pierce007 Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Skal fra høsten av studere Bedriftsøkonomi på Høyskolen. Hvilke kalkulatorer kan anbefales - som er lovlig? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hvilke kalkulatorer kan anbefales - som er lovlig?Hvilke kriterier setter de? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Hvilke kalkulatorer kan anbefales - som er lovlig?Hvilke kriterier setter de? det vet jeg faktisk ikke enda. nettopp fått beskjed om at jeg er tatt inn. ikke fått sjekket noe opp rundt dette. men det finnes vel en standard for hva som er lov og ikke lov? hvis ikke så får jeg vel bare finne det ut.... Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Om du klarer deg uten fancy menyer og er litt teknisk anlagt ville jeg gått for en Texas, mye raskere enn Casio når du kommer inn i det Lenke til kommentar
RainbowLady Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Jeg har en Texas-kalkulator liggende, som jeg lurte på om jeg kunne bruke. Men min far sier at den er av "Type 2" eller noe, altså mer avansert enn de "vanlige" man bruker på VGS, og at jeg helt sikkert ikke får lov av skolen til å bruke den. Noen som vet? Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Bruk lommeregnern fra uskolen du ; ) Til grafisk tull og sånt har du PC! 1000000 ganger så raskt og mye mer nøyaktig! Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Du skal gjøre ganske avanserte ting før PC i praksis er raskere enn en standard vitenskapelig lommeregner. Mer nøyaktig? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Du skal gjøre ganske avanserte ting før PC i praksis er raskere enn en standard vitenskapelig lommeregner. Mer nøyaktig? Jeg har ennå tilgode å se kalkulatorer som kan kjøre Excel.. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg har ennå tilgode å se kalkulatorer som kan kjøre Excel.. Jeg spør tilsvarende, - hva trenger du Excel til? Min helt standard Casio FX9860G-modell har forøvrig regneark integrert: Det er sjelden man trenger det, og som oftest er behovet regresjon. Dette kan gjøres i applikasjonen «STAT». Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg spør tilsvarende, - hva trenger du Excel til? Min helt standard Casio FX9860G-modell har forøvrig regneark integrert: oftest er behovet regresjon. Dette kan gjøres i applikasjonen «STAT». Hva du som fysikk- og mattestudent trenger excel til er noe annet enn det en økonomistudent trenger excel til. Som samfunnsøkonomistudent kan jeg forresten verken bruke excel eller kalkulator til regresjon da den regresjonen de kan er bare tøyseregresjon.. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg har en Texas-kalkulator liggende, som jeg lurte på om jeg kunne bruke. Men min far sier at den er av "Type 2" eller noe, altså mer avansert enn de "vanlige" man bruker på VGS, og at jeg helt sikkert ikke får lov av skolen til å bruke den. Noen som vet? Det varierer vel fra studiested til studiested, men det eneste kravet jeg har hørt er at de ikke skal kunne kommunisere. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 bare å laste ned PC port av Casio 9860, og bruke den på laptoppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå