Gå til innhold

3way SLI - Dårlig ytelse i Call of Juarez Bound in Blood..

**dp**

Anbefalte innlegg

Hei!

Som emnetittelen sier, jeg sliter med ytelsen i 3way sli i dette spillet. Jeg kjører per dags dato 3 x GTX260 1792MB Lightning kort fra MSI. Bruker jeg to kort fungerer spillet UTMERKET, jeg har da over 120FPS uansett :)

Når jeg dasker inn det siste kortet så faller fps ned til 60-80fps. Jeg har testet to forskjellige drivere (har også testet litt forskjellige SLI moduser), og i 3DMark Vantage + Far Cry 2 gir faktisk det tredje kortet ett godt boost.

Specs;

Intel Xeon i7 W3520 @ 4.2Ghz

EVGA Classified 759

3 x MSI GTX260 1792 Lightning

Huntkey 800w PSU (hele riggen trekker maks 650w, målt)

Corsair 1600Mhz 7-7-7-20

Noen tips?!?

Mvh Haakon

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som emnetittelen sier, jeg sliter med ytelsen i 3way sli i dette spillet. Jeg kjører per dags dato 3 x GTX260 1792MB Lightning kort fra MSI. Bruker jeg to kort fungerer spillet UTMERKET, jeg har da over 120FPS uansett :)

Her er en test med 3-veis SLI og Call of Juarez:

http://www.legitreviews.com/article/659/3/

Her kommer det frem at dette spillet drar nytte av 3 GPU'er (i motsetning til enkelte spill som bare drar nytte av to). De bruker riktignok ikke samme kort som deg (8800GTX) og de har en svakere CPU, men i denne testen får de over 50 FPS i 2560 x 1600 (jeg antar du kjører i 2560 x 1600?).

Kanskje du kan finne noen gode råd i artikkelen?

Lenke til kommentar

Her er en test med 3-veis SLI og Call of Juarez:

http://www.legitreviews.com/article/659/3/

Her kommer det frem at dette spillet drar nytte av 3 GPU'er (i motsetning til enkelte spill som bare drar nytte av to). De bruker riktignok ikke samme kort som deg (8800GTX) og de har en svakere CPU, men i denne testen får de over 50 FPS i 2560 x 1600 (jeg antar du kjører i 2560 x 1600?).

Kanskje du kan finne noen gode råd i artikkelen?

dette er vel første spillet, dvs ikke samme.. gud vet om de bruker samme motor.

edit: litt irriterende å dra ut ene kortet hver gang jeg skal spille Call of Juarez.................................................................. :(

Haakon

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
dette er vel første spillet, dvs ikke samme.. gud vet om de bruker samme motor.

Ja, fant ut i etterkant at spillet du snakker om er toeren i samme serie :) Såvidt jeg vet er dette utviklet av et annet selskap? I så fall er det godt mulig de bruker en annen motor som ikke utnytter 3-veis systemer. Kanskje en driveroppdatering vil fikse dette problemet senere (regner med at du bruker de siste driverne: Det kom noen nye WHQL-sertifiserte referansedrivere for bare noen dager siden). Hvis ikke vil jeg anbefale SLI-forumet til Nvidia eller støtteforumet til utvikleren bak spillet.

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...