admiralconan Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Fant en annen løsning på problemet; kjørte webleseren som administrator, og vips funka det. Lukket webleseren og startet den (som vanlig) med normal brukerrettigheter, og jammen meg funka det. Tror buypass smartkortstøtten installeres første gang man går på en side som bruker smartkort løsningen (altinn.no og norsk-tipping.no). Men, såklart får man ikke installert noe som vanlig bruker; derfor må man kjøre webleseren i administrator modus først. Genialt airblade!! takker for det tipset der... Lenke til kommentar
SEO Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Flere uliker metoder i sving her. Hos meg funket det på Norsk tipping side nettsider, men ikke på Altinn.no. Ble videresendt til en oppgraderingsapplikasjon på Buypass sine sider - ble belastet med 59,- for dette. Lenke til kommentar
wendigo Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Flere uliker metoder i sving her. Hos meg funket det på Norsk tipping side nettsider, men ikke på Altinn.no. Ble videresendt til en oppgraderingsapplikasjon på Buypass sine sider - ble belastet med 59,- for dette. Dette skjer såvidt jeg har skjønt med de som har Tippekort kjøpt hos en kommisjonær. Disse inneholder visst ikke de nødvendige sertifikatene for innlogging etc. på andre steder enn Norsk-Tipping. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg gjenoppliver denne gamle tråden. Etter at jeg reinstallerte Windows får jeg ikke kortleseren til å virke. Jeg kjører Windows 7 Ultimate 64-bit, og har installert både 32-bit og 64-bit Java. Selve kortleseren (Cardman 3021) fikk jeg installert, men når det kommer til Norsk Tipping-kortet har jeg null hell. Lenke til kommentar
KeyStroke Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg gjenoppliver denne gamle tråden. Etter at jeg reinstallerte Windows får jeg ikke kortleseren til å virke. Jeg kjører Windows 7 Ultimate 64-bit, og har installert både 32-bit og 64-bit Java. Selve kortleseren (Cardman 3021) fikk jeg installert, men når det kommer til Norsk Tipping-kortet har jeg null hell. Sleit noe helsike med dette da jeg hjalp en kamerat med det. Men det orda seg da gikk til: http://www.hidglobal.com/driverDownloads.p...amp;prod_id=186 Lasted need driveren, og pakket ut. Gikk til enhetsbehanding, og fant frem til kort leseren og valgte oppdatare driver fra plasseringen hvor driveren var pakket ut. Ble liv i den med en gang. Ikke noe av hva som stod på sida til buypass hjalp oss noe :/ Lenke til kommentar
hans A Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Kjør denne smartkortfixen for Win7 og restart. Det fungerte for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå