Killswitch Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Et uttrykk... "Bare min mening" er vel noenlunde den norske betydningen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Blir vel mer "det lille jeg har å dele" tror jeg.. Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Trenger bare være immigrant i USA for å joine. Lenke til kommentar
Selvbyggern Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hvorfor joine? Du vil jo ikke kunne få noen "bra" jobber i U.S Army uansett... Know your limits. Service members who are not U.S. citizens cannot become commissioned or warrant officers. These ranks require a security clearance which is only available to U.S. citizens. Step 6 Examine the job descriptions. Non-U.S. citizens are restricted to jobs which do not require security clearances. These include such diverse positions as band member, diver, armor crewman, firefighter, machinist, journalist and mechanic. Step 7 Learn the locations of jobs for which you qualify. Although non-U.S. citizens are eligible for jobs which do not require a security clearance, these jobs may be performed in areas which require a security clearance Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Sant, men etter fem års "ansettelse" i forsvaret kan du jo bli citizen. Du må bare få green card først. Et litt mer sannsynlig forslag kan jo være den franske fremmedlegionen, men den er litt spesiell... Endret 2. august 2009 av tofagerl Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Sant, men etter fem års "ansettelse" i forsvaret kan du jo bli citizen. Du må bare få green card først. Et litt mer sannsynlig forslag kan jo være den franske fremmedlegionen, men den er litt spesiell... Litt spesiell... Går du i fremmedlegionen får du ikke kjøre bil før du har vert der i 3 år, du får ikke kontakte tidligere venner/familie det første året, du får ikke ha noen tilknytting til det gamle livet (det vere pass, bank kort, bank konto etc) Bindingstiden er min 3 år og refselse er ikke kakebua i 2 dager, for å si det sånn. Ville heller kjørt norsk og verva meg i tmbn, kjørt BS eller 4 årig gjennomgående KS. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Sant, men etter fem års "ansettelse" i forsvaret kan du jo bli citizen. Du må bare få green card først. Et litt mer sannsynlig forslag kan jo være den franske fremmedlegionen, men den er litt spesiell... Kan du fortelle litt mer om franske fremmedlegionen? Har aldri hørt om det før. Takk for alle svar. Skal foresten ta kontakt med en slekning på samboern sin side som jobber i forsvaret i usa. Hun sitter ganske så høyt oppe, så får jeg høre om det er noen muligheter. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Vil du til legionen skal du jaggu ha en VELDIG stor interesse for det! Det er ikke et sted du plutselig finner ut at du vil til, om du ikke er helt idiot. Etter hva jeg har hørt og lest om legionen så er det relativt ofte folk som dør allerede under opptak, de får bare de værste møkkajobbene, og om du skulle få noen psykiske eller fysiske problemer... Så er det rett ut, og der står du plutselig på bar bakke. Siden du tydeligvis ikke visste om legionen, les en bok om emnet, en nordmann som var der har skrevet bok om sine opplevelser der. God, men skremmende bok forøvrig. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Vil du til legionen skal du jaggu ha en VELDIG stor interesse for det! Det er ikke et sted du plutselig finner ut at du vil til, om du ikke er helt idiot. Etter hva jeg har hørt og lest om legionen så er det relativt ofte folk som dør allerede under opptak, de får bare de værste møkkajobbene, og om du skulle få noen psykiske eller fysiske problemer... Så er det rett ut, og der står du plutselig på bar bakke. Siden du tydeligvis ikke visste om legionen, les en bok om emnet, en nordmann som var der har skrevet bok om sine opplevelser der. God, men skremmende bok forøvrig. Hvordan bok tenker du på da? Har lest litt. men før jeg vil vurdere noe som innebærer en lengere kontrakt så må det enda sykt mye lesing til. Men må si det skremmer og frister litt. Men likte det at de gir folk fra andre land en mulighet. Skal ta og ringe de og høre litt. Håper bare at den som svarer kan engelsk. for fransk det kan jeg ikke. hehe Lenke til kommentar
Master_Chef Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Elisabeth Nord (norsk regissør) har laget en dokumentar som heter "The Legion" Det finnes sikkert flere filmer om det hvis du bruker google aktivt. På den måten kan du se intervjuer med ekte legionærer, men det er jo klart at mye blir utelatt i disse intervjuene. Ellers fant jeg en tråd på nettet hvor en amerikansk legionær svarte på mange spørsmål om Legionen, så igjen, google is your friend. Du kan prøve siden militaryphotos.net, der pleier de å diskutere mye slikt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Tror det er bedre med dokumentarer en fiction. Fremmedlegionen er jo stort sett kjent gjennom bøker av Frederick Forsyth og lignende fra en tidsperiode hvor de kjempet i Algerie o.l. I dag er de vel stort sett på de samme områdene som den vanlige franske hæren er i. Afghanistan osv med andre ord. Det er dog IKKE en hær for deg med mindre du har vært gjennom førstegangstjeneste og på slutten HIGRET etter større utfordringer. Det samme gjelder den amerikanske hæren. De er LANGT hardere enn norsk hær, og du bør gjennom førstegangstjeneste før du går videre med den tanken. Jeg tror også fremmedlegionen har en høy aldersgrense. 25 år eller noe sånt... Men når jeg tenker meg om kan det være offiserer... Hmm... Lenke til kommentar
echo-bravo Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Sånn generelt, hold deg unna FL. Greit nok at det kan virke interessant, men jeg ville heller satset på det norske forsvaret. Å verve seg i US Army for å lære språk ser jeg heller ikke helt poenget med, men det er kanskje bare meg. Hvis det er "action" man er ute etter, så er det nok litt mer av det i US Army enn i norske Hæren. Men tro meg, du får kjørt deg i den norske Hæren også. Er ikke (lenger) slik at norske styrker bare sitter i leir og drikker kaffe og slapper av. Selv synes jeg også at greia med å verve seg i et eller annet forsvar bør være litt patriotisk bestemt, og ikke bare være en slags freelancer som tar det mest heftige eller det som ser tøffest ut. Det samme gjelder den amerikanske hæren. De er LANGT hardere enn norsk hær, og du bør gjennom førstegangstjeneste før du går videre med den tanken. Eh? Hvor har du dette fra? Ja, US Rangers er nok en del hardere enn Sambandsbataljonen i Norge, men å bastant si at den amerikanske hæren er "LANGT" hardere enn den norske blir litt drøyt. Synes jeg. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Enn kan vel si at de inntrykkene man sitter igjen med etter noen turer ut med det amerikanske forsvaret kan være langt tøffere enn det norske. Men å si at selve utdanningen, eller tjenesten er tøffere har du nok ikke noe grunnlag for uttale deg om. Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Typisk, idiolisering eller hva no enn ordet er. Du ønsker noe du ikke kan ha, noe som er "mystisk" og ikke minst farlig. Verver du deg i U.S forsvaret eller for den slags skyld fremmed legionen kan jeg garantere deg at du kommer til å tenke "jeg skulle heller blitt i Norge", mer enn 10 ganger før rekrutten er ferdig, om du klarer å gjennomføre den. Ønsker du likevel å ta sjansen, tren deg skikkelig opp først. Då er det ikke snakk om 20 push. 30 sit ups og 4 hangups... Om du "ikke klarer mer" i legionen utøver offiserene fysisk vold mot deg, til du enten klarer det eller bestiller fly hjem til Norge med varig men. For øvrig kan du høre hva denne nordmannen har å si om fremmedlegionen: Gardisten som ville bli legioner referanser til volden hører du der og ser på youtube sine videoer av legionen... Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Forøvrig har du en legioner som har svart en del på spørsmål i denne tråden. Og discovery sin dokument: her. Jeg har selv vert innom tanken, men tror jeg søker ks for så og se hvor jeg står etter pliktårene. Endret 8. august 2009 av Ezl Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Det samme gjelder den amerikanske hæren. De er LANGT hardere enn norsk hær, og du bør gjennom førstegangstjeneste før du går videre med den tanken. Eh? Hvor har du dette fra? Ja, US Rangers er nok en del hardere enn Sambandsbataljonen i Norge, men å bastant si at den amerikanske hæren er "LANGT" hardere enn den norske blir litt drøyt. Synes jeg. Fra en kamerat som har gjort begge deler. Jeg skal ikke her bastant påstå at han har rett, eller at det er slik i alle tilfeller, men det var nå en gang hans dom. (Han hadde dobbelt statsboerskap eller noe sånt, faren er Amerikansk, og han flyttet til USA en stund etter videregående. Etter 9/11 vervet han seg.) Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Eller du kan bare søke om internasjonal tjeneste via det norske forsvaret istedenfor å være med å stjele andre sine oljeressurser. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Du er klar over at det vi gjør i veldig liten skala i utlandet, gjør USA i veldig stor skala? De har 26215 soldater i ISAF, som gjør det samme som våre 598, pluss rundt 10'000 under egen kommando til å trene ANA og ANP. Våre 598 inkluderer vel også OMLTen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 (endret) Excuse me, sir. Seeing as how the V.P. is such a V.I.P., shouldn't we keep the P.C. on the Q.T.? 'Cause if it leaks to the V.C. he could end up M.I.A., and then we'd all be put out in K.P. Endret 8. august 2009 av tofagerl Lenke til kommentar
Ezl Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Eller du kan bare søke om internasjonal tjeneste via det norske forsvaret istedenfor å være med å stjele andre sine oljeressurser. Det norske forsvaret har en mye strengere medisinsk evaluering for utenlands teneste. Fremmed legionen og USA sender deg ut uansett om det står fargesvak på papiret, eller moderat astma... Så lenge du kan se fienden og løpe testene på en grei tid riktig nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå