banansplitt™ Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Skal prøve å forklare dette her ettersom jeg ikke har mulighet til å vise det i praksis for øyeblikket. Modell: Svart - bakgrunn Grått - wrapper Hvitt - en div inne i wrapperen Okey. Så det gråe området er altså wrapperen og det hvite er en div inne i wrapperen. "Problemet" her er at den hvite div'en er lengre enn wrapperen og vil dermed gå utenfor, noe som også er meningen. Problemet (uten gåsetegn) er jo nå at det vil bli sidescroll om den hvite div'en går utenfor nettleservinduet. Jeg trodde at dette kunne løses enkelt ved å gi begge sidene negativ margin slik at scroll først kom når de gule linjene gikk utenfor nettleservinduet. Men til min store forskrekkelse tok jeg feil. Så.. Hvordan i all verden skal jeg løse dette? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Koden din hadde vært til stor hjelp. Uansett, du kan fjerne scrolls med javascript - men då forsvinn den heilt slik at dersom innhaldet krever det, vil det framleis ikkje kome. Du kan óg lage wrapper og innhald basert på prosent, framfor pixler. Utan kode er eg ikkje sikker, men eg trur óg du berre kan skrive overflow:hidden; i CSS'en på diven som overskrid storleiken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå