Singularitet Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Prøvde Evolution som mailprogram på en laptop, men nå har det blitt noe galt under oppstart. Den virker ned en Live CD. Så nå lurer jeg på om det går å hente ut mailene som ligger der, i hvilken mappe er dem lagret? Er veldig fersk med Ubuntu, 9.04 Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Skal være i /home/dinbruker/.evolution/mail/local Fra en Ubuntu Live-CD vil du finne partisjonene dine under Places. http://lmgtfy.com/?q=evolution+mail+folder Bare ta vare på hele evolution-mappen, så får du alle innstilinger osv. Men du burde ha mail lagret på både server og lokalt. Bruker du POP3 skal du kunne velge dette. IMAP gjør vel det uansett. Endret 30. juli 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Singularitet Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Takker så meget!!! :thumbup: Har planer om en e-post server. Får ikke imap siden jeg bruker TerrorNord. Har et domene jeg kan vidresende til og så bruke Imap der. Men det er kanskje noen andre enklere løsninger?? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Men hvis du kobler deg opp til mailserveren via POP3 skal du i innstillingene kunne velge å la e-postene ligge på serveren (beholde kopi på serveren). Dette gjelder bare innboks da, ikke sendte e-post osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå