Kjeven Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Kort fortalt: Jeg har lyst til å begynne med en kampsport. Det jeg har mest lyst til å begynne med er en "ren" selvforsvars-kampsport, som f.eks. Krav Maga, men noe slikt finnes dessverre ikke i nærområdet. Såvidt jeg har funnet ut, er det kun Nanbudo og Ju-Jutsu som finnes her hvor jeg bor. Og da melder jo spørsmålet seg: Hvilken av disse to burde jeg velge? Som sagt, er ute etter noe som fokuserer mye på selvforsvar, jeg vil også at det skal være fysisk krevende. Jeg har fått det for meg at Ju-Jutsu er det beste av disse to, men det kan jo bare være noe jeg innbiller meg. Eller? Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Nanbudo virker veldig spennende! http://en.wikipedia.org/wiki/Nanbudo Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Jeg har fått det for meg at Ju-Jutsu er det beste av disse to, men det kan jo bare være noe jeg innbiller meg. Eller? Etter å ha lest nanbudo-artikkelen på wikipedia sitter ihvertfall jeg igjen med inntrykk av at det ikke er noe å satse på. Ikke bare masse meningsløs kata, men til og med sparringen ser ut til å stort sett følge forhåndsbestemte mønstre. For ikke å snakke om en god del holistisk/spirituelt crap. Men for all del, du kan jo stikke innom dem og se hva de holder på med. Endret 31. juli 2009 av Frank2004 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå