Sigdal Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Jeg prøver dette forumet, hvor jeg har fått mye hjelp tidligere, med et litt mer avansert spørsmål denne gangen: Jeg vil prøve å inkludere VB sin enkle håndtering av automasjon i en .dll jeg har laget, som skal kalles fra en VC++ applikasjon. Jeg har fått til å lage en .dll i VB som fungerer så langt (inneholder bare en enkel funksjon som tar en "int" og returnerer en "int"). Når jeg prøver å utvide .dll'en til å bli en automasjon klient, da får jeg runtime feilmeldinger. Foreløpig har jeg bare lagt automasjonkoden i initialiseringsdelen av Dll'en. Poenget er at disse kodene fungerer når de er skrevet i et "standalone" VB program. Hva er det jeg har glemt å gjøre her / evt er det i det hele tatt mulig å bruke automatiseringskommandoer i en .dll? (Se kode vedlagt). PS: jeg skriver dette i Visual Basic 6.0. (Dll'en ble skrevet vha "trikset" med å lage en ny link.exe, som inkluderer .Def fil om den finnes, beskrevet her: [ http://windowsdevcenter.com/pub/a/windows/...create_dll.html (Ny link med bedre forklaring)] Gammel link: [ http://www.vb-helper.com/howto_make_standard_dll.html ] (Mer konsis forklaring, men her glemmer han å si at man må lage referanse til Microsoft Scripting Runtime Library, før man kompilerer til Link.exe) Takknemlig for hjelp, Mvh Sigdal eksempel.txt Endret 31. juli 2009 av Sigdal Lenke til kommentar
Sigdal Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Ingen som klarer denne da? Endret 6. august 2009 av Sigdal Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg er ikke sikker på hva som er problemet egentlig. Jeg har hatt det inntrykket at Visual Basic produserer fullverdige COM DLL-er, så da forstår jeg ikke poenget med re-linking osv. siden en kun trenger en .idl fil som kan brukes i C++. Godt mulig jeg tar feil dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå