tinsley Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hallais! Sitter med en Dell Mini 10 med XP og synes den er litt treg. De har jo ikke mere enn 1gb ram installert men det skulle jo gaa greit. Det finnes vel andre OS som bruker mye mindre ressurser enn Xp som man kan bruke? Noen nevnte Knoppix Linux som et alternativ? Takker Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hvis maskinen ikke er så altfordyr og har speiselle dell komponenter, koster det deg 400,- for 4GB .. Ellers kan jeg anbefale Win7 32-bit, jeg bruker det på min 700MB bærbare.. =) Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Hvis maskinen ikke er så altfordyr og har speiselle dell komponenter, koster det deg 400,- for 4GB .. Ellers kan jeg anbefale Win7 32-bit, jeg bruker det på min 700MB bærbare.. =) Dell maskinen tar ikke mer enn 1gb. Brikken er sveiset fast eller noe mener jeg, har ikke sett nedi, men det er ingen som selger minnebrikker til Mini 10 utgaven som jeg har funnet og man kan heller ikke kjope mer fra Dell. Vet du hvor man kan faa kjopt dette? Jeg har modellnr 1010 og ikke 1011 som tar 2 gb ;-( Mulig jeg skal prove W7 og se hva det tar ja. Endret 31. juli 2009 av tinsley Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Easy Peasy og Mobilin burde være lite og lett. Tilpasset netbook. UI for Mobilin virker spesielt kul, og OSet er rettet spesielt mot Intel Atom-prosessoren som finnes i din maskin. Endret 31. juli 2009 av Trynemjoel Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Easy Peasy og Moblin er ikke spesielt lett i forhold til lett. Og det er ikke OS du ser etter, men noe med en VM som ikke prøver å ete systemet(ex: Vista sin). DSM og Knoppix shipper med veldig lette, men de er beregnet for å kunne kjøre smooth på et virkelig utdatert system Men f.eks Crunchbang holder lenge, fordi den ikke shipper med helvete som grunnlag(aka stort stygt VM med mer). Edit: Vista sin VM som i "prøver å ete systemet". Endret 31. juli 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Windows 95. Forøvrig er OS skrevet helt og holdent i Assembly de som jeg har vært borti bruker minst. Endret 31. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 DSL - Damn Small Linux Tror hele shiten er 4 mb elns MED gui! : D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå