Gå til innhold

Augustfest 2009 - sverrelerre - natur

Anbefalte innlegg

Takker for hyggelige tilbakemeldinger! :-) Hadde et ærend i sentrum i dag, og tok med meg LX3 og et lite stativ. Gikk hjem langs Akerselva, og hadde plenty med motiver for mitt lille kamera:-)

Tirsdag 11. august:

"...kloakk og regnvann går enkelte steder i de samme ledningene, som igjen leder ut i fjorden..." *

post-50883-1250014315_thumb.jpg

Panasonic LX3: 1,3 sek - f/6,3 - 7,4mm

*vann- og avløpsetaten, Aftenposten 11.08.09

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fine linjer lengst til høyre og finfin svart-hvitt konvertering. Himmelen så litt rar ut, mulig jpeg artefakter?

mulig det er regnet du tenker på? Jeg eksporterte fra lightroom til photoshop i tiff. Etter å ha redusert til web-størrelse og skarpet opp noe, lagret jeg i jpeg med kvalitet 10 (av 12). Pleier aldri å få komprimeringstrøbbel når jeg gjør det på den måten.

Lenke til kommentar
Fine linjer lengst til høyre og finfin svart-hvitt konvertering. Himmelen så litt rar ut, mulig jpeg artefakter?

mulig det er regnet du tenker på? Jeg eksporterte fra lightroom til photoshop i tiff. Etter å ha redusert til web-størrelse og skarpet opp noe, lagret jeg i jpeg med kvalitet 10 (av 12). Pleier aldri å få komprimeringstrøbbel når jeg gjør det på den måten.

Var ikke klar over at det regnet, det må være årsaken..uansett et fint bilde.

Lenke til kommentar

På grunn av en lengre periode med fotografisk inaktivitet, har det blitt svært lite opplasting på meg. Et par 'snaps' fra LX3'en legger jeg likevel ut:

Tirsdag 18. august

Morgenen etter regnet

post-50883-1251231744_thumb.jpg

1/200 sek - f/5,6 - 5,9mm - ISO 80

Tirsdag 25. august

natur

post-50883-1251232234_thumb.jpg

1/320 sek - f/2,8 - 12,8mm - ISO 80

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...