sisk2105 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Her er caset i kjelleren har jeg en trådløs ruter som er kopla til intetnettet. I stua har jeg en tv med dnla, en xbox uten wifi adapter og en blu-ray spiller med blu-ray live funksjon. Jeg har også en gammel wifi ruter som jeg hadde tenkt å bruke for å lage en trådløs bru mellom de to ruterne og kople xboxen tven og blu-ray spilleren til den i stuen. Det egentlige problemet er at jeg ikke har den fjerneste anelse om hvordan jeg gjør dette. Er den noen som har en ide på hvordan dette kan funke? Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Har du navn og nummer på routerne dine? F.eks: Linksys WRT54GL v1.0 Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Ruteren i stuen er en LyXel Lyair B-2000 v.2 Ruteren i Kjelleren heter Speedtouch 585i v6 Endret 31. juli 2009 av sisk2105 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Såvidt jeg vet så kan du ikke sette opp trådløsbro mellom de to. Noen alternativer kan være: 1 - Nettverkskabel 2 - Homeplug (nettverk over strømledningen) 3 - Bruke en router som støtter trådløsbro Hastigheten og stabilitet er klart best for 1, deretter 2 og så 3. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Tror kanskje du mener at det er ZyXEL og ZyAIR B-2000 Veit ikke så mye om disse, men et alternativ om du vil ha bro kan være å se om du finner en brukt Apple AirPort Express. Veldig lett å sette opp, og funker fett i bro-modus. Bruker en selv som nettverksbro fra en AirPort Extreme. Dvs - jeg bruker den først og fremst som en trådløs repeater, men ganske sikker på at det funker å ha kabel ut fra den og. Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) En homeplug hadde nok vært et godt alternativ, men hvor godt fungerer dette i eldre strømledninger? Huset mitt er fra ca 1960, noen erfaringer? Endret 31. juli 2009 av sisk2105 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Den siste generasjonen med 200Mbit bruttohastighet skal visst takle avstander best. Tror ikke det skal være noe problem med eldre wiring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå