informasjon Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei Jeg har en Pentium II 300 Mhz maskin med 164mb internminne. Og så har jeg en DVD-spiller i den. Og da jeg skulle sette meg ned for å se en DVD-film her om dagen, hakket filmen og lyden så mye at det var umulig å se på den. Har jeg for svak maskin til å se DVD på den? Evt er det noen som vet hva jeg må oppgradere på den? Takknemlig for svar Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Vil nok tro at det er CPU som gjør at filmen hakker ja... Oppgrader eller kjøp deg stasjonær DVD spiller Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Enten må du oppgradere cpu og skjermkort. Eller du må kjøpe et dedikert mpeg kort. Dette kortet vil så stå for behandlingen av dataene. her er link til et slikt kort på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=5&s=pl Her er en link til test av dette kortet: http://www6.tomshardware.com/video/20020621/index.html Dette skal få dvd filmene til å fungere selv på din pc Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 300Mhz bør være nok til å spille av DVD. Divx kan derimot bli et problem. Jeg vil tro skjermkortet er for dårlig, hva slags kort har du? Lenke til kommentar
informasjon Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Heisan - takk for svar Det er en stasjonær DVD-spiller som sitter i. Og grafikkortet er ganske bra, tror jeg. Det er ihvertfall stort og heter Matrox, eller noe sånt..? Jeg har nylig oppdatert driveren på den. Kristian Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Stasjonær DVD-spiller = Standalone spiller du kobler til tv'en, ikke den boksen som står i pc'en. :wink: Og det er nok skjermkortet som er for gammelt og/eller treigt. Prøvde DVD-spilleren på en bærbar pc uten å ha installert de nyeste skjermkort-driverne (med det resultat at maskinen brukte et generic vga-kort) og det var umulig å se DVD'en. Med en gang jeg la inn skikkelige drivere gikk dvd'ene som varm kniv gjennom smør. Lenke til kommentar
informasjon Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Stasjonær DVD-spiller = Standalone spiller du kobler til tv'en, ikke den boksen som står i pc'en. -Oops... Jeg var nok litt rask på tastaturet i sted. Driveren lastet jeg ned i høst, så den er kanskje ikke så ny. Rabagast foreslo at jeg skulle oppgradere CPU'en. Hvordan gjør jeg det..? Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Den letteste oppgraderingen er å kjøpe et dedikert mpeg kort. For eksempel kortet jeg linket til Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg avslutter dette nå håper jeg Antar at du har et Matrox mystique eller noe lignende g200 kanskje? Dette i kombinasjon med treg prosessor gjør at filmen hakker. Jeg og de som sier kjøp ny cpu mener at du trenger en helt ny maskin. Et alternativ er jo å kjøpe dvdspiller til å ha i stuen. Et mpeg kort vil ikke være hensiktsessg siden det koster 1000kr og en ny pc kan du få for veldig veldig lite. Kan vel få en ned i 3000 om du bygger selv og har en del deler på lager. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Enkleste og billigste er vel å kjøpe en DVD-spiller på Rimi til 800,-. Funker jo helt bra de. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 En standalone dvd-spiller selvfølgelig best, men hvis du vil nytt kort til PCen så kan jeg anbefale alle ATI kort fra Ati RAge 128 og opp. Disse tar seg av dvd-dekodningen (husker ikke det fancy navnet på det) i hardware, og da gir en p2 300mhz mer en nok kraft til å klare oppgaven. Et Sapphire Radeon 9100 til 600kr vil gjøre jobben utmerket. Lenke til kommentar
informasjon Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Takk for alle svar. Det er ikke alltid så lett å få til alt med enkle (les: rimelige) løsninger, skjønner jeg (bortsett fra å kaste og kjøpe nytt...) :-? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Tror det var COOP som reklamerte med Denver DVD standalone spiller til 599,- Funker greit nok etter som jeg har hørt... Andy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå