Gå til innhold

Datamaskinen min blir dårligere ved oppgradering av RAM.

MrAvionics

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva kan være grunnen til at datamaskinen min blir dårligere når jeg oppgraderer til denne.

Når jeg kjøpte datamaskinen min så var det to av disse.

Dette er det andre jeg har i maskinen om dere trenger det:

Nvidia Geforce 9800GTX+

ADM Athlon 64 X2 5000+

2GB DDR2 667MHz

Asus M2N MX-SE PLUSS hovedkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 32-bit så får bare utnyttet 3GB av de fire men det er jo mer en 2GB som var på de gamle.

Koplet alt rett inne i dataen [Er det i det hele tatt mulig å kople ram feil? Går jo bare en vei=)]

Har ikke stilt noe inne i BIOS men det funket jo bare at noen veldig krevende spill hakket mer!

Lenke til kommentar

Gammel bios som trenger oppdatering kanskje? F.eks. kom det en bios (ver.0209) 1.11.2007 som bl.a fikset;

Enhance compatibility with certain memory modules when using AM2+ CPU

Hvor mye minne får du tilgjenglig i Windows? (høyreklikk oppgavelinja og velg oppgavebehandling, se deretter under > Ytelse > Fysisk minne total

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Er flere som har opplevd at å gå fra 2>4 GB ikke gir noe, snarere tvertimot. F.eks. at 4GB har gitt lavere score i Vista opplevelse-index, enn 2x1GB gir.

Kan virke som systemene bruker mer energi på å håndtere "overskudds minne" (ram+skjermkort=langt over 4GB) enn det gir uttelling i ytelse. Hvis det i tillegg også oppleves tregere i bruk, er det jo ikke noe å lure på, gå tilbake til 2x1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...