Ksungam Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 På lørdag hadde vi et vors, der en av gjestene ble såpass beruset at han veltet tv-en vår i bakken. Den så ut til å bare å ha fått seg noen skrammer. Denne gjesten har beklaget seg, og har sagt at han skal gjøre opp for seg. Vi tenkte først å kun kreve en mindre sum, for tort og svie. Tv-en har fungert som vanlig hele uken etter denne hendelsen fram til i kveld. Det første problemet kom da vi skulle starte opp FIFA09 via playstation 3. Da fikk vi en feilmelding. Like etter kom det et kornete grønt "belegg" over skjermbildet. Vi mistenkte da at det kunne være playstation det var noe galt med, men etter å ha testet med bl.a. tv-dekoderen, som også fikk dette grønne belegget skjønte vi at det var tv-en det var noe galt med. Det vi lurer på; er det best å kreve penger til en helt ny tv (har hatt den siden juletider i fjor), eller vil det beste være å sende den på reperasjon. Denne berusede gjesten er heller ingen venn av oss, men en militærkollega av en av våres venner. Vår felles venn har lagt seg helt flat, og sagt at han skal ordne opp. Hva vil den beste fremgangsmåten være nå? Å jevnlig informere gjesten mens vi fikser opp, eller å bare ordne alt, for så å sende regningen? Personen (min roommate) som tv-en står på, har forøvrig innboforsikring, om dette skulle være til noe hjelp for oss. PS! Mens jeg skrev dette satte vi på tv-en igjen, via tv-dekoderen, da var det grønne "belegget" borte. Da vil det vel lønne seg å sende den på reperasjon. Det hadde likevel vært fint å høre fra folk som eventuelt har vært borte i liknende saker, så vi bruker riktig fremgangsmåte i forhold til å få erstatning av gjesten. Lenke til kommentar
Helgesr Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 det rimeligste alternativet er nok å dra på vors til denne kollegaen og miste tv'en hans i gulvet. Lenke til kommentar
Star Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg hadde kontaktet forsikringsselskapet og hørt hva dine forsikringer dekker ( enkelte selskaper opererer jo med + og ekstra forsikringer for nyere og dyr forbrukerelektronikk. ) Dersom skade fra tredjemann kan dekkes, hadde jeg meldt skade og orientert skadevolder om dette og ventet på svar fra forsikringsselskapet før jeg forespurte en service hos forhandler/serviceverksted. Det som eventuelt ikke dekkes av forsikring, samt de egenandeler som måtte komme i tillegg vil jo til slutt havne på skadevolder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå