CapitalSheep Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Hei Jeg har et problem med nettet mitt. Av og til slutter nettet og virke (ca. hver time). Når jeg går inn på ruteren med nettleseren får jeg opp denne meldingen. "Your DSL connection is down. Verify that your SpeedTouch is correctly connected to your phone line. If the problem persists, check your documentation." Ingen har rørt telefonen eller telefonledningen når problemet skjer, men det virker som om det skjer oftere under last. Tidligere hadde jeg et lignende problem, men da restratet ruteren seg. Nå er det bare DSL som detter ut. Jeg har Telenor og en Speed Touch 780 ruter. Noen som kan hjelpe? Endret 31. juli 2009 av Mazz_222 Lenke til kommentar
War Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg hadde samme problem, hvilken hastighet har du? Jeg måtte senke min for å bli kvitt problemet, men nå burde man ikke bruke modem man får av for eks telenor, man kjøper sin egen på en nettbutikk. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg hadde samme problem, hvilken hastighet har du?Jeg måtte senke min for å bli kvitt problemet, men nå burde man ikke bruke modem man får av for eks telenor, man kjøper sin egen på en nettbutikk. Det er nesten uaktuelt å senke hastigheten. Jeg har 3000 opp og 400 ned. Når vi har 5-6 pcer på samtidig + pappa driver med noe jobb greier. Går det VELDIG sakte som det er. Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg hadde et lignende problem. Begynte å miste synch oftere og oftere, så, etter et lynedslag var hastigheten på ISDN nivå. Etter en del feilsøking i samarbeid med både Nextgentel og Sønnico kom vi til slutt frem til at linja inn til huset fra fordelingsboksen i gata, var tilnærmet defekt. La deretter ny kabel inn til huset, hastigheten kom tilbake til normalt nivå, og har ikke opplevd brudd etter dette. Kanskje det kan være noe av samme problem? Altså svakt signal i kabelen inn til huset? Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Det kan muligens være problemet. Vi opplever også støy i telefonen også, slik at det er nesten umulig å høre hva folk sier. Det er sannsynligvis en dårlig kabel. Hvor mye måtte du ut med får å bytte den kabelen? Er det en av de koblingsboksene ute i gaten kabelen kobles til? Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Det kan muligens være problemet. Vi opplever også støy i telefonen også, slik at det er nesten umulig å høre hva folk sier. Det er sannsynligvis en dårlig kabel. Hvor mye måtte du ut med får å bytte den kabelen? Er det en av de koblingsboksene ute i gaten kabelen kobles til? For min del dro Sønnico ny kabel fra telefonstolpen og inn (via luftlinje) til huset. Vil tro at kabelen fra telefonstolpen var den samme som før, men at kabelen inn fra stolpen til huset måtte erstattes. Dette var en del av feilsøkinga som Nextgentel satt i gang for å løse hastighetsproblemene mine, så dette kostet meg absolutt ingenting. Ny telefonlinje inn til huset er det Telenor som betaler Endret 12. august 2009 av Ligaya Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Takk For svar. Jeg skal klage til Telenor nå og få meldt i fra og vi får se om det løser seg med å bytte kabelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå