Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alarmlyd i PC-en

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får en alarm/pipelyd av PC-en min med gjevne mellomrom. Den er såpass høy at det ikke går an å fortsette uten å restarte maskinen. Virker som det kommer når maskinen arbeider litt (f.eks når jeg ser video eller spiller dataspill).

Noen som vet hva dette kan komme av? (og evt. hvordan man fikser problemet)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det vanligste grunnen til dette er overopphetting.

Har tenkt tanken. PC-en er 3-4 år gammel, men det har aldri vært et problem før. Den har en stor og god vifte, så jeg ser ikke helt for meg at det er dette som er problemet. Eller?

Lenke til kommentar

Har du åpnet opp kabinettet og gjort en visuell inspeksjon som garanterer at alle vifter fungerer og at det ikke har samlet seg opp støv mellom feks prosessorviften og kjøleribben?

Er den støvete kan du rengjøre med trykkluft, selv om dette ikke er problemet så skader det ikke å rengjøre litt.

Lenke til kommentar
Har du åpnet opp kabinettet og gjort en visuell inspeksjon som garanterer at alle vifter fungerer og at det ikke har samlet seg opp støv mellom feks prosessorviften og kjøleribben?

Er den støvete kan du rengjøre med trykkluft, selv om dette ikke er problemet så skader det ikke å rengjøre litt.

Det har jeg ikke! Takk for tipset. Skal gjøre et forsøk, så sier jeg i fra om det funket eller ikke. (Hvis du i det hele tatt bryr deg :p )

Lenke til kommentar

På eldre PC'er kan fort støv legge seg som en dyne over kjøleribben slik at selv om viften går har det lite effekt.

Gi gjerne tilbakemelding over hva du finner ut, personlig synes jeg dette er interessant og andre brukere kan også bruke denne informasjonen om de selv skulle ha lignende problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...