El Viking Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Maskinen min døde i går kveld. Den bare frøs og nå vil den ikke boote. Den står der bare med en C1 kode. Ingen pip og helt svart på monitoren. I flg. manualen har det noe med minne eller L2 cache å gjøre. Har prøvd å resette CMOS med jumpere. Ingenting hjelper. Noen tips? Noen som har dette hovedkortet? Og noen som har noe billig PC2700 RAM å selge? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Vell det er RAM relatert i de fleste tilfellene ja... Enten det at minnebrikkene ikke sitter ordentlig i, de er døde eller at de har feil instillinger som for eksempel for tighte timings eller for høy frekvens. Men tror nok de er døde i ditt tilfelle dessverre om du ikke har kondensatorer som er lekk. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Takk for bra svar. Det som skjedde var at maskinen bare frøs midt i en operasjon. Det er første gang dette har hendt meg, og jeg har hatt MANGE forskjellige datamaskiner. Og jeg synes det er litt rart, for maskinen er jo bare 4-5 år gammel. Har kjørt de uklokket og på stock timings hele tiden. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Trenger ikke å være overklokket bare for å ha død av seg selv bare så det er sagt. Minnebrikker dør etter en viss tid, prøv med noen du vet som funker så ser du om det er brikkene eller minnekontrolleren som er gåen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå