DementedAlbino Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg står litt fast her i valg av mobil abb. Har i dag chess sitt fastpris abonnement som inkluderer 600 ringeminutter og 300 sms. Problemet er at jeg synes regningen blir for høy, og lurer derfor på hva som er det beste valget for meg. Vet at jeg kan sjekke telepriser, men de tar jo ikke hensyn til diverse ekstra tjenester jeg kan bestille som sms mania, sms-pakker og diverse netttrafikk tilbud. Med tanke på hvor mange der er å velge mellom så står jeg nå helt fast på hva jeg skal gjøre, og håper dere noen her kan hjelpe meg med hva som blir det beste valget for meg, hvilke tillegstjenester og diverse annet jeg kan gjøre for å komme best mulig utav valget jeg tar. Mitt bruk i dag er vel ca 1700 sms, rundt 200 mb data pr mnd, 500 ringeminutter fordelt på ca 2-300 samtaler. Selve datatrafikken er som oftest sentrert på en 4-5 dager, så ender j med maxpris pr dag disse dagene. Så, hvem har ett bra forslag til meg her på hvordan jeg kan få det billigst mulig med mitt forbruk? Vil helst ikke ha netcom grunnet tidligere erfaringer. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Siden du sender såpass mange meldinger, og bruker data relativt mye, så trenger du nok en operatør som har SMS-pakke og makspris på data. Utifra det du sa virker Telenor FriPrat som det gunstigste abonnementet for deg, grovt regnet: Abo-avg: 229,- Start-avg: 237,- Fri-SMS (2000 sms gratis): 199,- 5 dagers surfing: 50,- = 715 kr Arrester meg hvis noen finner noe billigere =) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Siden du sender såpass mange meldinger, og bruker data relativt mye, så trenger du nok en operatør som har SMS-pakke og makspris på data. Utifra det du sa virker Telenor FriPrat som det gunstigste abonnementet for deg, grovt regnet: Abo-avg: 229,- Start-avg: 237,- Fri-SMS (2000 sms gratis): 199,- 5 dagers surfing: 50,- = 715 kr Arrester meg hvis noen finner noe billigere =) Har prøvd å regne litt på dette selv, og kom vel fram til at djuice simply ville være det billigste. Ender på en totalpris på 499 uten data, så gjenstår å finne ut om de har makspris på data eller om jeg virkelig vil brenne meg her. Startavg 250 samtaler: 100 kr Abb avg: 0 500 ringeminutter: 200 Sms pakke: 199 Så spørs det jo da hvordan jeg ender opp med hensyn til data delen. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Rimlig sikker på at det er 5 kr pr MB uten noe tak, letet rundt, står uklart på djuice.no, men telepriser.no opplyser heller ikke om noen makspris. Men du kan jo legge på den nye tilleggstjenesten: Abonnementet Av&til koster 99 kroner i måneden, og lar deg surfe til du har lastet inn 500 MB inkludert i prisen. Etter dette koster det deg 1,50 kroner per MB. Også her begrenses hastigheten etter 5 GB nedlasting. Altså 598,- sammenlagt for deg da =) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Jeg fant ikke noe Av&til inne på djuice under tjenester, men fant at de har makspris på 10 kr dagen. Litt dumt at de struper hastigheten relativt raskt om en ikke har en av disse tilleggstjenestene som en betaler for. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Mulig jeg tar feil, ettersom jeg ikke jobber på privat, men tror den skal kunne knyttes opp til djuice-abonnement, tilleggstjenesten ligger her: http://telenor.no/privat/mobil/tjenester/i...lsurf/index.jsp Ta kontakt med KS for å dobbeltsjekke om det går ann. Heter visst mobilsurf når den er på mobilen btw. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Ja, skal kunne legge til mobilsurf både på Telenor abonnementene & de under Djuice. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Takker så mye for svar fra dere. Ett lite spørsmål her fra en av de andre i familien. Kan sms pakker og mobilsurf benyttes mot kontantkort? Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Når jeg jobbet på Telenor Privat (April '08) gikk det dessverre ikke, de fungerte kun på postpaid abonnement. Om dette har endret seg er jeg usikker på. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Nei, SMS-pakkene og MobilSurf kan fortsatt ikke kombineres med kontantkort. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Nei, SMS-pakkene og MobilSurf kan fortsatt ikke kombineres med kontantkort. Sms pakker står at kan brukes på kontantkort, men mobilsurf går vel gjerne ikke da. Om en bestiller mobil brebånd, kan dette brukes på telefonen direkte? Ser at det er helt andre grenser osv der enn på mobilsurf, så derfor jeg lurer... Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Nei, SMS-pakkene og MobilSurf kan fortsatt ikke kombineres med kontantkort. Sms pakker står at kan brukes på kontantkort, men mobilsurf går vel gjerne ikke da. * Okey, det er mulig. De har ikke satt de opp under de tilgjenglige tjenestene for kontantkort på Telenor side sider, så jeg antok at det fortsatt ikke var mulig. Skal ikke se bortifra at MobilSurf også blir det.. (om det ikke alt er det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå