tom waits for alice Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg har installert Windows 7 RC under BootCamp + Parallels på min MacBook Pro. Og jeg vil installere mySQL på den for å kjøre et testmiljø for vårt CMS (utviklet i ASP). Nå er Win 7 64 bits versjonen, så jeg er fristet til å installere en 64 bits mySQL. Men min kollega - og muligens vår produksjonsserver (venter på bekreftelse der) kjører 32 bits MySQL. (På versjon 5.0.x fortsatt.) Så da blir spørsmålene: 1. Kan jeg installere 32 bits MySQL på 64 bits Windows? 2. Kjører MySQL på Windows 7 RC i det hele tatt? Trenger jeg noen spesiell versjon? 3. Om jeg velger 64 bits versjonen, er det store forskjeller i hvordan de behandler SQL-spørringer og oppdteringer som gjør at jeg vil få andre resultater enn på 32-bits maskinene? Geir Lenke til kommentar
genstian Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg har installert Windows 7 RC under BootCamp + Parallels på min MacBook Pro. Og jeg vil installere mySQL på den for å kjøre et testmiljø for vårt CMS (utviklet i ASP). Nå er Win 7 64 bits versjonen, så jeg er fristet til å installere en 64 bits mySQL. Men min kollega - og muligens vår produksjonsserver (venter på bekreftelse der) kjører 32 bits MySQL. (På versjon 5.0.x fortsatt.) Så da blir spørsmålene: 1. Kan jeg installere 32 bits MySQL på 64 bits Windows? 2. Kjører MySQL på Windows 7 RC i det hele tatt? Trenger jeg noen spesiell versjon? 3. Om jeg velger 64 bits versjonen, er det store forskjeller i hvordan de behandler SQL-spørringer og oppdteringer som gjør at jeg vil få andre resultater enn på 32-bits maskinene? Geir 1. Ja, du kan kjøre 32bits MySQL på 64 bits Windows 2. Har personlig ikke testet MySQL på Windows 7, men kjører fint på Windows 2008 (som Win7 er basert på) så tror ikke det skal være noe problem. 3. Er ingen forskjell i spørringene mellom 32 og 64bits versjonene, eneste er at 64bits versjonen støtter bruk av mer enn 4GB minne. Noe som er veldig bra dersom du har en stor database. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. august 2009 Forfatter Del Skrevet 1. august 2009 Takk for gode svar. Da installerer jeg 32 bits 5.0.x, så er det mest mulig identisk med det min kollega bruker til utvikling i dag. Jeg vil helst oppgradere både utviklingsmiljø og test- og produksjonsserver, men det er et lengre lerret å bleke. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Bar en kvikk oppdatering: Jeg installerte 32 bits versjon av både databasen og ODBC-koblingen, og koblet meg opp med Navicat, og det ser ut til å fungere helt fint når jeg booter i Win 7 under Boot Camp. En dag jeg får tid skal jeg starte den under Parallels og se om jeg kan få kontakt fra OSX... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå