Gå til innhold

DVD-filmen hakker og hakker...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Pentium II 300 Mhz maskin med 164mb internminne. Og så har jeg en DVD-spiller i den. Og da jeg skulle sette meg ned for å se en DVD-film her om dagen, hakket filmen og lyden så mye at det var umulig å se på den.

Har jeg for svak maskin til å se DVD på den? Evt er det noen som vet hva jeg må oppgradere på den?

Takknemlig for svar :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten må du oppgradere cpu og skjermkort. Eller du må kjøpe et dedikert mpeg kort. Dette kortet vil så stå for behandlingen av dataene. her er link til et slikt kort på komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=5&s=pl

Her er en link til test av dette kortet:

http://www6.tomshardware.com/video/20020621/index.html

Dette skal få dvd filmene til å fungere selv på din pc

Lenke til kommentar

Stasjonær DVD-spiller = Standalone spiller du kobler til tv'en, ikke den boksen som står i pc'en. :wink:

Og det er nok skjermkortet som er for gammelt og/eller treigt. Prøvde DVD-spilleren på en bærbar pc uten å ha installert de nyeste skjermkort-driverne (med det resultat at maskinen brukte et generic vga-kort) og det var umulig å se DVD'en. Med en gang jeg la inn skikkelige drivere gikk dvd'ene som varm kniv gjennom smør.

Lenke til kommentar
Stasjonær DVD-spiller = Standalone spiller du kobler til tv'en, ikke den boksen som står i pc'en.

-Oops... :)

Jeg var nok litt rask på tastaturet i sted. Driveren lastet jeg ned i høst, så den er kanskje ikke så ny.

Rabagast foreslo at jeg skulle oppgradere CPU'en. Hvordan gjør jeg det..?

Lenke til kommentar

Jeg avslutter dette nå håper jeg

Antar at du har et Matrox mystique eller noe lignende g200 kanskje?

Dette i kombinasjon med treg prosessor gjør at filmen hakker. Jeg og de som sier kjøp ny cpu mener at du trenger en helt ny maskin.

Et alternativ er jo å kjøpe dvdspiller til å ha i stuen.

Et mpeg kort vil ikke være hensiktsessg siden det koster 1000kr og en ny pc kan du få for veldig veldig lite. Kan vel få en ned i 3000 om du bygger selv og har en del deler på lager.

Lenke til kommentar

En standalone dvd-spiller selvfølgelig best, men hvis du vil nytt kort til PCen så kan jeg anbefale alle ATI kort fra Ati RAge 128 og opp. Disse tar seg av dvd-dekodningen (husker ikke det fancy navnet på det) i hardware, og da gir en p2 300mhz mer en nok kraft til å klare oppgaven.

Et Sapphire Radeon 9100 til 600kr vil gjøre jobben utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...