Gå til innhold

Husk Bilbelte, FAIL!

-Sevve-

Anbefalte innlegg

Vet ikke om detter er rett plass men...

Husk bilbelte står det på skilter rundt om i landet:

post-193794-1249032450_thumb.jpg

Selfølgelig, alle husker og ha bilbelte i bilen,det står ikke noe om at du må bruke det.

Det det skulle ha vært skrevet på skiltene er "Husk, bruk bilbelte"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter impliserer at "Husk bilbelte" betyr "Husk å ta med deg bilbelte". Dette vil være en ulogisk antagelse av trådstarter da alle biler har bilbelte innebygd og det er i tillegg påbudt å bruke det. Følgelig vil folk droppe bilbelte av 2 årsaker:

1. De glemmer det.

2. De driter i det.

Ergo ser jeg ikke den helt store fail i en slik plakat. Den fungerer akkurat som den er ment å gjøre.

Forøvrig synes jeg det er et svært godt bilde som formidler budskapet meget godt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Slenger meg på festivitetene, enig med de andre som har skrevet før meg. Det er ment som et slagord, og da er lange utredninger unødvendig og det blir litt stivt. Synes spesielt bildet som er brukt i denne kampanjen understreker godt intensjonen bak. Så, vil nok si meg uenig.

Lenke til kommentar
Genialt! Kan jeg sitere deg på den? Signaturmateriale, f.eks? :)

sikkert dumt spørrsmål men, hva vil det si/ hva betyr?

På biletet trådstartar visar i fyrste innlegg, er det ein liten gut som heng yver skuldra til ein mann.

Difor sa sitter-opp-ned at:

Det er bedre å ikke ha på bilbelte, enn å ha en unge over skulderen.

som eigentlig var ein ganske god ytring. Men om han skal sitere setninga, ville råda Kadmium til å setja ordet ikkje i den setninga framan infinitivsmerket, for slik å få ei setning som høyrast betre ut.

Altså:

Det er bedre ikke å ha på bilbelte enn å ha en unge over skulderen.
Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar
Genialt! Kan jeg sitere deg på den? Signaturmateriale, f.eks? :)

sikkert dumt spørrsmål men, hva vil det si/ hva betyr?

På biletet trådstartar visar i fyrste innlegg, er det eit bilete av ein liten gut som heng yver skuldra til ein mann.

vet da det.

Jeg lurte på hva Kadmium mente

Lenke til kommentar

Men? Kva er dette her?

Dette her var rart. I stad stod det at eg siterte Kellmer183 eller noko sånt. :ermm: Nei, dette var rart.

Ja, eg skjønner godt du allereie visste kva eg sa.

Kadmium synast setninga di var genial, og vil bruke den i signaturen eller noko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...