Gå til innhold

SV-topp slakter norsk asylpolitikk.

Anbefalte innlegg

SV-politiker rykker ut mot norsk asylpolitikk: - For lett å utnytte til egen vinning, sier han.

Tja? Endelig har noen i SV fått øyene åpne. Spørs da hvor fort vedkommende vil få munnkurv.. ;)

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2677007.ece

Politiet har vært kjent med disse problemer i årevis, er det for langt mellom liv og lære i visse partier?

Det måtte en politi til fra eget parti for å se problemene som bl.a FRP har sagt om årevis.

Og ikke minst politietater selv.

Edit: halvferdig arbeide ble publisert for tidlig, takk til Rata101 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bra at folk fra SV tar opp dette. Jeg tror endel politikere er livredde for å bli satt i bås, pga. en ganske polarisert innvandringsdebatt. Samtidig har FrP fått sitte med monopol på innvandringskortet for lenge, noe de har utnyttet så mye som mulig. Derav er det vel ganske realistisk å forvente at de kommer til å forsøke å presse politikere fra andre partier ut av denne arenaen, som vanlig. Det ville vært trist, for Norge trenger virkelig en mer nøktern og nyansert innvandringspolitikk.

Jeg spår at Morten Drægni kommer til å få pepper fra alle kanter pga. dette utspillet. Desverre. F.eks. er det vel nærmest garantert at folk fra FrP ironisk nok vil komme med anklager om populisme, samtidig som de vil fremheve sin egen lange (og populistiske) erfaring med innvandringspolitikk.

Det er bare å håpe i det lengste at det snart vil komme en innvandringspolitisk debatt på banen, der folk klarer å fokusere på gode løsninger, istedenfor å kaste skitt etter hverandre.

Lenke til kommentar

Det er interessant å se hvordan en må ut fra den politiske ideologiboblen sin og inn i virkelighetens verden for å forandre standpunkt. Jeg synes SV og Asylinstituttet står for veldig noble verdier, men de henger ikke sammen med hvordan verdensbildet er idag. Det ender dermed bare opp med at forbrytere vinner og ærlige mennesker kommer enda lengre bak i køen.

Angående Frp synes jeg overhodet ikke det er noe rart at de får så stor oppslutning. De er de eneste som er villige til å kalle en spade for en spade uansett hvor mye folk skal rope om populisme og stigmatisering. De har mange spesielle meninger, men de tør ihvertfall å snakke om et tema som alle andre vil tåkelegge, og det fører til at folk som er uenige med de i de fleste saker, fortsatt går og stemmer på de.

Jeg tviler sterkt på at denne SV-politikeren hadde stått fram med slike meninger hadde det ikke vært for Frp sin banebryting på dette området.

Endret av Jens72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...