Gjest Slettet+9018234 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Husk at det å være betatester er en rimelig ansvarlig rolle man tar på seg. Å laste ned en betaversjon for bruk er noe helt annet enn å faktisk teste det. Slik innebærer inngående rapportering på alt du finner som evnt. er galt, rart eller merkelig oppførsel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Bryr meg lite om noen får det gratis. Windows 7 blir ikke dyrere enn Vista. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Vista var jo steindyrt, ihvertfal om man skulle ha en skikkelig versjon. Nå er det dog superbillig, men hva hjelper nå det, ingen kjøper Vista nå. Lenke til kommentar
Ting Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Ser jeg må få fatt i RTM snart da, og oppgradere arbeidslaptopen fra RC til RTM med MSDN-lisens. *sende epost til lisensansvarlig* Lenke til kommentar
Stig'n Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 wtf, all these rumors!!! Hadde alle ultimate brukere fått dritten gratis hadde det vært ypperlig, men slik pengedyrkerne i microsoft har tenkt seg ser det ikke lyst ut,,, Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 (endret) på hvliken måte er de pengedyrkere?. Ta eksempler som viser tydlig forkjell fra feks Sony, Nintendo, Apple, Dell osv. edit Nå vet jeg heller ikke hva du mener med "penedyrker" så forklar gjerne det også. Det at du mener andre whiner, når de sier/mener noe her blir for dumt. Du gjør ikke annet en å whine over andres meninger. Vær gjerne uening, men skriv heller noe mer om hvorfor du er uening, en å bare klage på at andre klager. Det blir bare så fryktelig dumt rolleyes.gif Dette er et Diskusjons Fourum, om du ikke liker at andre mener noe annet en deg er det trolig like greit du ikke legger inn innlegg. Med andre ord jeg whiner ikke over dine meninger jeg synes de direkte feil, whiningen står du for. Dette er hele din første post, som jeg svarte deg på: Så fint da. Så må vi som andre som også var med på dette betale masse penger for det ferdige i etterkant. Hva med en kompensasjon for å være beta tester på mine fult lovlige kjøpe vista lisenser?? Så, ja selvsagt må du betale for et produkt selv om du har beta testet (får alle som tester beta spill spillet gratis?). Neste du sier blir omtrent det samme som at alle som kjøpte gta 1 skulle fått gta 2 til nedsatt pris eller gratis, eller mener du at du skal få tilbake penger for dine vista kjøp pga du har lastet ned win7 beta og brukt det? forstår ikke helt. (bruker spill som eksempel for å prøve å få frem poenget. Endret 1. august 2009 av simalarion Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Så fint da. Så må vi som andre som også var med på dette betale masse penger for det ferdige i etterkant. Hva med en kompensasjon for å være beta tester på mine fult lovlige kjøpe vista lisenser?? Så, ja selvsagt må du betale for et produkt selv om du har beta testet (får alle som tester beta spill spillet gratis?). Neste du sier blir omtrent det samme som at alle som kjøpte gta 1 skulle fått gta 2 til nedsatt pris eller gratis, eller mener du at du skal få tilbake penger for dine vista kjøp pga du har lastet ned win7 beta og brukt det? forstår ikke helt. (bruker spill som eksempel for å prøve å få frem poenget. Jeg tror han mente at han betalte for å være beta-tester på Vista, siden Vista var et særdeles uferdig produkt ved lansering, og på mange måter har vært et feilskjær for MS. jeg hadde for øvrig foretrukket at Win7 blir enda dyrere, så kanskje flere hadde innsett konsekvensen av å la MS "styre skuta" nesten eneveldig og konvertert til Linux Lenke til kommentar
mago Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Er vist flere som vil teste gratis Windows 7 OEM Master Key Leaked, Can Activate Any OEM Build Endret 2. august 2009 av mago Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) While leaks of Windows 7 are nothing new, this leak presents a particularly dangerous threat to Microsoft. The company is left with only a few options -- changing the master OEM key, adding a second activation key for future builds, or changing its signing system. Any of the possibilities will potentially throw OEMs off course, so Microsoft may opt to take no action at all Jeg ser ikke helt problemet. Denne nøkkelen, oem master eller ei, vil bli svartlistet og det vil bli gitt ut nye til OEM leverandørene. WGA vil deretter sørge for at alle som trodde de fikk Win7 gratis, ikke får installert oppdateringer. Interessant å se at dette skjer først etter at IBM er i kinesernes hender. Endret 2. august 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Jeg fatter ikke snart at dem gidder. Nøkler og aktivering rammer kun stort sett de som har kjøpt dem heft, aldri dem som laster det ned, da dette stort sett er fiksa. Nå skal man komme med en familie lisens som gjør at du kan installere win 7 på 3 maskiner. Det er et steg i riktig vei, men la oss slippe dette aktiveringssurret. Lei av å måtte ringe MS for å aktivere, da de stort sett lar deg aktivere via nett kun 1 gang. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Gjelder en lisens for en bruker eller en datamaskin? Hvis man har en stasjonær og en laptop, kan man da legge inn samme lisensen på begge to? Eller må man da ha to lisenser? Dette har aldri vært noe problem til og med XP, men jeg har lite erfaring med Vista, og har bare testet W7 på en maskin. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Lisensen gjelder pr maskin, med mindre man har volumlisensiering. Lenke til kommentar
mago Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) lisensen må kanskje kjøpes på nytt hvist man får hardware feil og må skifte ut for mange hoved komponenter (hovedkort og sånt) Endret 2. august 2009 av mago Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 lisensen må kanskje kjøpes på nytt hvist man får hardware feil og må skifte ut for mange hoved komponenter (hovedkort og sånt) Det gjelder OEM lisenser.... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Er dette dumsnilt av Microsoft? Er det ikke typisk meget trofaste kjøpere av Windows som ofte blir godkjente betatestere? Det er det helt sikkert. Men det er sannsynligvis også "early adopters", og i mange tilfeller folk som er aktive på nett, med teknisk bakgrunn og potensielt er (med)bestemmende i selskaper hva gjelder migrering. Det er helt klart at denne brukergruppen er viktig å "få på sin side" så tidlig som mulig. MS ønsker ikke en ny Vista. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Ang desperate forsøk på Monopol, Overprising og Patent burdet blikkes rettes et helt annet sted en MS pr i dag. Annet sted eller flere steder? - Annet sted insinuerer at blikket flyttes bort fra Microsoft. - Flere steder insinuerer at blikket beholdes på Microsoft samtidig som flere får blikket rettet mot seg. Hvilket annet sted er det forresten du sikter til? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Vil du at blikket skal rettes mot Apple i stedet for Microsoft eller i tillegg til Microsoft? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 hmm voldsomt da, bygger du opp til et evn nådestøt her?. Ang desperate forsøk på Monopol, Overprising og Patent burdet blikkes rettes et helt annet sted en MS pr i dag. Mener ikke at man skal stoppe å være kritisk til MS, poenget var\er at det finnes andre som pr i dag er hakket værre på nevnte områder. Så du kan godt se på begge om du ønsker, ikke helt poenget. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 hmm voldsomt da, bygger du opp til et evn nådestøt her?. Jeg var bare nysgjerrig på om bakgrunnen for kritikken var meninger mot konkurransefiendtlig aktivitet generelt eller om det var meninger for og mot selskaper. Videre bygget jeg litt opp til å påpeke at Apple er en avsporing i debatten om Windows 7. Det finnes mye kritikkverdig i verden, men denne tråden kan selvsagt ikke ta for seg alt. Men nå må jeg bare beklage at jeg lot meg rive med og bidra til avsporingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå