Gå til innhold

[Løst]Valgets kvaler - GTX 285, GTX 295 eller HD 4870 X2?

Anbefalte innlegg

Ohkey...

Siden vannkjølinga sprang lekk for en stund siden og drepte skjermkortet mitt er jeg nå på jakt etter et nytt et. Har valget mellom GeForce GTX 285, GTX 295 og Radeon HD4870 X2, men siden jeg er litt rusten når det gjelder hardware trenger jeg hjelp for å velge.

Pris spiller liten rolle her da jeg kan få tak i alle kortene til en forholdsvis billig penge, men hvis du mener et spesielt kort er knallbra i forhold til prisen så er det bare å kaste det inn.

Kortet skal brukes på en 24" skjerm med 1920x1080 oppløsning, jeg kommer nok til å bruke det til en del nyere spill som Crysis, World in conflict, DCS: Black Shark, Prototype etc og selv om jeg egentlig ikke er noen grafikkhore ser jeg gjerne at det klarer å kjøre med litt eyecandy. Støy er også en faktor, da jeg har senga mi 3 meter unna pc'en :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller ikke så stor rolle hvem av dem du velger når du skal spille på en 24". Jeg har 4870x2 selv og drar alt på max. Om jeg ikke får kjørt crysis med så høye instillinger spiller ingen rolle for min del iom at det er et kjedelig spill.

Regner med at du kun vil ha 1 kort og ikke 2(sli/cf).

4870x2 bråker en del mens man gamer, men er ganske stille ellers.

Har ikke hatt 295gtx, men har hørt folk si litt forskjellig ang første revisjonen av kortet mtp støy. Vil derfor anbefale å kjøpe den "nye" versionen av 295 gtx med 1x pcb, mer stille og kjølig.

Hvis penger ikke er noe problem så er 295gtx veien å gå, da dette gir best ytelse av de 3 du nevner. 4870x2 over 285(4870x2 er vel billigere en 285 for tiden også).

Lenke til kommentar

Takk for raske svar :)

Har ikke hovedkort med CF/SLI-mulighet, så jeg må pent satse på ett grafikkort. Vipper foreløpig mellom HD4870 X2 og GTX 295 nå, selv om jeg vet at blant annet DCS: Black shark ikke helt liker driverne til ATI. Men, siden de fleste problemene ser ut til å ha vært knyttet til Catalyst 8.xx og tidlig 9.xx så virker det som de har klart å løse det.

Edit: Har snust litt på dette skjermkortet, og det ser ut som det er en singel PCB-versjon som er avbildet. Noen som kan bekrefte eller avkrefte at det er singel PCB-versjonen de selger?

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Ok... Da ble den brått en ganske sterk kandidat siden alternativet jeg hadde i tankene var å kjøpe et HD 4870 X2 og erstatte "løvblåseren" med en Accelero Extreme-kjøler, noe som hadde kostet meg rundt 3500-ish.

Har et Gigabyte EP45-UD3P hk og en Intel Q9550, foreløpig på stock hastighet. Fant forøvrig ut at hk'et kan kjøre i "amputert" CF med 8x båndbredde pr kort, men siden jeg ikke aner hvor mye det vil påvirke ytelsen i forhold til 16x båndbredde så holder jeg meg til ett grafikkort.

Lenke til kommentar

Da var valget gjort, og siden det dukket opp et par andre ting som trengte penger ble økonomien brått en del mer begrenset enn jeg hadde regnet med.

Valget falt dermed på et MSI GTX 285 Superpipe istedet, så skal jeg heller strekke meg mot toppen når neste generasjon kommer (eller dette ryker :p).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...