Gå til innhold

Får 100mbit, hva ville du gjort?

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Ja, emnetittelen var litt uklar, men dette er altså problemstillingen:

Jeg får tilbud om å få 100mbit veldig billig, like billig som den 6mbit-linja jeg har nå,

så da lurer jeg på hva i allverden jeg skal med så kjapp linje? Allerede så synes jeg downloads går fort nok, og jeg får god ping i spill.

Hva er det gøyeste / lureste / mest givende greia jeg kan gjøre, som ennå er lovlig, med linja?

Eksempler:

- Sette opp ventriloservere

- Gameservere

- Hjemmeside

Jeg kan gjerne ha en slags server som på en måte gir noe uten at jeg får noe tilbake.

Som en gameserver f.eks.

Men hvis jeg setter opp en battlefield 1943-server når det kommer, er det veldig mye vedlikehold med tanke på å ha den gående oppe? Kanskje folk har erfaring fra BF2 osv?

Håper noen har noen gode forslag, ellers gidder jeg rett og slett ikke ta meg bryet med å skifte linje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Vel, der jeg flytter inn har de 100mbit på deling til de som ønsker, og jobben betaler linja mi. Så for meg blir det veldig billig.

Men ja, jeg ser at det brukes rundt 5-10% av linja i gjennomsnitt gjennom en dag. Like mye opp som ned ca. Men det er vel ikke snakk om at jeg klarer å makse ut linja ved å hoste en spillserver?

En ting til; trenger jeg en fryktelig god PC for å ha en spillserver?

Har en kraftig PC som jeg bruker til vanlig, som kan hoste en spillserver, men av og til brukes den jo til film og annet.

Hvor mye må jeg ut med for å kunne ha en spillserver oppe i f.eks bf2 eller 1943 vil dere tro?

Lenke til kommentar

har hørt noe sykere som jeg tviler veldig på, ifølge IT folka på skolen så skal studenthybelen jeg skal på dele en 1Gbit linje, altså 1000mbit. Dette skal 16 personer dele. Jeg har aldri hørt om så kraftige linjer, så jeg tviler litt, mest sannsynlig så er det 100mbit.

Men hva jeg ville gjort?

1. Kjøpt meg masse HDD'er og nedlastet masse tv serier.

2. aner ikke, spill server hadde sikkert vært kult.

PS. Har 268mbit ned og 54mbit opp. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
Hvor mange er det som skal dele den 100Mbit linja?

Hm, det er jeg usikker på.

Men jeg kan se statistikk fra internettbruket hele året, og den brukte kapasiteten overstiger aldri 15%.

Hvorfor lurer du på det? Vil det bli mmmmye treigere hvis mange er på selvom de ikke bruker så mye av linja? Hm.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt om så kraftige linjer, så jeg tviler litt, mest sannsynlig så er det 100mbit.

Det finnes da vitterlig linjer med kapasitet langt over gbit, tar du i tillegg med at det er studentkompleks stemmer nok det at det er 1gbit på deling :)

Lenke til kommentar

Bidra til et fritt internett; kjør en tor-relay.

Dette hjelper folk som sitter bak sensurerte internettlinjer og støtter ytringsfriheten på internett direkte.

F.eks var tor med på å hjelpe folket i Iran med å få nyheter ut til omverdenen nå nettopp når det var bråk der.

Man kan selv velge om man bare skal bidra med båndbredde mellom andre tor-relayer eller om man skal la relayet være en exit-node som har direkte kontakt med omverdenen.

http://www.torproject.org/

Lenke til kommentar
har hørt noe sykere som jeg tviler veldig på, ifølge IT folka på skolen så skal studenthybelen jeg skal på dele en 1Gbit linje, altså 1000mbit.

Bare husk å lese reglene for bruk av linja, ellers kan du få en fin overraskelse.

Lenke til kommentar
har hørt noe sykere som jeg tviler veldig på, ifølge IT folka på skolen så skal studenthybelen jeg skal på dele en 1Gbit linje, altså 1000mbit.

Bare husk å lese reglene for bruk av linja, ellers kan du få en fin overraskelse.

Jepp, dette er riktig! Mange har restriksjoner på f.eks ftp server.

Lenke til kommentar

Jepp, dette er riktig! Mange har restriksjoner på f.eks ftp server.

som f.eks. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...