Gå til innhold

Verve seg i U.S forsvaret

Brunøye

Anbefalte innlegg

Det samme gjelder den amerikanske hæren. De er LANGT hardere enn norsk hær, og du bør gjennom førstegangstjeneste før du går videre med den tanken.

Eh? Hvor har du dette fra? Ja, US Rangers er nok en del hardere enn Sambandsbataljonen i Norge, men å bastant si at den amerikanske hæren er "LANGT" hardere enn den norske blir litt drøyt. Synes jeg.

Fra en kamerat som har gjort begge deler. Jeg skal ikke her bastant påstå at han har rett, eller at det er slik i alle tilfeller, men det var nå en gang hans dom. (Han hadde dobbelt statsboerskap eller noe sånt, faren er Amerikansk, og han flyttet til USA en stund etter videregående. Etter 9/11 vervet han seg.)

Å være i en amerikansk avdeling og en norsk avdeling gir ikke grunnlag for å si at det amerikanske forsvaret er hardere enn det norske. Det amerikanske forsvaret har kontorstillinger, akkurat som det norske, og det norske forsvaret har meget tøffe opptakskrav for enkelte avdelinger, sikkert på akkurat samme vis som det amerikanske.

Vil gjette det amerikanske forsvaret er tøffere i gjennomsnitt, uten å ha noe grunnlag for dette. Men dette vil ikke si at trådstarteren vil få det hardere i det amerikanske forsvaret enn i det norske. Han vil nok få en stilling som passer han. Har han de egenskapene som skal til for å verve seg i en operativ avdeling, vil han ha større sjanser for å havne i en operativ avdeling, og dermed få en hardere tjeneste.

Dersom dette er noe trådstarteren vil, kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle gjennomføre dette. Det er mye som kan gå galt, men er man motivert, kommer man lengre. Gitt at dette bare ikke er en impulsiv idé fra film, en artikkel eller lignende. :)

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å lære seg Fransk og tilbringe mye tid med sand under bena?

Legionen er allerede blitt nevnt.

Jeg har også hørt at utlendinger har mulighet til å tjenestegjøre noen steder i det britiske forsvaret.

Det kom f. eks. fram at han Joshua French i Kongo-saken hadde vært britisk fallskjermjeger eller noe sånn en kort stund. Jeg er for lat til å sjekke ut tjenestemulighetene, men det er vel bare å lese litt på britenes militære nettsider, så finner man fort ut av det.

Lenke til kommentar

Såørsmålet er kva TS vil ha ut av dette.

Grunnen til at folk verver seg til Fremmed Legionen er at dei får oppleve kamphandlingar og etterpå vil dei få velge om dei vil ta tilbake sin gamle identitet eller om dei vil få ny identitet som fransk statsborger. FL er dermed mest ettertrakta for folk som vil starte på nytt med blankt rulleblad.

Når det gjeld den amerikanske hæren så får du sikkert værva deg, men du får nok også kun dei farlige møkkajobbane som dei ikkje vil miste amerikanske liv på.

Om det er actiondelen av krig som fristar så trur eg heller du skal sjå litt på dei private sikkerheitsselskapa som opererer i krigssoner.

Lenke til kommentar
Såørsmålet er kva TS vil ha ut av dette.

Grunnen til at folk verver seg til Fremmed Legionen er at dei får oppleve kamphandlingar og etterpå vil dei få velge om dei vil ta tilbake sin gamle identitet eller om dei vil få ny identitet som fransk statsborger. FL er dermed mest ettertrakta for folk som vil starte på nytt med blankt rulleblad.

Når det gjeld den amerikanske hæren så får du sikkert værva deg, men du får nok også kun dei farlige møkkajobbane som dei ikkje vil miste amerikanske liv på.

Om det er actiondelen av krig som fristar så trur eg heller du skal sjå litt på dei private sikkerheitsselskapa som opererer i krigssoner.

Fremmed legionen frister pga den helt syke opptreningen man får. Den helt vannvitige opplevelsen det er og være lamme andre fra så mange nasjoner og ikke minst det at det er en veldig stor mulighet til at man handler i strid.

Og så frister det med ny identitet. Ingen lån og helt blanke ark. Må si for kropp og sjæl at det frister mest.

Men når man får ny identitet, hva vil da skje med den "gammle meg"?

Har jo livsforsikring, og hadde jo vært kanon om den da ville gi utbytte til moren min. Slik at ho endelig kan leve et liv uten og måtte snu på vær 5 øring for og få endene til og måtes.

U.S army frister pga der her de også god trening og språket ønsker jeg smatidig og lære mer om.

Grunnen hovedsaklig er jo pga jeg har lyst og oppleve noe som få gjør. Har lyst på en meningsfylt og spennende jobb. Lyst og oppleve action rett og slett.

Jeg vurderer litt det norsk forsvar, men det frister egentlig ikke noe særlig. Vet ikke helt hvorfor.

Men jeg ser du nevner private firmaer, har du noen du kan vise til?

Bortsett fra Blackwater eller hvordan det skrives.

Jeg vurderer egentlig alt, men lyst og gjøre noe helt nytt. Noe helt uvant fra min daglige statiske kjedelige ikke fysikske jobb. :tease:

Så bare kom med innspill.

Endret av tja_
Lenke til kommentar
Hvis han vil bli sprengt av Taliban og bli krøpling, så la han nå få reise ned dit da.

Har da ikke tenkt og bli sprengt. Holder med og bli skutt!

Ingen som har nektet meg på forumet og dra, og hadde vært morsomt om noen hadde prøvd og nekte noen og gjøre noe gjennom et forum :p

Men har du ikke mer og komme med en en slik usaklig komentar så er det kanskje ikke så nødvendig og skrive det?

Lenke til kommentar
Fordi du sier du har tenkt til å bli skutt, ikke sprengt.

Hehe. Har vel heller tenkt og ungå begge deler.

Men ja, bedre og bli skutt en sprengt.

Men holder oss heller litt mer om temaet, og litt mindre tull :p

Tror ikke det hadde vært noe særlig å bli skutt heller. Grov-kalibrede våpen lager et lite inngangssår, og et stort krater på baksiden. Treffer kulen riktig sted frigis giftstoffer som kroppen egentlig hadde tenkt å skille ut, og giftstoffene blander seg i blodet, og gir deg en sakte og smertefull død :p Hvorfor vet jeg slikt? Leste en sykt vemmelig men samtidig interessant artikkel om dette en gang. Kan ikke huske helt hvor, om det var i et blad eller på internett.

Lenke til kommentar

Satt og leste litt rundt på nett og fant ut noe som kunne være svært spennende og oppleve.

Det var snakk i sikkerhetsvakt jobb på oljerigger i sør Afrika, der man skulle passe på riggen mot terroristangrep.

Det sto jo dessverre ikke noe om hvordan man får en slik type jobb.

Så da lurer jeg på om det er noen som har noen gode ider til sikkerhetsjobber i utlandet som er utrolig spennende og action fylte :p

Så til og være seg i U.S army. Har undersøkt en del der. Og man kan ikke få noen tøffe tjenester så lenge man ikke er statsborger der. Man kunne søke om og få lov og tjenestegjøre i utlandet, men var ikke sikkert at man fikk dette godkjent.

Så med det har jeg lagt det bak meg.

Så da gjenstår det egentlig kun legionen da. Og etter og ha lest boken av Øystein Paulsen så frister det meget mye. Men får jeg vurderer og skrive under på en 5 års! Kontrakt vil jeg først smake litt på den type ”jobb” og livsstil.

Så da tenkte jeg at det private sikkerhetsfirmaer må være noe og se etter. Så vet noen om firmaer man kan ha muligheter til jobb i uten militær eller politi bakgrunn så skrik ut.

Så får tiden vise om man drar til legionen eller ikke.

Men er det noen som vet hva som skjer når man mister sin gamle identitet. Hva skjer med livsforsikringen man har? Vil den bli utbetalt til de som har krav på og arve det jeg har? For eksempel familie, kone eller barn hvis man har det.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har sett så skal det ikke være noe problem å verve seg i Army/Marines/Air Force/Coast Guard

Tingen er at, hvis din avdeling blir deployert til utlandet, så MÅ du ha amerikansk statsborgerskap. Siden du åpenbart ikke kan kjempe med det amerikanske flagget på brystet/skuldrene uten å faktisk være amerikansk statsborger.

Mén, jeg har hørt rykter om at statsborgerskap-søknaden KAN bli kjørt igjennom "fortere" enn normalt (sånn rent byråkratisk sett) hvis avdelingen du befinner deg i blir deployert utenlands, men vet ikke om det er vits i å gamble på det.

Men mitt tips er å enten sette deg av tid en dag, for å faktisk ringe til en rekrutterings-offiser fra Army/Navy/Air Force/Coast Guard for å snakke med dem. De kan helt sikkert hjelpe deg! Ellers så kan du jo prøve å sende en email til dem.

Hvis du ser på den youtube videoen, så kan du se(høre) at det kreves at man har bodd 2 år sammenhengende (minimum) i USA, så du bør nok søke om Green Card allerede nå! Hehe..

Men som jeg sa, hør med rekrutterings offiserene/befalet, de vet helt sikkert svaret!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...