Gå til innhold

Verve seg i U.S forsvaret

Brunøye

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått en litt syk ide i hodet mitt.

Tanken er og lære bedre engelsk, og det beste er jo og bo og leve i et land der de snakker det som morsmål.

Og da tenkte jeg og sette nese mot U.S.A.

Og for og oppleve enda litt mer gøy, tenkte jeg og vere meg i forsvaret.

Så da lurer jeg på om noen vet om det er mulig?

Har sendt mail til U.S forsvaret men har ikke hørt noe i fra de enda, så spør i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er nok ganske så sikker på at du må ha ett amerikansk statsborgerskap for og i det hele tatt prøve seg på FBI, CIA eller MIL.

Du bør nok bare lete på sidene der eller ringe den amerikanske ambassaden i Oslo. Helst det siste!

Endret av stienj
Lenke til kommentar

Du må trolig ha noen spesielle kvalifiaksjoner for å komme deg inn i det Amerikanske forsvaret, men det er mulig at du får jobbe der via det Norske, men her og krever det litt. Hvis du tar flyger skolen via forsvaret, så vil du lære og fly i California! ;)

Lenke til kommentar

Du kan jobbe i USA som norsk offiser ja, men da skal du ha vært "noen år" (les: veldig mange. De fleste stillinger i USA er for stabsoffiserer). Med mindre du tar flygerskolen, selvøflgelig

Det finnes nok en del "bakveier" inn i de amerikanske væpnede styrkene, men da må du ha spesielle kvalifikasjoner (f. eks. språk. Norsk teller ikke ;) ). Hvis du ikke har det, er det bare å glemme. Du trenger statsborgerskap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Er det ikke Amerikanerne som er så fascinert av Norge? :p HUsker jeg så et intervju på youtube hvor de snakket med en Seal som sa at utenom Amerika så var Norge det beste stedet han hadde vært.

Lenke til kommentar
Trenger ikke mer enn et greencard for å verve deg til US army.

Kan du fortelle litt mer?

Har du noen kilder og vise til?

Vil ikke i forsvaret gjennom det norsk :p

Vil oppleve det amerikanske på ondt og ondt :p og kanskje litt godt.

Skal ringe ambasaden og høre.

Lenke til kommentar

Om begrunnelsen din for å verve deg i forsvaret til amerika er for å ha det gøy og lære deg engelsk tror jeg du bør revurdere planen. USA har en helt annen militær kultur enn i Norge, mye lavere lønn og mange flere tilfeller av psykiske/fysiske skader. Dessuten må du helt sikkert verve deg for en gitt tid, det vere 3 eller 5 år er jeg ikke sikker.

Men har du fullført førstegangstenesten i Norge? eller vert innom militæret på annen måte? Blir litt dumt å hoppe i noe slikt om du ikke vet hva du går til.

Lenke til kommentar
Skulle ikke USA begynne med å gi ut statsborgerskap til folk fra fremmede land som meldte seg inn og fullførte noen år i militæret?

Har hørt noe om det. Så kilder på et annet forum som jeg henger på, men kan ikke oppdrive de i farta. Poenget, jo det går, men det er sikkert et "par" klausuler rundt det der.

Lenke til kommentar
Om du verver deg til militæret i USA så er sjansen også stor for at de sender deg til Irak eller Afghanistan. Om du vil det så må jeg nesten bare ønske deg lykke til..

Er en av grunnene til jeg vil inn der ja.

Og jeg vet at det økonomisk sett ikke er gunstigere, men har hørt av en amerikaner jeg kjenner at hvis man verver seg til utenlandstjeneste når man verver seg, så dekker de privat bolig for familien. Og så får jeg nok penger til og betale ned et lite lån på 200.000 kr. så da er det greit for meg.

Og så vet jeg at amerikanerne lar folk prøve seg i deres spesialstyrker selv om man ikke er super mann. De ser på innsatsvilje (kommer seff ikke på det rette orde jeg tenker på). For de kan piske deg i form uansett utgangspunkt, så lenge man ikke har noen skader osv.

Skulle ikke USA begynne med å gi ut statsborgerskap til folk fra fremmede land som meldte seg inn og fullførte noen år i militæret?

Har hørt noe om det. Så kilder på et annet forum som jeg henger på, men kan ikke oppdrive de i farta. Poenget, jo det går, men det er sikkert et "par" klausuler rundt det der.

Hvordan forum er det?

Hvis det ikke er lov og skrive det på åpent forum kan du kanskje sende link på pm?

Lenke til kommentar
Hvis det ikke er lov til å skrive det på åpent forum, er det ikke lov til å skrive det i en PM heller ;)

Akurat det nekter jeg og lese. hehe

Men ser ikke hvorfor det ikke skulle være lov, så satser på at det går fint. hehe

Men folk med forslag på hvordan man får realisert denne litt rare iden kan med stor glede skrive litt om det her :new_woot:

Lenke til kommentar

Det der hørtes rett og slett ut som en tullete ide som bunner ut i uvisshet om hva det egentlig dreier seg om. Du kan tjene gode penger ved å dra ut til intops med det norske forsvaret og, og det uten å være omgitt av bermen av USAs befolkning.

Just my 2 cents.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...