Gå til innhold

Ixus 400 eller olympus c-50

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg digitalt kamera å klarer ikke å bestemme meg for modell. Ønsker at kameraet skal være lite og ta gode bilder. Har fra før et speilrefleks kamera som jeg har brukt en del til å ta bilder av turning med. Kan jeg bruke noen av disse kameraene til det, (frysnig av motiv i bevegelse) og fungerer det bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte selv Olympus C-50 i vinter og er veldig fornøyd! Fryser bildene godt med egen sportsfunksjon, samt at du har muligheter til å gå helt manuelt med kameraet og det er jop en stor fordel dersom du er vant til å bruke speilrefleks. Tar gode portretter og med 5,0mp er jo mulighetene store hvis du ønsker å beskjære og forstørre bildene i etterkant. Funker fint på alle områder, og størrelsen og designet er jo genialt på et kamera av dette formatet.

Lenke til kommentar

Har selv Ixus 400 og er meget godt fornøyd med kameraets funksjoner samt bildekvalitet. Men: Savner full manuell kontroll av lukkerhastighet. Kan kun velge lang lukkerhastighet som nattfunksjon (1-15 sekunder manuelt). Kameraet har til gjengjeld autofokus lock og eksponeringslock som vil kunne være til hjelp når motiver i rask bevegelse skal kapres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...