Reggy Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Finnes det muligheter for å ettermontere sensorer fremme på bilen. Finnes det slikt å få kjøpt og er det noe man kan klare selv? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Du tenker på parkeringssensorer? Man får kjøpt kits for det ned mot 500kr. De fleste er vel beregnet for bakovermontering, men det skulle vel ikke utgjøre noen forskjell. Bl.a Biltema selger slike kits. Noen ganger kan det være verdt å sjekke muligheten for å kjøpe originalt fra bilprodusent der det finnes som ekstrautstyr på den enkelte modell. Det som kanskje er det største problemet er at du må borre hull for sensorene i fangeren foran, putte inn sensorene og så må du på en eller annen måte få det til å se brukbart ut i etterkant, noe som da innebærer at du må lakkere sensorene til korrekt farge på forhånd, samt være rimelig tydelig på å få korrekt avstand, korrekt vinkel, osv. slik at det ikke ser jalla ut. Jeg har forøvrig aldri gjort det selv, så jeg skriver ikke basert på egen erfaring. Endret 31. juli 2009 av gxi Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Du tenker på parkeringssensorer? Man får kjøpt kits for det ned mot 500kr. De fleste er vel beregnet for bakovermontering, men det skulle vel ikke utgjøre noen forskjell. Bl.a Biltema selger slike kits. Noen ganger kan det være verdt å sjekke muligheten for å kjøpe originalt fra bilprodusent der det finnes som ekstrautstyr på den enkelte modell. Det som kanskje er det største problemet er at du må borre hull for sensorene i fangeren foran, putte inn sensorene og så må du på en eller annen måte få det til å se brukbart ut i etterkant, noe som da innebærer at du må lakkere sensorene til korrekt farge på forhånd, samt være rimelig tydelig på å få korrekt avstand, korrekt vinkel, osv. slik at det ikke ser jalla ut. Jeg har forøvrig aldri gjort det selv, så jeg skriver ikke basert på egen erfaring. Riktig park. sensor ja.. Det er nok lurt å sjekke om muligheten for å gjøre det originalt. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det trenger jo ikke nødvendigvis å bli så pent hvis man kjøper etter ettermonteringskit. Estetisk sett lønner deg seg å kjøpe en frontfanger fra en bil som har dette originalt. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Det trenger jo ikke nødvendigvis å bli så pent hvis man kjøper etter ettermonteringskit. Estetisk sett lønner deg seg å kjøpe en frontfanger fra en bil som har dette originalt. Nei det skjønner jeg. Jeg tror denne bilen ville kledd det i sort liste ytterst på støtfangeren. Det er jo mange biler som har dem der originalt også. Den bilen jeg har idag her de slikt montert originalt. S-Max blant mange andre har jo lakkerte sensorer, hvertfall framme og da er jeg helt enig at de ikke ville blitt fint med uoriginale. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Dersom du kjøper ettermonteringssensorer kan du lakkere dem. Trengs vel ikke mer enn en lakkstift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå