Gå til innhold

Verve seg i U.S forsvaret

Brunøye

Anbefalte innlegg

Så da tenkte jeg at det private sikkerhetsfirmaer må være noe og se etter. Så vet noen om firmaer man kan ha muligheter til jobb i uten militær eller politi bakgrunn så skrik ut.

Men er det noen som vet hva som skjer når man mister sin gamle identitet. Hva skjer med livsforsikringen man har? Vil den bli utbetalt til de som har krav på og arve det jeg har? For eksempel familie, kone eller barn hvis man har det.

Securitas! På pengetransporten i Oslo får de lov til å bære våpen og...

Seriøst: Ikke meld deg inn i noen sikkerhetsfirma, då ryker i hvertfall all mulighet for arbeid som krever sikkerhets godkjenning i Norge (politi/militær o.l.).

Søk Hærens befalskole eller fullfør førstegangstenesten og reis på opptak til Telemarks bataljonen. Bli der et år eller to, tren opp kroppen, lær fransk, ta et par fallskjermskurs, begynn med hobby klatring og dersom du får mersmak; Snakk med personellansvarlig der du måtte ende og si at du ønsker å prøve deg i fremmed legionen. Bruk ferien på å reise på opptakk (fase 1 er ca 1 uke), kommer du videre, ring personellansvarlig og si at du kom videre og derfor må si opp jobben. Kommer du ikke videre (Merk: som de fleste gjør) har du fortsatt en jobb å vende tilbake til i Norge.

Arven går greit, men noe livsforsikring vet jeg ikke om er noe vits i. Ville i hvertfall blitt KANON dyr om du melder deg inn i et utenlands sikkerhetsfirma (ala tidligere blackwater).

Endret av Ezl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reint teoretisk så er det mulig for nærmaste familie å få utbetalt livsforsikringa om du blir sporlaust vekke i lang tid.

Om det går lang tid utan at nokon har høyrt for deg så er det mulig å gå rettens veg for å få deg erklært død sjølv utan eit lik eller dødsattest. Husker ikkje detaljane rundt det, men for å kunne gjere det så må du ha vært borte i lang tid og familien din må ha trykket x-antall annonser i aviser der dei ber deg ta kontakt om du er i live.

Sjølvsagt om du då dukkar oppigjen så vil spørsmålet om forsikringssvindel dukke opp.

Lenke til kommentar
Securitas! På pengetransporten i Oslo får de lov til å bære våpen og...

Seriøst: Ikke meld deg inn i noen sikkerhetsfirma, då ryker i hvertfall all mulighet for arbeid som krever sikkerhets godkjenning i Norge (politi/militær o.l.).

Arven går greit, men noe livsforsikring vet jeg ikke om er noe vits i. Ville i hvertfall blitt KANON dyr om du melder deg inn i et utenlands sikkerhetsfirma (ala tidligere blackwater).

Hvorfor minster man all mulighet for arbeid i forsvaret og politie hvis man har tidligere jobbet i et privat sikkerhetsfirma?

Hva mener du med arven går greit?

Hvis jeg skal ha ny identitet så skal jeg ha den for godt!

Så da er det ikke noe vits at den "gammle" meg lever på papiret. Og da er det jo bare en bonus om livsforsikringen blir utbetalt.

Om noen vil kalle det for forsikringsvindel så greit. Men jeg velger heller og se det på som utnytte systemet og muligheten. For livsforsikringen er på 15 mil. :) og det hadde kommet meget godt med for mine nærmeste og meg.

Så da kan jeg godt tøye strikken langt for og få det til.

Var ikke snakk i noe forsikring i legionen, da dette har de fått på plass. Nå er man like godt (dårlig) forsikret som alle franske soldater. Fikk klar beskjed fra fremedlegionen.

De sa foresten at for de så hadde det vært veldig fint om man hadde gjort unna førstegangstjenesten og vær en tur ut i strid, men dette var selvsagt ikke noe krav. Men man ville stige fortere i gradene og de andre oppover i systemet ville ha mye større respekt for deg.

Utrolig hvor flink jeg er i fransk :p (google sitt språkverktøy hjelpte godt på :p )

Men herregud hvor jeg gleder meg til og gjøre noe med det kjedelige livet man har nå. Skal bli godt med noe annet en 9-16 jobb :p (06.00-22.00 var vist "vanlig arbeidstid" i legionen sa de)

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at du sier i fra til familien din at jobben din innebærer at du forsvinner i større perioder uten kontakt.. Så pass mye kan de trolig gi beskjed om.

Hvis man har kone så kunne hun sikkerhetsklareres slik at hun kunne få beskjed om hvor lenge man har tenkt og bli borte, og ca hvor man skal. Men ikke noe om oppdraget selv om det kun er kurs eller trening.

Så ta feks at man skal ta et kurs i frenkrike da vil hun kunne få beskjed om at man blir borte 4 uker og vil være i Europa (fikk ikke et klart svar på om hun fikk vite landet man var i)

Men dette var en prosses som tok lang tid. Og hun måtte i gjennom mange avhør osv før det ville bli en realitet. Og man selv måtte ha vært inne i minst 1 år først!

Men uansett så vil man bli innregistrert som singel uansett om man har barn og kone.

Men dette sa de hang igjen med gammle tradisjoner osv.

Lenke til kommentar

Tja_ I mine øyne virker det hele utrolig dårlig gjennomtenkt, det virker i det minste ikke som du har et veldig bra virkelighetsperspektiv. Du sier du er villig til å "tøye strikken" for å svindle et forsikringsselskap... Sånne holdninger vil ødelegge dine sjanser i det norske forsvaret i det minste. At du bare er ute etter action og strid gjør at du i mine øyne virker som en som har sett for mye på Rambo.

Grunnen til at du nok ikke vil få sikkerhetsklarering i Norge om du har vært med i et Blackwater \ sig opplegg er at det stort sett bare er skytegale "idioter" der. Blackwater ansatte har jo gått ut og sagt de de ble oppfordret til å skyte muslimer i Irak av ledelsen. Forsvaret er hjemme er nok ikke interessert i å ha sånne folk i egne rekker.

Kan jeg spørre hvor gammel du er tja_?

Lenke til kommentar

Støtter siste taler.

Hvis du er ute etter action, ref. stridshandlinger, så er jo det noe de aller fleste soldater innerst inne håper litt på. Så ikke noe galt i det. Men når det blir hovedmotivasjonen synes jeg det blir litt feil.

Skjønner forøvrig fortsatt ikke hvorfor det norske Forsvaret ikke frister. Tror du det er lite action i det norske Forsvaret? Det er selvsagt mindre enn i det amerikanske eller FL. Men sånn situasjonen er i Nord-Afghanistan for øyeblikket, vil jeg være overrasket hvis en norsk kampsoldat (vervet personell såvel som de rett fra fg.tj) har vært der nede i seks måneder uten å ha opplevd action. Norske soldater har vært i en del skuddvekslinger som media ikke har rapportert om. Og den siste tiden har jo norske soldater nærmest ukentlig vært i kamp med Taliban.

FL er forøvrig ikke glamorøst i det hele tatt. Du burde tenke på hva du forlater før du verver deg i FL, familie, venner, en trygg tilværelse, friheten til å gjøre det du vil osv. Verver du deg i det norske Forsvaret derimot, får du alt dette, mye bedre lønn og arbeidsvilkår enn i FL. Men det er opp til deg.

Lenke til kommentar

En annen ting...jeg vet du er veldig keen på å gi de 15 mill til familien, men hvis du blir tatt i forsikringsvindel kan du gi dem store problemer, inkludert fengsel bare fordi du fikk en fiks idé, og overtalte dem til å ta i mot penger du IKKE har rett på, i og med at du ikke ligger 6 fot under.

Dessuten tar ikke Fremmedlegionen inn forbrytere, de samarbeider med interpol og politi over hele verden for å unngå å få inn svindlere. Du er neppe den første med idéen om å svindle til deg masse penger, for så å fordufte i legionen.

Endret av Master_Chef
Lenke til kommentar
Støtter siste taler.

Hvis du er ute etter action, ref. stridshandlinger, så er jo det noe de aller fleste soldater innerst inne håper litt på. Så ikke noe galt i det. Men når det blir hovedmotivasjonen synes jeg det blir litt feil.

Skjønner forøvrig fortsatt ikke hvorfor det norske Forsvaret ikke frister. Tror du det er lite action i det norske Forsvaret? Det er selvsagt mindre enn i det amerikanske eller FL. Men sånn situasjonen er i Nord-Afghanistan for øyeblikket, vil jeg være overrasket hvis en norsk kampsoldat (vervet personell såvel som de rett fra fg.tj) har vært der nede i seks måneder uten å ha opplevd action. Norske soldater har vært i en del skuddvekslinger som media ikke har rapportert om. Og den siste tiden har jo norske soldater nærmest ukentlig vært i kamp med Taliban.

FL er forøvrig ikke glamorøst i det hele tatt. Du burde tenke på hva du forlater før du verver deg i FL, familie, venner, en trygg tilværelse, friheten til å gjøre det du vil osv. Verver du deg i det norske Forsvaret derimot, får du alt dette, mye bedre lønn og arbeidsvilkår enn i FL. Men det er opp til deg.

Det norske forsvaret frister ikke enkelt og greit. Vil oppleve noe, ikke bare dulle rundt som om det var mormor som bestemte .p . vil oppleve den strenge diseplinen, noe norge overhode ikke har! Har ikke lyst og dra en plass der det er som og være hjemme, men bare med litt trening, går i grønt og koser seg.

Sikkert ikke det mest lure med forsikringen, men men. den tid den sorg. :p

Moralen for det per dags dato sier et fett for min del. Men får se hvis man faktisk har muligheten om jeg vil være så kynisk :p

Men viktigste er og bli bekvitt det låne jeg har. siden forsvinner jeg bare vil det gå ut over andre, og de må da slite med mi gjeld. Noe jeg aldri vil la de gjøre.

så eventuelt hvis man får seg en godt betalt vaktjobb. Sånn type livvakt i sør-afrika der man passer på en med litt for mye penger ja da ville alt vært mye lysere.

Men men.

Eventyr skal det no uansett bli, så får man se hvor man ender. Men trur jeg skal prøve og få meg en jobb der man kan tjene kjappe penger ca 300k for så og se muligheten til en ærlig tjeneste i legionen. Uten og rømme fra problemer.

Lenke til kommentar
Det norske forsvaret frister ikke enkelt og greit. Vil oppleve noe, ikke bare dulle rundt som om det var mormor som bestemte .p . vil oppleve den strenge diseplinen, noe norge overhode ikke har! Har ikke lyst og dra en plass der det er som og være hjemme, men bare med litt trening, går i grønt og koser seg.

Vanskelig å ta deg seriøs når du overhode ikke har peiling på hva du snakker om...

1. I forsvaret kan du gjøre alt, JA du kan sitte på ræva hele førstegangstenesten med en playstation kontroll i hånden og popcorn i kjeften, MEN du kan også få deg en reel militær utdanning med mer enn nok disiplin for å slukke eventyrlysten din.

2. Om du vil oppleve noe... søk fallskjermjeger som førstegangstenesten din, KJK, MJK, HJK... du vil garantert oppleve noe, eneste problemet er at de har en tendens til å luke ut... enkelt personer.. allerede på sesjon.

3. "bare litt trening?", med tanke på hva? hva sameligner du "treningen i militæret med?" gym timene på skolen?. Gi oss litt informasjon; hva løper du 3000m på?, hvor mange pull ups tar du? svømming 100meter? 30km? etc. Skal alltid klare å finne noe i førstegangstenensten din der du blir kjørt hardt nok.

4. "går i grønt og koser seg." Er jo halve meningen? like det du gjør, det være seg på skytebane eller under mestringsøvelse.

5. Forøvrig er det mange avdelinger som fortsatt gjennomfører "helvetes uker" eller "mestringsøvelser", kom deg inn i en slik avdeling og gjennomfør.. så skal du få oppleve noe.

Personlig har jeg ingenting imot dine ønsker om fremmedlegionen, som sagt vurderer jeg en slik retning selv. MEN og her er forskjellen mellom å lykkes/ikke lykkes -> PLANLEGGING. La oss si at du består opptaksukene, skriver kontrakt på 5 år, og finner ut at du ikke gidder mer, vet du hva konsekvensene er? I verstefall kan du bli stempla desertør og fengslet.

Jeg gjentar, gå inn i førstegangstenesten i Norge, ta det som en test, klarer du å fullføre året i en operativ avdeling så vurderer du fremmedlegionen.

"sikkerhetsvakt for en rik fyr i sør afrika" n/c

Lenke til kommentar
Marinejeger, Falskjermjeger er jo bare noen få av flere "hardcore" gren.

Folk knekker bein, sulter og pisser blod på falskjermjegeropptakene har jeg hørt.

Sulter gjør du flere steder en opptaket til fallskjermjeger, er vanlig på de fleste opptakk innenfor militæret, til og med på FOS sulter de. Når det gjelder knekke bein og pisse blod vil jeg garantere deg at det i såfall kun er enkelt tilfeller, hva er vel poenget med et opptakk om deltakerene blir skadet?

Lenke til kommentar

Tja_: Kom deg over pubertetsstadiet, og prøv å i det hele tatt komme deg inn til førstegangstjeneste før du kritiserer det norske forsvaret for å være for enkelt og snilt. Du tror kanskje du er tøff, men jeg er villig til å vedde 500 kr på at du ikke har sjangs til å bli marinejeger. Både fordi det er altfor hardt for de aller fleste, men også fordi du har holdninger som en uvitende 12 åring. Prøv det først, så kan du komme med kritikk.

Lenke til kommentar
Marinejeger, Falskjermjeger er jo bare noen få av flere "hardcore" gren.

Folk knekker bein, sulter og pisser blod på falskjermjegeropptakene har jeg hørt.

Sulter gjør du flere steder en opptaket til fallskjermjeger, er vanlig på de fleste opptakk innenfor militæret, til og med på FOS sulter de. Når det gjelder knekke bein og pisse blod vil jeg garantere deg at det i såfall kun er enkelt tilfeller, hva er vel poenget med et opptakk om deltakerene blir skadet?

Nå har ikke jeg vært der da, så jeg skal ikke påstå noe som helst. Men jeg har blitt fortalt at man blir så sluten under opptaket til FJ at beina blir porøse. Og mange holder ikke ut fordi de blri for svake, og noen får knekte bein.

I tillegg så hopper de mer fallskjerm på ett døgn enn det som egentlig er vesentlig for et menneske.

Har ihvertfall blitt fortalt om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...