Gå til innhold

Får 100mbit, hva ville du gjort?

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

har hørt noe sykere som jeg tviler veldig på, ifølge IT folka på skolen så skal studenthybelen jeg skal på dele en 1Gbit linje, altså 1000mbit.

Bare husk å lese reglene for bruk av linja, ellers kan du få en fin overraskelse.

Jepp, dette er riktig! Mange har restriksjoner på f.eks ftp server.

som f.eks. ?

Mange steder der de får internett via skole, er det fullstendig forbudt å sette opp egne servere, og all slags fildeling fører til automatisk utestenging.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror torrent er lov så lenge du setter opp begrensinger på sånne plasser som skoler(altså, så lite at det tilsvarer general youtube streaming :p).

Jeg ville ha skaffet en egen Linux box for torrenting med en dugelig HD, satt den på fornuftige begrensinger(les: brukt ikke fiber kabler) eller tilsvarende og satt opp en game server eller tilsvarende mens jeg hadde sjansen(Unite server er fristende med den linja).

Lenke til kommentar
med andre ord, så kan man f.eks. ikke nedlaste ting via torrents?

Det varierer selvsagt endel fra sted til sted, men vet om flere som har fått sperret kontoen med en gang de laster ned noe via torrents. Så dersom du skal flytte til et sted som får nettet via skole, bør du sjekke litt hva som er tillatt FØR du starter.

Noen steder er til og med gameing over nettet sperret.

Lenke til kommentar
med andre ord, så kan man f.eks. ikke nedlaste ting via torrents?

Det varierer selvsagt endel fra sted til sted, men vet om flere som har fått sperret kontoen med en gang de laster ned noe via torrents. Så dersom du skal flytte til et sted som får nettet via skole, bør du sjekke litt hva som er tillatt FØR du starter.

Noen steder er til og med gameing over nettet sperret.

noen plasser har de en begrening på hvor mye man kan laste ned og laste opp. hvis man overstiger dette blir kontoen steng som covah sier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Trådstarter, hvilken opplastingshastighet får du? Og jeg er nysgjerrig; hvilken leverandør er det?

ISP'en min heter bare "BSN student" eller noe sånt.

Den kommer rett ut av veggen her. Like kjapt opp som ned sier de til meg.

Har ikke prøvd å laste noe særlig opp ennå, men når jeg hoster en spillserver i

PVK2 så får svenske folk ca 15 i ping. Det er det eneste.

Og i går lastet jeg opp 3mb/s på en torrent, har ikke testet grundigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...