Danieluh Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Så gøy xD Hovedteksten i brevet i den pdf'en er identisk med det jeg fikk xP Men at folk blir svindla for 100 mill i året på den måten er latterlig! Fatter bare ikke åssen folk går med på å betale så masse penger på forskudd! Altså, jeg hadde aldri betalt ei krone før jeg fysisk hadde bilen foran meg og nøklene i hånda, og det burde da virkelig være en selvfølge også for alle andre! Men som sagt har jeg tatt kontakt bare for gøy angående å komme å se på bilen, og ta den med til Norge selv. Tenker jeg skal sende mer brev med han bare for å se hvor langt han går. Forøvrig hadde jeg heller aldri gitt sensitive opplysninger som person nr.. Informasjonen dem skulle ha om meg er ikke mer enn det som står i telefonkatalogen, og mer hadde jeg heller aldri gitt. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Då forstår virkeleg ikkje måten desse svindlerene operere på Ja bilen finnes, men den er i Norge og har nok vore solgt ganske nyleg på finn til ca dobbel pris. Om du får ta i noverande eigar eller selgar så vil desse ikkje kjenne til noko engelskmann. Så her snakker ein om klassisk identitetstujveri av ein bil. Som eg lista opp. dei kopierer bildene frå finn og noterer registeringsnummeret, vips så legges annonsa ut med "vrikelegge" bilder og data om bilen. Så fyren du har hatt kontakt med er ein svindlar som ikkje har bilen, og transportfirmaet er nok svindel det også. Så om du hadde gått inn på avtalen og fått bekreftelse på at bilen var på vei så ville dette ha skjedd. Pang eit lite gebyr på nokre 1000 kroner, selger vil trekke dette frå kjøpssummen om du legger ut til transportfirmaet. slik vil storyen gå vidare til då har betalt kjøpssummen eller seier nei til fleire transport/tollgebyr. Bilen derimot ville du aldri sjå sidan. Å reise bort for å sjå på bilen er heller ikkje akkurat ein genial ide, då desse svindlarane har nigeriasvindelen som lærebok. Er folk som har komme tilbake i trekiste etter å ha reist ned til Afrika for å måte svindlerene. Endret 2. august 2009 av Jankee Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 2. august 2009 Forfatter Del Skrevet 2. august 2009 Akkurat ja.. Huff.. Så dem sier dem kan trekke gebyrene fra kjøpssummen om man betaler til "transportfirmaet" ja.. Sånn folk går med på å betale på forskudd ja.. grådighet om å spare noen kroner i gebyrer.. Jaja.. som sagt ville jeg aldri betalt ei krone før bilen stod foran meg.. Det med at jeg sa til han at jeg skulle komme en tur var kun for å se hva han svarte : P Har ikke fått noe svar enda.. Han pleier vel å svare på formiddag og kveld, og i kveld var sist jeg snakka med han så, vi får se i morgen om han gidder å ta kontakt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå