MatseMats Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Tja, problemet er vel allerede lest når dere ser dette? Altså, jeg lurer på hvor mye strøm USB utagnenen kan levere, med tanke på å lade opp forskjellige apparater, som telefoner, ipoder og slikt (vet at det funker for alle tinga mine, men er litt usikker på broren min sin smart telefon) Jaa, det var alt jeg lurte på, takker for alle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 500mA dersom enheten spør og får godkjenning fra kontrolleren. 100mA ellers. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 500mA dersom enheten spør og får godkjenning fra kontrolleren. 100mA ellers. Så den passer for det meste uansett? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 500mA på 5V er ca. ingenting, 2,5W, og er ikke veldig mye å lade med. Det som er vanlig for slike ladere er å bare dra ut 500mA av porten og muligens enda mer. Det fungerer somoftest, men i noen tilfeller fungerer det ikke (f.eks dersom det er mange flere slike enheter på samme kontroller/hub). Ladere som plugges i veggen for "USB"-kontakter kan typisk levere mer, 1-2A. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 500mA på 5V er ca. ingenting, 2,5W, og er ikke veldig mye å lade med. Det som er vanlig for slike ladere er å bare dra ut 500mA av porten og muligens enda mer. Det fungerer somoftest, men i noen tilfeller fungerer det ikke (f.eks dersom det er mange flere slike enheter på samme kontroller/hub). Ladere som plugges i veggen for "USB"-kontakter kan typisk levere mer, 1-2A. Aha, det var enda mere nyttig å vite! Takker, ja, forstår at en USB-HUB vil slite, men da er det vel smart å ha mange USB porter på hovedkortet da? Men eksakt hvor er det alle USB uttakene som er på et hovedkort tar strømmen sin fra? Eller, det jeg lurer på er om det kan påvirke andre komponenter vist man dermed tar max kraft ut av vær eneste USB. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Takker, ja, forstår at en USB-HUB vil slite, men da er det vel smart å ha mange USB porter på hovedkortet da? En USB port gir ut 100 mA normalt og 500 mA maksimalt som du er allerede blitt fortalt. Dette gjelder USB porter som er ment for dataoverføring - som allerede sagt så finnes dedikerte USB ladere hvor data linjene er ikke implementerte og de leverer ut betraktelig mer. Men eksakt hvor er det alle USB uttakene som er på et hovedkort tar strømmen sin fra? Datamaskinens PSU Eller, det jeg lurer på er om det kan påvirke andre komponenter vist man dermed tar max kraft ut av vær eneste USB. Hvis man tar ut maks strøm ut fra hver eneste port på en ekstern USB hub så vil det avhenge av kapasiteten til strømforsyningen til huben. Hvis det er en ekstern hub som forsynes ut fra datamaskinens USB port så gir den ut maksimalt 400mA ut totalt (altså du kan tilkoble maksimalt 4 USB enheter som bruker 100 mA eller 2 som bruker 200). Når det gjelder interne USB huber som sitter på HK så avhenger det av produsenten av hovedkortet (hvorvidt han har tatt hensyn at du vil belaste hver eneste port maksimalt) Til lading anbefaler jeg deg å bruke dedikert USB lader. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Takker, ja, forstår at en USB-HUB vil slite, men da er det vel smart å ha mange USB porter på hovedkortet da? En USB port gir ut 100 mA normalt og 500 mA maksimalt som du er allerede blitt fortalt. Dette gjelder USB porter som er ment for dataoverføring - som allerede sagt så finnes dedikerte USB ladere hvor data linjene er ikke implementerte og de leverer ut betraktelig mer. Men eksakt hvor er det alle USB uttakene som er på et hovedkort tar strømmen sin fra? Datamaskinens PSU Eller, det jeg lurer på er om det kan påvirke andre komponenter vist man dermed tar max kraft ut av vær eneste USB. Hvis man tar ut maks strøm ut fra hver eneste port på en ekstern USB hub så vil det avhenge av kapasiteten til strømforsyningen til huben. Hvis det er en ekstern hub som forsynes ut fra datamaskinens USB port så gir den ut maksimalt 400mA ut totalt (altså du kan tilkoble maksimalt 4 USB enheter som bruker 100 mA eller 2 som bruker 200). Når det gjelder interne USB huber som sitter på HK så avhenger det av produsenten av hovedkortet (hvorvidt han har tatt hensyn at du vil belaste hver eneste port maksimalt) Til lading anbefaler jeg deg å bruke dedikert USB lader. Altså, alt dette er opplagt for meg, har lest på disse greiene lenge, men lurer liksom på hvilken av de kablene som leder til hovedkortet som lever strøm til, er det den store 24 pins kabelen?, syns det virker logisk da, siden den leverer strøm til hovedkortet. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Altså, alt dette er opplagt for meg, har lest på disse greiene lenge, men lurer liksom på hvilken av de kablene som leder til hovedkortet som lever strøm til, er det den store 24 pins kabelen?, syns det virker logisk da, siden den leverer strøm til hovedkortet. Hvis du tenker deg litt om så skjønner du at det må være derfra strømmen kommer som driver de forskjellige enhetene på en HK... Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Altså, alt dette er opplagt for meg, har lest på disse greiene lenge, men lurer liksom på hvilken av de kablene som leder til hovedkortet som lever strøm til, er det den store 24 pins kabelen?, syns det virker logisk da, siden den leverer strøm til hovedkortet. Hvis du tenker deg litt om så skjønner du at det må være derfra strømmen kommer som driver de forskjellige enhetene på en HK... Jaja, nå ble det litt mere innlysende da, takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå