Gå til innhold

Lite pene tall for Sony og Nintendo


Anbefalte innlegg

thklinge:

Jøss! du "nevner i fleng" og fremhever ekslusive titler hvor de fleste er noe jeg aldri har hørt om og som jeg neppe tror noen har brukt som vurdering for å kjøpe PS3. Hvorfor nevner du ikke og legger mer vekt de mest kjente og som er årsaken til at folk kjøper PS3? ;) Jeg må bare tolke det som at du ikke har noe særlig kjennskap til de populære PS3 titlene.

 

Hvis et lite selskap som Fanatec (911 Turbo S-rattet f.eks (PC/360/PS3-kompatibelt) produseres bare i 2000 eksemplarer) klarer å få sertifisert sitt produkt med 360en så burde absolutt et stort selskap som Logitech få det til.
Hvorfor bare i 2000 eksemplarer, for dyrt å produsere? :)

 

Gamer.no sin konklusjon om Fantec rattet vs G25.

Konklusjon

Det er ingen lett oppgave å gi Porsche 911 Turbo Wheel en karakter. På den ene siden er selve rattet aldeles nydelig. Pedalene gjør også en god jobb. Dessuten er det spekket med funksjoner, ja det har alt du kan ønske deg. På den annen side er det ett dypt skår i gleden. Det eneste rattet virkelig mangler er en god girspak og en bedre festemekanisme til denne. Med den på plass, hadde det vært så godt som perfekt, og en livsfarlig utfordrer for Logitech G25. Men hvorfor noen skulle betale mer for Porsche 911 Turbo Wheel med en slik betydelig mangel, er det vanskelig å forstå. Selv for en Porsche-entusiast. Det måtte i så fall være hvis du foretrekker å gire med hendler bak på rattet.

 

Hvorfor gjør de det ikke? Vel, Logitech sier at markedet for bil-ratt er for lite. Så det er altså salgbart (naturligvis) og det er uproblematisk rent teknisk men de gidder altså ikke fordi de ikke tjener nok. Skal man klage på noe her så må det være at Logitech driter i 360-spillere fordi de ikke betaler nok eller kjøper mange nok ratt...
Markedet for ratt som er kompatible for alle plattformer er ikke for lite, derimot om man må kjøpe eget ratt til hver plattform er markedet meget lite.

Det forundrer meg sterkt om man ikke ser at ratt som støtter alle plattformer som PS3, 360 og PC vil ha et stort marked.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget med de sære japanske titlene er at 159 eksklusive titler kan høres mye ut og fanboys bruker det som ammo stadig vekk, men så har man ikke hørt om flesteparten.

 

Eksklusive titler som har en release date, som jeg kjenner igjen:

 

Buzz

Eye of Judgment

Gran Turismo 5 Prologue

Heavenly Sword

Infamous

Killzone 2

Little Big Planet

Metal Gear Solid 4

MotorStorm

Ratchet & Clank

Resistance 2

Ridge Racer 7

SingStar

Time Crisis 4

Uncharted

 

 

15 titler, og jeg synes ingen av dem er verd 3500,- Men for andre kan det være annerledes.

 

Rattet er eksklusivt, derfor bare 2000 eksemplarer. "For dyrt å produsere" er et latterlig argument. Hva, skulle Fanatec si at: "Ok, dette rattet lager vi og siden vi taper 100 dollar pr ratt vi lager så gidder vi bare lage 2000 stk sånn at tapet begrenser seg til 200.000 dollar."

 

Selvfølgelig ikke. De tjener penger men produktet skal være eksklusivt, og siden de har laget gamerhardware i 10 år så tviler jeg på at de har for vane å selge med tap. Det kan også ha noe med lisensieringen fra Porsche å gjøre, den avtalen kan begrense antall produserte ratt. Fanatec og Turn10 samarbeider i forbindelse med Forza 3 så jeg regner med de blir å komme med en Forza-edition og om den blir populær regner jeg med volumet blir høyere enn 2000.

 

Ser at gamer.no ikke har halleluja-stemning for rattet, men andre er mer entusiastiske. Insidesimracing f.eks, som er spesialister på bilracing på konsoll og PC, gir det toppkarakterer, selv om de testet settet med plastpedaler. På deres egne gamerrigger hadde de G25 begge to, men har byttet til Fanatec. De har senere prøvd alu Clubsport-pedalene og ble ekstatiske.

 

Og tilbake til hovedpoenget, det er ikke en bakdel at G25 ikke fungerer på 360en for det er andre ratt på markedet som er mye råere ;)

 

At Logitech velger å ikke inkludere støtte for 360 må du nesten spørre dem om, jeg forstår det ikke. Det er åpenbart mulig siden Fanatec har flere modeller med støtte for PC, 360 og PS3.

Lenke til kommentar

3500,-? Hva er det med 360 gutta som alltid skal overdrive prisen på PS3, jeg betalte 2995,- for den nyeste PS3 utgaven fra komplett.no i april 2008, altså snart et og et halvt år siden.

 

Jeg trenger ikke 159 ekslusive titler for å forsvare et PS3 kjøp. Gjør 360 det? Det holder lenge med de godt titlene PS3 har og som de fleste kjenner.

 

Rattsett:

Jeg forstår ikke hvordan de kan bli estatiske med den håpløse girkonsoll plasseringen.

 

At de bytter et G25 ratt med Fanatec viser bare at de ikke trenger å tenke økonomi i det hele tatt for det er den rene galskap. Ingen av punktene du har nevnt gjør det verdt å foreta et slikt bytte. Nå har også G25 en god del fler knapper enn det du nevnte. Og hvor mange knapper trenger man på rattstammen for å bedrive realistisk racing?

 

* G25 har bare to knapper på rattet (pluss hendler for sekvensiell giring), Fanatec-rattene har 14. Mer kontroll uten å ta hendene av rattet.
G25 har 2 på rattet pluss 2 hendler samt 8 knapper på girkonsollen + en directional joystick der som også kan programmeres.

 

* G25 rattet er 270mm, Fanatec 300mm. Bigger is better, selv om ingen av dem når opp mot "standardstørrelsen" for bilratt, 350mm.
Bigger is not better in racing, da hadde rattene vært større enn 350mm. Du har sett størrelsen på F1 rattene?

 

* Fanatec-rattet har et fancy multisegment-LED-display som kan vise diverse info fra spillet (støttes i Forza 3), lar deg kjapt bytte mellom forskjellige oppsett (uten å gå til kontrollpanelet), endrer sensitivitet, mengden av rattutslag (900 grader er f.eks ugunstig om du kjører F1), osv. G25 har ikke display.
Hva i alle dager skal jeg med et fordyrende display i rattkonsollen? Jeg har en 40" skjerm foran meg som kan vise all informasjon jeg trenger å vite. Jeg ønsker heller ikke å måtte sitte og titte ned på rattkonsollen for å få nødvendig informasjon, det vil kun være distraherende.

 

* G25 har force feedback-støtte med doble motorer. Fanatec har en kraftig FF-motor (Mabuchi 550) men også to vibrasjonsmotorer i rattet for enda mer feedback om hva bilen holder på med.
Her kjenner jeg ikke til noen kvalitetsforskjeller.

 

* Begge settene har pedaler i aluminium (Fanatec har en rimeligere utgave også, med pedaler i plast). Begge har gass, brems og clutch. Fanatec-pedalene har i tillegg justerbar hardhet på pedalene og vibrering i bremsepedalen (!!) for å simulere effekten fra hard nedbremsing på en bil med ABS, eller for å markere når hjulene låser seg på en bil uten ABS. Vibrering i bremsepedalen støttes av FM3.
De fleste spill indikerer at bremsene glipper med en blinkende lampe etc, det samme med ekte biler. Ser ikke nødvendigheten av dette men jeg er enig i at det til en viss grad øker opplevelsen.

 

Personlig synes jeg dog at mye slik feedback i spill ikke oppfører seg så realistisk at dette har den store funksjonen ennå.

 

* Girskiftet på begge rattene kan være enten 6-trinns H-gir med revers eller sekvensielt forover/bakover.
Og som sagt at Fanatec har en håpløs og skranglet plassering av sin girkonsoll. Hadde ikke det vært tilfellet så kunne jeg kanskje vurdert dette rattet om jeg ikke hadde et godt ratt fra før.

 

Og tilbake til hovedpoenget, det er ikke en bakdel at G25 ikke fungerer på 360en for det er andre ratt på markedet som er mye råere
Selvfølgelig er det en bakdel. Det gjør at gutta som har mye penger til spillunderholdnig og som ikke i noe fanboy aktig stil ser poenget med å begrense seg til kun en konsoll, ser styrkene til alle konsollene og derfor sitter med flere eller alle konsoller, velger å avstå fra å kjøpe bilspill til Xbox360 men heller kjøper de til PS3 eller PC. absolutt en bakdel for MS.

 

Jeg er straks 29 og har ingen begrensninger på hvor mye penger jeg bruker på underholdning. Mitt valg falt på Xbox

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
3500,-? Hva er det med 360 gutta som alltid skal overdrive prisen på PS3, jeg betalte 2995,- for den nyeste PS3 utgaven fra komplett.no i april 2008, altså snart et og et halvt år siden.

 

3500,- ja, for du må jo kjøpe spillet også? En PS3 koster vel 2995,- og spillet ca 500,- Totalsummen burde bli 3500 norske blanke kroner.

 

 

Jeg trenger ikke 159 ekslusive titler for å forsvare et PS3 kjøp. Gjør 360 det? Det holder lenge med de godt titlene PS3 har og som de fleste kjenner.

 

De fleste av de "gode titlene" er jo multiplatform så da er det greit å velge konsollen som er rimeligere og har en bedre onlinetjeneste. Hvorfor betale for mye når det ikke er eksklusive titler man savner på PS3? For meg var det Buzz og GT5, men med Forza 3 tror jeg at jeg skal klare meg uten en PS3 også framover.

 

Rattsett:

Jeg forstår ikke hvordan de kan bli estatiske med den håpløse girkonsoll plasseringen.

 

De ble ekstatiske over clubsport-pedalene, ikke rattet. Rattet var de bare svært godt fornøyd med, både Turbo S, Carrera og GT3-rattene ;)

Girkonsollplasseringen kommenterte de, om du har girkonsollen på den ytterste innstillingen kan metallstengene flekse. Det er ikke et problem med sekvensiell-giret siden motstanden er mindre. H-giret derimot kan føre til vingling, men de første dagene blir giringen endel lettere og problemet mindre. Det er også mulig å justere avstanden mellom ratt og girkonsoll og om du har giret nærmere blir problemet mindre. Det de også kommenterer er at det er gode muligheter både på pedaler, ratt og girkonsoll for hardmounting til en racing-rigg så det er ikke et problem for de som har en mer seriøs rigg.

 

 

At de bytter et G25 ratt med Fanatec viser bare at de ikke trenger å tenke økonomi i det hele tatt for det er den rene galskap. Ingen av punktene du har nevnt gjør det verdt å foreta et slikt bytte. Nå har også G25 en god del fler knapper enn det du nevnte. Og hvor mange knapper trenger man på rattstammen for å bedrive realistisk racing?

 

Galskap er det ikke, det er flere funksjoner uten at prisen er så enormt mye høyere. Det finnes billigere ratt enn G25 også så da kan man like gjerne si at det er galskap å kjøpe et G25. Jeg er enig i at det kanskje ikke er verd å foreta et BYTTE for funksjonene du får ekstra, men om man ikke eier et ratt pr idag så ser ihvertfall jeg verdien i de ekstra funksjonene.

 

 

* G25 har bare to knapper på rattet (pluss hendler for sekvensiell giring), Fanatec-rattene har 14. Mer kontroll uten å ta hendene av rattet.
G25 har 2 på rattet pluss 2 hendler samt 8 knapper på girkonsollen + en directional joystick der som også kan programmeres.

 

Som jeg sa er det enklere med knapper på rattet enn på girkonsollen.

 

 

* G25 rattet er 270mm, Fanatec 300mm. Bigger is better, selv om ingen av dem når opp mot "standardstørrelsen" for bilratt, 350mm.
Bigger is not better in racing, da hadde rattene vært større enn 350mm. Du har sett størrelsen på F1 rattene?

 

Årsaken til at større er bedre er at da kan tykkelsen på selve rattet være større. Det bedrer komforten enormt for de av oss som er voksne og ikke har barnehender. Prøv et "literatt" og kjenn hvor feil det blir, grepet er ubehagelig.

 

 

* Fanatec-rattet har et fancy multisegment-LED-display som kan vise diverse info fra spillet (støttes i Forza 3), lar deg kjapt bytte mellom forskjellige oppsett (uten å gå til kontrollpanelet), endrer sensitivitet, mengden av rattutslag (900 grader er f.eks ugunstig om du kjører F1), osv. G25 har ikke display.
Hva i alle dager skal jeg med et fordyrende display i rattkonsollen? Jeg har en 40" skjerm foran meg som kan vise all informasjon jeg trenger å vite. Jeg ønsker heller ikke å måtte sitte og titte ned på rattkonsollen for å få nødvendig informasjon, det vil kun være distraherende.

Den største fordelen er at du kan endre profiler og innstillinger "on the fly", uten at du trenger å alt-tabbe ut i windows (på PC) og endre innstillinger for forskjellige konsollspill enkelt. Innstillinger som fungerer bra i DIRT er kanskje ikke like bra i GT5P, da er det kjekt å kunne bytte profil kjapt.

 

 

* G25 har force feedback-støtte med doble motorer. Fanatec har en kraftig FF-motor (Mabuchi 550) men også to vibrasjonsmotorer i rattet for enda mer feedback om hva bilen holder på med.
Her kjenner jeg ikke til noen kvalitetsforskjeller.

 

Kvalitetsforkjell er det åpenbart. Vibrasjonsmotorene gir mer tilbakemelding og det er absolutt en hjelp i spillet. På G25 er det to motorer og en haug med tannhjul mellom motorene og akselen som holder rattet. Som kjent vil det alltid være et lite mellomrom mellom tennene i tannhjul og med mange tannhjul blir alle disse små mellomrommene om til unøyaktighet og dødgang. Alle seriøse omtaler av G25 påpeker dette, deriblant Insidesimracing. Fanatec bruker en dyrere løsning med beltedrift men dødgangen er ikke-eksisterende og rattet er så godt som lydløst, en stor kontrast til G25 som bråker ganske mye. Merk at Fanatec Carrera-rattet er en billigere utgave med tannhjul og samme problem som G25 med dødgang og støy.

 

* Begge settene har pedaler i aluminium (Fanatec har en rimeligere utgave også, med pedaler i plast). Begge har gass, brems og clutch. Fanatec-pedalene har i tillegg justerbar hardhet på pedalene og vibrering i bremsepedalen (!!) for å simulere effekten fra hard nedbremsing på en bil med ABS, eller for å markere når hjulene låser seg på en bil uten ABS. Vibrering i bremsepedalen støttes av FM3.
De fleste spill indikerer at bremsene glipper med en blinkende lampe etc, det samme med ekte biler. Ser ikke nødvendigheten av dette men jeg er enig i at det til en viss grad øker opplevelsen.

Personlig synes jeg dog at mye slik feedback i spill ikke oppfører seg så realistisk at dette har den store funksjonen ennå.

 

Blinkende lampe er noe helt annet enn taktil tilbakemelding. Om blinkende lamper var så bra hadde vi ikke trengt Force Feedback i det hele tatt. Istedet kunne vi hatt en rekke lamper nederst på skjermen med eksempelvis "hjulspinn", "curbs", "understyring", "overstyring", osv... "Ekte biler" har ikke lamper som indikerer at ABS er aktiv eller at hjul låser seg. ABS indikeres med "risting" i bremsepedalen og låsing av bremser merkes i både ratt og pedal. Er spillet bra nok fører FF i høyeste grad til raskere kjøring.

 

* Girskiftet på begge rattene kan være enten 6-trinns H-gir med revers eller sekvensielt forover/bakover.
Og som sagt at Fanatec har en håpløs og skranglet plassering av sin girkonsoll. Hadde ikke det vært tilfellet så kunne jeg kanskje vurdert dette rattet om jeg ikke hadde et godt ratt fra før.

 

Se over.

 

 

Og tilbake til hovedpoenget, det er ikke en bakdel at G25 ikke fungerer på 360en for det er andre ratt på markedet som er mye råere
Selvfølgelig er det en bakdel. Det gjør at gutta som har mye penger til spillunderholdnig og som ikke i noe fanboy aktig stil ser poenget med å begrense seg til kun en konsoll, ser styrkene til alle konsollene og derfor sitter med flere eller alle konsoller, velger å avstå fra å kjøpe bilspill til Xbox360 men heller kjøper de til PS3 eller PC. absolutt en bakdel for MS.

 

At Logitech dreit seg ut på G25en mtp. at det mangler støtte for XBox 360 er deres problem, det betyr at de selger færre sett med G25. For Ola Forbruker er det bare å velge et annet ratt som støtter konsollene og/eller PCen han eier.

Lenke til kommentar

thklinge:

Prismessig indikerte du ikke klart hva det innebar så jeg anntok at du gjorde som de fleste andre har gjort før deg. Flott at jeg tok feil :)

 

Grepet på G25 ift. til rattstangtukkelsen er noe av det jeg synes er meget godt, dog er det ikke perfekt og kunne vært tykkere og en ørliten grad mykere. Personlig er jeg dog ikke tilhenger av forformede grep.

 

Du har rett i at det ikke er lampeindikasjoner på ABS/EBD, det merker man i peadalen som du sier. ESP/TCS er det som indikeres som påslått/avslått og ved utslag med lampe i biler, blandet disse to ift. lampe. Og jeg er selvf. enig i at det ikke hadde blitt noen god kjøring om alt slikt ble indikert med lamper.

 

De fleste gode titlene til PS3 er ikke multiplattform, jeg synes den har meget sterke ekslusive titler. Du glemmer forøvrig Wipeout HD som er en meget populær og underholdende tittel selv om den ikke er en "stor" tittel. Du glemmer sikkert flere i samme slengen uten at jeg orker å se igjennom nå.

 

G25 har fått kritikk fra mange for en del støy, nå støyer riktignok ikke mitt så mye som enkelte andres gjør (deres er ofte montert i lydforsterkende tre-"resonans"konstruksjoner), men det er absolutt et moment. Hos meg er støyen dog meget liten. Jeg stiller også alltid FF effekter et stykke ned i selve spillet siden jeg aldri trenger full FF for god nok taktil tilbakemelding.

 

Remdrift er forøvrig en styrke og jeg har god erfaring med fordelen av dette fra feks. RC racing. Hvordan er muligheten for utbytte av slitasjedeler på Fanatec?

 

Når det gjelder profiler så bytter man som regel de før man starter spillet og Logitech har selv verktøy for å gjøre dette via knapper på eks. girkonsollen til G25. Ellers foretar jeg som regel de fleste justeringer i spillets egne kontrollinnstillinger og lagrer de der. Gode bilspill har gode muligheter for rattinnstillinger. Et dyrt ratt bør dog ha innebygd minne og lagre alle instillinger og profiler for titler på forskjellige plattformer internt.

 

Pedalsettet til G25 opplever jeg som meget bra og har ikke til dags dato ikke hatt behov for å stille hardheten på disse. FF i pedalene kan absolutt ha noe for seg ift. ABS. I en ikke-ullen bil (som min egen sportsbil) får man veldig mye informasjon via pedaler og ratt om underlag, om man er på vei til å miste festet(vibrasjoner) mm så det er helt klart et godt potensiale her.

 

Hvis girkonsollen på Fanatec kan skrus av og monters i en stolrigg så er det et plus som delvis oppveier for den fastmonteringen den orginalt har. Det som trekker ned for Fanatec i mine øyne blir da at den gjennomførte versjonen kun finnes i 2000 eksemplarer noe som vil drive prisene kraftig opp på bruktmarkedet opp når det ikke er flere til salgs(ant. allerede).

 

Hvilke rattsett finnes det som støtter alle tre plattformer og som overgår G25 på gjennomførelse? Du sier det finnes en del og derfor er jeg nysjerrig på det.

 

 

EDIT:

Har du forresten en link til testen du nevner?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Se brukeren simracingtonight på youtube, de omtaler Fanatec i forskjellige reviews.

 

Rattsett fra Fanatec som støtter begge konsollene og PC er f.eks (beklager idiotisk lange produkttitler):

 

Porsche 911 Turbo S wheel - Clubsport edition (med alu-pedaler med taktil feedback)

Porsche 911 Turbo S wheel (med standardpedaler)

Porsche 911 Turbo S wheel - Pure edition (uten pedaler)

 

De har andre modeller også, men disse er kompatible med 360,PC og PS3.

 

Har ingen personlig erfaring med support/service fra Fanatec men ser folk på nett som har fått tilsendt deler for bytte selv. Er klart en fordel å slippe å sende rattet til Tyskland om det er enkle ting man kan ordne selv.

 

Er enig i at innstillinger for konsollspill vanligvis gjøres i spillet, men om man f.eks kjører F1 er det ønskelig å ikke ha 900 grader omdreining på rattet, 180 grader holder. Slikt kan ikke innstilles i spillet og dermed er det kjekt å ha display og innstillings-muligheter direkte på rattet.

Lenke til kommentar

Flott informajon, du har gitt meg et nytt syn på dette rattet selv om det er noen ting jeg ikke er helt fornøyd med. Kan jo håpe de kommer med en ny versjon etterhvert også som forbedrer de tingene så er man nær perfekt.

 

Girkonsollen til G25 er også langt fra perfekt, den har altfor lite motstand og føles mer som en slingredåse enn ett bilgir. Dog skulle jeg ønske Fanatec girkonsollene var løse og kunne festes på samme måte som G25 sin.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Man kan si hva man vil om PS3, men la oss være enige om en ting; Man får hva man betaler for.

 

Personlig synes jeg at Forza 2 var en stor skuffelse når jeg prøvde den, men jeg skal prøve 3'ern når den kommer, og hvis den er bra kjøper jeg nok Xbox 360. Jeg synes Gran Turismo 5 Prologue er i en helt annen klasse en Forza 2 når det gjelder realisme, og venter spent på fullspillet. MEN, Gran Turismo har en lei tendens i å være utsatt i 1-2 år. Og da skal man se at jeg støtter Microsoft med noen lapper mens jeg venter på Gran Turismo. Dette er bare fordi gutta på Polyphony Digital er noen somlekopper. Men til gjengjeld er resultatene langt bedre enn det jeg har sett på andre konsollspill :hrm:

Lenke til kommentar

Dette blir på kanten til fanboy diskusjon. Det er mange momenter som gjør PS3 verdt pengene om man bruker den til hva den er god for. Jeg ser mye BD film og det var da latterlig billig for meg å få en knallgod spillkonsoll + en knallgod Blu-Ray avspiller (samt ekstremt god DVD oppskalering til HD) i samme boks.

 

I tillegg klarer man ikke å skjule det faktum at 360 har veldig mye feil og problemer hvor boksen må sendes inn til reparasjon selv helt til de nyeste utgavene, jeg har nesten ikke hørt om en eier som ikke har hatt den inne til reperasjon minst en gang (ofte sier de en ting i en slik diskuisjon men noe annet blant 360 gutta). PS3 har kun hatt problemer med de tidligste konsollene på en viss 60GB utgave hvor de hadde problemer med at BD drevene sluttet å virke etter 12-24 måneder.

 

Min PS3 40GB (nyeste utgave og oppgradert til 320GB) kjøpte jeg for 2995,- i april 2008 og kvaliteten er upåklagelig. Man får hva man betaler for og ferdig med det egentlig.

 

PS!

thklinge, kan du tipse meg om hvor jeg får tak i Jasper 360 Arcade med 512MB internminne til rundt tusenlappen? Skal kjøpe en slik nå snarest. Samt hvor jeg får tak i en 120GB 360 HDD til tusenlappen (ingen nettbutikker som har den på lager i prisguiden).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jasper skal være i alle butikkene nå, den har vært tilgjengelig på markedet en god stund. Handler du et sted hvor de har litt volum på omsetningen som Expert / Elkjøp burde du få en Jasper. Triks for å se om det er en Jasper eller ikke er å titte inn i "seriellnummer-luka":

 

834425-12.1a_super.jpg

 

Står det 12,1A er det en Jasper.

 

 

120GB HD får du kjøpt hos DealExtreme for 380,-

Lenke til kommentar

Jeg vet hvordan jeg indentifiserer en generell Jasper konsoll (ellers takk :)), jeg har lett etter Elite Jasper i et år nå men gidder ikke vente lenger (stort sett kun RE edition som er det samt at jeg ikke trenger alt kabekstæshet i Elite pakken).

 

Derimot er det forskjellige Jasper utgaver ute å går av Arcade. En med 256MB internminne og en med 512MB internminne(den nyeste Jasper Arcade utgaven). Skulle gjerne hatt den.

 

EDIT:

Meget godt tips om harddisken :thumbup:

 

EDIT2:

Men uansett, er det noen som har Arcade pakken til 1000.- lappen nå så kjøper jeg vel bare.. er lei av å lete etter spesifike utgaver. Har 22 spill som ligger hjemme og venter på å at plasten skal brytes hehe, huff.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...