Gå til innhold

trenger hjelp med å finne ny pc

Anbefalte innlegg

hei

har da ikke noe erfarig med å finne pcdeler som passer til hverandre så jeg tenkte jeg kunne spørre her.

budsjettet mitt er på ca 5000kr+-

Hovedkort: ASUS P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2 1 075,-

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 1 425,-

HDD: Seagate 500GB S-ATA II 7200RPM 475,-

Minne:Kingston HyperX 4GB 800MHz DDR2 495

kabinett: Antec Three Hundred 544

skjermkort: Club3D Geforce 9800GTX+ CUDA 512MB 1 249,-

PSU: vet ikke hvor mye strøm jeg trenger

dvdleser/brenner har jeg fra før

passer delene sammen? hvis ikke kom gjerne med forslag. også hvis dere mener der er en bedre komponent som passer til budsjettet mitt

Endret av Lolsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delene passer nok sammen, men jeg ville gått for et GTS 250 istedenfor 9800GTX+. Samme GPU, bare billigere. Fåes fra kr 850 og oppover.

Dersom du ikke skal overklokke, vil du klare deg med en 450-500W PSU. Jeg ville valgt en som var 80plus sertifisert, f.eks. Corsair HX eller VX450. HX'en er noen kroner dyrere, men har modulære kabler og er litt mer effektgjerrig enn VX'en.

Lenke til kommentar

Vel det var ikke helt topp oppsett. Du bør kjøpe et HD-skjermkort fordi hovedkortet støtter CF. Nå er Netshop så dyrt på skjermkort, men alle disse varene får du feks hos Amentio, Datakjeden eller Komplett. Der får du et HD4870 til 1100,- og det hadde vært et riktig kort - og bedre også.

Strømforsyningen bør du ha en god en fra 650W og oppover, slik at den har kapasitet til to skjermkort og fremtidige oppgraderinger.

Skjermkort

Her er en pakke med Kabinett og god strømforsyning.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...