Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan finne ut IP?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, hvordan kan jeg finne ut IP på en server jeg skal bruke RD på, uten og koble til skjerm?

Viss du vet hva den heter som i datamaskinnavn så kan du skrive i cmd: ping [datamaskinnavnet]. da kommer ipen opp.

Lenke til kommentar
Hei, hvordan kan jeg finne ut IP på en server jeg skal bruke RD på, uten og koble til skjerm?

Viss du vet hva den heter som i datamaskinnavn så kan du skrive i cmd: ping [datamaskinnavnet]. da kommer ipen opp.

Nei jeg vet ikke det :- )

Lenke til kommentar

Dersom maskinen din på et eller annet tidspunkt nylig har hatt kontakt med serveren det er snakk om så kan du kanskje se den ligge i arp-tabellen på maskinen din.

Åpne kommandolinjen i Windows og skriv inn "arp -a".

Alternativet er å kjøre en IP scanner. Søk etter angry ip scanner på google.

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Det hender at Google gir noen svar: http://www.google.no/search?q=ip+discovery...lient=firefox-a

Dog litt rart du ikke har IP eller datamaskinnavn på din egen server, eller kan få vite det av vedkommende som eier den hvis den ikke er din. har du satt opp servern på måfå og satt den i boden uten å ville koble på skjerm igjen? :p

Lenge siden den har blitt brukt, skrudde den på i går kveld, og første gang den har blitt skrudd på siden 2006 :p

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...