tness Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Jeg kjøpte meg en pigtail (N male to RP-SMA male pigtail) på 5 meter som jeg tenkte jeg skulle bruke til et trådløst USB adapter. Jeg testa kabelen og Yagi antennen på USB adapteret, men fikk opp svært få APs, kun mitt eget hjemmenettverk. Jeg tenkte jo at lengden på kabelen var altfor lang, og at signaltapet var for stort. Testa kabelen på min stasjonære PC som har et trådløst PCI kort. Der funka den helt fint, fikk opp en drøss av AP's rundt omkring. Løsningen som jeg har tenkt på er at jeg må kjøpe en mye kortere pigtail, men hvor kort? 1 meter? Eller kjøpe meg et USB adapter som har en kraftigere sendestyrke 500mW? Endret 31. juli 2009 av tness Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Pigtail er som regel godt under 1M lang. Kjøpte nettopp en på ebay http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksi...k+pigtail+cable Det normale er å gå fra rp-sma til N og så koble dette på en kvalitetskabel som bruker N eller bedre i begge ender. Man taper fort like mye på en lang kabel som man har i antenneforsterkning ved så høye frekvenser. Bruker man et USB-adapter så slipper man kabeltap før antennen og det er ofte den beste løsningen. Endret 31. juli 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Forlenger du usb-kabelen med 2-4m så får du ikke signaltap, så det kan være glupt å forlenge usb-kabelen istedet for pigtailen. Lenke til kommentar
tness Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Jepp, har bestilt meg det nødvendige for å få utnytta antenna slik jeg hadde tenkt. Det vil si et 500mW USB adapter med USB kabel og SMA kontakt for antenne. Pluss en pigtail på under 1 meter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå