Lenke til kommentar

Leste litt igjennom den tekniske informasjonen det kan virke som det kan være en fysisk svakhet i måten lydkortet er designet.

Uansett opplever du såkalte "crackling and popping" lyder som beskrevet?

Du kan jo prøve ut de tingene som Creative foreslår, men om man leser noen poster fra andre brukere virker det som det ikke finnes noen definitiv fiks for dette.

Forøvrig betyr en digital signatur at bla driveren har blitt testet veldig grundig med flere av microsoft sine verktøy og at om feks et virus eller lignende skulle prøve å endre på filens oppbygning vil den digitale signaturen bli brutt noe som man dermed kan bruke til å finne ut av mistenkelige filer.

Litt merkelig at Creative som er en såpass kjent produsent ikke signerer driverne sine digitalt den dag idag?

Uansett er jeg personlig skeptisk til Creative og deres metoder, kjøpte selv en høytaler derifra som feilet etter dårlig design på elektronikken.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...