PCBerg Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Driver og hjelper en venn med speilrefleks kjøp og fant denne linsa: Tamron AF 18-200mm f/3,5-6,3 XR DI Canon Så begynte jeg å lure på om den hadde innebygd fokusmotor, slik at vennen min slipper å fokusere manuelt. Det er ikke fokusmotor i kameraet som skal være med. Hvis ikke så må vi finne ei anna linse. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 AF betyr autofocus det. (Står det S etter så er det stillegående, så vidt jeg husker, Silent Wave) RandiA Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hvis han skal ha til canon kamera så får han autofokus, men hvis han derimot har nikon kamera uten autofokusmotor så må du finne ett objektiv til nikon kamera Lenke til kommentar
PCBerg Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Men burde det ikke stå IF bak?? På hjemmesida til tamron står det at det står for Internal Focusing. Se på bildet av linsa, det er ikke bryter som du kan bytte mellom MF og AF?! Så tror jeg dropper den linsa og heller velger ei linse som jeg vet har fokusmotor. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Men burde det ikke stå IF bak?? På hjemmesida til tamron står det at det står for Internal Focusing. Se på bildet av linsa, det er ikke bryter som du kan bytte mellom MF og AF?! Så tror jeg dropper den linsa og heller velger ei linse som jeg vet har fokusmotor. IF betyr at objektivet ikke har noen eksterne bevegelige deler under fokusering. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 IF har ingenting med om objektivet har autofokus eller ei å gjøre. IF betyr bare at ingenting beveger seg når objektivet fokuserer. Det er bryter for å bytte mellom AF og MF, men bildet er illustrasjonsbilde, så det er sikkert bilde av ett objektiv til nikon eller lignende, der den bryteren er på kamerahuset. Du gjør som du vil du. Lenke til kommentar
PCBerg Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Så jeg kan bestille linsa uten å risikere at hun må fokusere manuelt?? For da bestiller jeg den fordi det var ei billig linse med et bra zoomområde Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Ja, sålenge det settes på ett canon kamera som ikke er fullformat eller APS-H. Altså alt utenom 1D(s) serien og 5D serien Endret 30. juli 2009 av _DSC1233.jpg Lenke til kommentar
PCBerg Skrevet 30. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2009 Skal nok gå bra siden den skal på 1000d Takker og bukker for raske svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå